Tilaajille

Monen kun­toi­li­jan suurin kom­pas­tus­ki­vi on ra­vit­se­mus – ra­vit­se­mus­te­ra­peut­ti vink­kaa, miten liik­ku­jan kan­nat­tai­si syödä

Moni kuntokuuri lopahtaa lyhyeen. Liikuntainnostus ja pyrkimys terveellisempään arkeen eivät aina kestä paria viikkoa pidempään. Usein syynä on vääränlainen syöminen.

Liikkuja syö lounaalla riittävästi hiilihydraatteja. Perunan, riisin, pastan tai muiden viljavalmisteiden osuus lautasesta on noin neljännes. Lisäksi ateriaan kuuluu täysjyväleipää.
Liikkuja syö lounaalla riittävästi hiilihydraatteja. Perunan, riisin, pastan tai muiden viljavalmisteiden osuus lautasesta on noin neljännes. Lisäksi ateriaan kuuluu täysjyväleipää.
Kuva: Teija Soini

Ilmiö on tuttu alkusyksystä ja vuodenvaihteen jälkeen: lenkkipolut, ladut ja kuntosalit pullistelevat, ja ruokalautaset täyttyvät terveellisistä aterioista.

Jotain menee kuitenkin pieleen, sillä moni hyvältä vaikuttanut alku jää vain aluksi, eikä pysyviä terveellisiä elintapoja synny.