Kaupallinen yhteistyö

Somen äärellä

Tanja Heikkonen Yrittäjä, Someta Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien varapuheenjohtaja Verkostofoorumin vetäjä
PPY 7.6.2018 14:05 | Päivitetty 7.6.2018 14:12
Tanja Heikkonen

Voisi sanoa teatraalisesti, että niin Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät ry kuin varapuheenjohtajakin ovat uuden äärellä. Minä ihan vain koiranpennun kanssa. Ja mielestäni Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät osittain uudenlaisen toimintakulttuurin. Tähän on osittain pystytty vastaamaan.

Sanotaan, että maailma muuttuu Eskoseni ja sitä se tekee kyllä hurjaa vauhtia. Miten me voidaan muuttua maailman mukana? Miten niin sanottu perinteinen yhdistystoiminta taipuu 2020–luvulle?

Muistelen itse olleeni Facebookissa reilun kymmenen vuotta. Sen jälkeen tulivat muut sosiaalisen median sovellukset. Niiden uhka ja mahdollisuus ovat muun muassa nopea viestintä. Sillä voidaan saada paljon hyvää, mutta myöskin paljon väärää aikaan. Tiedosta tulee nopeasti lumipallo, joka vyöryy kaiken ylitse. Voisi ajatella, että sosiaalinen media on kuin koiranpentu. Oikea-aikainen ja oikeanlainen reagointi saa asiat menemään haluttuun suuntaan ja taas toisinpäin.

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien lehti, jota nyt pidät kädessäsi on mielestäni tiedottamisen kulmakivi. Ihan sen takia, että tämä saavuttaa koko jäsenistön. Nettisivut ja facebook-sivut ovat se pihvi hampurilaisen välissä. Nykypäivän kulttuuri ja seuraavat sukupolvet viimeistään odottavat kuitenkin sen perushampurilaisen väliin vielä enemmän niitä sosiaalisen median mausteita. Asioista halutaan puhua, kysyä ja keskustella ja vielä nopealla aikataululla. Olen törmännyt työssäni siihen, että asiakkaat odottavat vastausta somessa vähintään puolen tunnin sisään. Nykypäivän ihmisessä näkyy jo sosiaalisen median tuomat haasteet, keskittymiskyky on lyhyempi ja asioihin vaaditaan nopeaa reagointia.

Miten me voimme käyttää sosiaalista mediaa yrittäjäjärjestössä entistä tehokkaammin ja mitkä ovat ne kanavat mitä käytetään? Onko se, että me haastamme päättäjiä ja avaamme keskusteluja? Vai onko se, että luomme PPY:n brändiä, vai onko se suloinen sekamelska kaikkea?

Paljon on kysymyksiä mielessä, mutta hyvin vähän vastauksia. Toivon, että näihin pohdintoihin saadaan vastauksia muun muassa vetämässäni verkostofoorumissa, jonka toiminta on käynnistetty kevään aikana. Samoja asioita miettinee Drushinin Jyrki Jäsenpalvelufoorumissa.

 

Mukavaa kesää kaikille!

MAINOS

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Tuntematon sotilas 3.0

266 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Paljonko menee ruokaan

No kylläpä oli taas aloitus. Nyt Lidlin kannattajat voivat taas avata sanaisen arkkunsa. Meidän perheessä ei ole koskaan... Lue lisää...
hyvää kotimaista

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

19.1.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image