Tilaajille

On­gel­mat pe­rut­tu­jen mat­ko­jen ta­kai­sin­mak­sus­sa ovat hel­lit­tä­mään päin – osa mat­kal­le ai­ko­neis­ta on jou­tu­nut odot­ta­maan ra­ho­jaan koh­tuut­to­man kauan

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan kuukausitolkulla kestävät viivästykset eivät ole hyväksyttäviä edes koronakriisin kaltaisessa poikkeustilanteessa.

Koronapandemia on perunut matkoja ennennäkemättömässä mittakaavassa. Kuva hiljentyneeltä Oulun lentokentältä viime huhtikuulta.
Koronapandemia on perunut matkoja ennennäkemättömässä mittakaavassa. Kuva hiljentyneeltä Oulun lentokentältä viime huhtikuulta.
Kuva: Pekka Peura

Korona perui matkan, mutta rahoja ei kuulu takaisin – tuttu tilanne monelle tänä vuonna matkalle aikoneelle. Kalevaan hiljattain yhteyttä ottanut lukija kertoi odottelevansa edelleen rahojaan takaisin Deturilta ostetusta kesäkuisesta Kreikan-matkasta.

Tällä hetkellä ongelmat ovat hellittämään päin, mutta osalla toimijoista niitä on edelleen ja joidenkin asiakkaiden kohdalla viivästykset ovat kestäneet kohtuuttoman kauan, tiivistää Kilpailu- ja kuluttajaviraston ryhmäpäällikkö Satu Toepfer.