HENKIRIKOKSET: Man­ner­hei­min­puis­ton taposta syyte

Asuminen: Vuokrat nou­si­vat Oulussa pää­kau­pun­ki­seu­tua no­peam­min

Tilaajille

Poh­joi­sen lii­ken­ne­kult­tuu­ris­sa on ta­pah­tu­nut paljon ke­hi­tys­tä, mutta Ruot­sis­sa ollaan edel­leen va­lo­vuo­sia edellä, sanoo Lii­ken­ne­tur­van alue­pääl­lik­kö Rainer Ki­nis­jär­vi

Liikenneturvan Oulun aluepäällikön Rainer Kinisjärven mukaan Pohjantie Oulun kohdalla on edelleen levottomin moottoritieosuus Suomessa.

Rainer Kinisjärvi sanoo, että sosiaalisessa mediassa kärjistynyt kissanhännänveto autoilijoiden ja pyöräilijöiden kesken on onneksi lähes tunnistamaton ilmiö Oulun seudulla. Täällä pyöräilykulttuuri ollut aina olennainen osa kaupunkia.
Rainer Kinisjärvi sanoo, että sosiaalisessa mediassa kärjistynyt kissanhännänveto autoilijoiden ja pyöräilijöiden kesken on onneksi lähes tunnistamaton ilmiö Oulun seudulla. Täällä pyöräilykulttuuri ollut aina olennainen osa kaupunkia.
Kuva: Pekka Peura

– Kun tulin töihin 22 vuotta sitten, liikennekuolemien määrä Suomessa oli noin 500 vuodessa. Viime vuonna se oli 222. Parempaan suuntaan siis on menty, mutta se ei käy nopeasti, sanoo Liikenneturvan Oulun aluepäällikkö Rainer Kinisjärvi.

Paljon paremmin voisi silti olla. Suomi on jäänyt selvästi jälkeen Ruotsin, Norjan ja Tanskan liikenneturvallisuuden tasosta. Euroopan mittapuussa olemme keskivaiheilla.