Kommentoi

Onhan valtioneuvostolla monta erilaista digihaltuun hanketta. Sillä norsunnahkatornissa ei ole mitään tietoa tai näkemystä todellisesta tilanteesta. Kansasta noin 30% on vähävaraisia, vammaisia, vanhuksia, eläkeläisiä ja työttömiä. Näillä ryhmillä on hyvin puutteelliset mahdollisuudet hankkia mitään äly-tai digilaitteita saati sitten oppia käyttämään niitä. Ei kaikilla ole edes halua siirtyä digitekniikan käyttöön. Lisäksi pitää olla tietotekniikan perusteellinen taitaja pystyäkseen nettiin ladatun byrokratian vaatimiin monimutkaisiin lomakkeiden täyttöön. Olisi oltava vähintään pankkitunnukset joiden avulla sitten voisi käyttää näitä "palveluja". Kirjeellä ja paperisena "palvelut" ovat toimivia niinkauan kuin kansalaisella on postiosoite. "Palveluissa" ei saa unohtaa nykyään vielä toimivaa systeemiä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Digiaika=paperia kuluu entistä enemmän, toisin kuin väitettiin tietokoneiden tultua. :D

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lähetin pikakirjeen Espooseen. Siitähän tietysti perittiin lisämaksu kun se oli pika.
Lähetyksen seuranta antoi tällaisen aikataulun:
10.05. klo 10:53 Inari
13.05. klo 23:28 Oulu
14.05. klo 11:22 Helsinki
14.05. klo 15:20 luovutettu vastaanottajalle.
"Pika" Inarista Espooseen yli neljä vuorokautta. Olisiko perillä vieläkään ellei olisi ollut "pika"?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Näin toimii tikiajan posti. Ennen se oliki nii kivikaotista. Ku anto postiaoton rahastajalle kirjeen ja rahat merkkiä varten - eihän niitä aina postimerkkejä ollu - ja sano, että jätäppä tämä siihen ja siinen laatikkoon, nii kirje oli takkuuvarmasti perillä heti, ko postiaoto ajo sinne asti. Entäpä nykyvään? Minä outan vieläki muuvatta sopimuskirijettä, joka lähetettiin yli vuosi sitte reilun saan kilometrin päästä. Enkä minä oo ainoo, kenen posti ei oo toemitettu perille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Milloin Marinin hallitus kaatuu?

169 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Ei päässyt rikastumaan osakesäästötililä

Olehan varovainen, koska Juttutuvan virallisen totuuden mukaan osakesäästäjän on tunnetusti mahdotonta voittaa massimieh... Lue lisää...
Pannarimies

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

27.2.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image