
Oulun Yrittäjien puheenjohtaja Risto Huovinen (oik.) ja varapuheenjohtaja Auli Lukkarila kertoivat maanantain Kalevassa Tuttu yrittäjä -projektista, joka kampanjoi lähiyrittäjyyden puolesta. Korona on kurittanut yrittäjiä kovalla kädellä ja muuttanut rakenteita. Koronapandemian jälkeen selviytyjiä ovat mitä ilmeisimmin yritykset, jotka ovat oppivaisia ja kykenevät uudistumaan muuttuneisiin olosuhteisiin.
Kuva: Linnea Ohtamaa
Oulussa on menossa yrittäjien liikkeelle ponkaisema kampanja, jolla haetaan uutta näkyvyyttä kuluttajien keskuudessa. Tuttu yrittäjä -projektilla yrittäjät haluavat nostaa esiin oululaista yrittäjyyttä, verkostoitua keskenään ja saada huomiota päättäjien keskuudessa (Kaleva 22.2.).
Äskettäin laajaa huomiota Oulussa herättänyt Elinkeinoelämän keskusliiton kuntaranking-kysely muistutti tylyllä tavalla, että koko seutukunnalla on parannettavaa, jotta alue olisi vetovoimainen ja pystyisi palvelemaan yrittäjien tarpeita nykyistä paremmin.