Aloita uusi keskustelu

Mikä tai kuka on tämä Jeesus

Aloittaja: raakkeli Uskonto 21.4.2019 20:28

Puhutaan siitä että hän pelastaa mutta kenet? Auttaako hän nälkäistä jolla ruoka loppu tai rahat ei riitä laskujen maksuun. Onhan vertauskuvana ettei taivaan lintujenkaan tarvitse huolehtia kun Herra ruokkii. Onko ketään jota olisi konkreettisesti auttanut olisi kiva tietää. Rukoilen iltarukouksen nukkumaan mennessä vaan nämä vastoinkäymiset ei tunnu loppuvan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 125 viestiä

Jeesus on joskus parituhatta vuotta sitten Lähi-Idässä seikkaillut mieshenkilö, jonka sanotaan siinneen pyhästä hengestä mutta siitä ei ole todisteita. Todennäköisempää onkin, että hän on arabialaisen laukkuryssän eli kulkukauppiaan poika.
Silläseudulla mistä tämä Jesse oli kotoisin liikkui paljon näitä kauppiaita ja joskus niitä luultiin myös tietäjiksi. Jeesus on siis jonkun tälläisen lapsi joka oli viettänyt herkän hetken Marian eli Jeesuksen äidin kanssa silloin kun Marian mies Josef oli reissuhommissa muutaman päivämatkan päässä poissa kotoaan. Jeesus oli aikansa "David Copperfield" eli taikuri ja silmänkääntäjä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

tuu kattoo, täällä se papinjärvellä kävelee,, aina iltaisin klo. 21 jälkeen, pohjia pitkin, kun ei vetten päällä pysy

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tiedä häntä, kuka on laittanut kaiken alulle, eipä taida todistettavasti tietää kukaan, oli sitten ateisti, utopisti, pessimisti, optimisti.

Joku kun kertois, et mistä se elämä ( ihan mikä vain elämä) syntyi. Siis se ihan ensimmäinen. Se ei kuulemma voi syntyä tyhjästä. Ei sellaista sattumaa pysty tapahtuu. Tarvittiinkin vettä, happea ja vähän suolaa? Kiveä? Maata ?

No ”loiko” joku elämän ? Nyt olisi viisaille vastauksille tarvetta, teen sit ratkaisun kumpaa uskon

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

1800 luvun alussa Lapissa tunnettiin "Nuuskakairan Jeesus", ja hänestä tietää enemmän valittukansa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

En tiedä, kuitenkin aina kun jotain suurempaa katastrofia ( kouluampumiset, maanjäristys. sotia, laivojen uppoamista )tapahtuu, niin ensimmäisenä kuluttamassa kirkonpenkkiä on kommunistista kokoomukseen koko katras etsimässä ymmärrystä ja selitystä.

Keneltä ? Vielä kukat ja kynttilät.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jeesus on Jumalan Poika, eli Jumala syntyi ihmiseksi ja tuli maailmaan pelastamaan meidät kuoleman rangaistuksesta, sillä me kaikki olemme syntiä tehneet ja vailla Jumalan kirkkautta. Jeesus otti meidän syntimme, laiminlyöntimme, valehtelumme ja kaikki kieroilut ja kantoi ne Golgatan keskimmäiselle ristille.
Jos me, sinä ja minä hyväksymme Jeesuksen sovituksen puolestamme, niin meistä tulee Jumalan lapsia ja perimme iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Se elämä ei ole puurtamista vaikeuksien keskellä, vaan se on täydellistä, sillä enää ei ole kuolemaa, ei vastoinkäymisiä, ei nälkää, ei sairautta, ei kuolemaa, ei tarvita enää sossua eikä mitään tällaista. mitä pahuutta täällä tässä maailmassa saamme kokea. Kun Jeesus kulkee kanssamme, niin emme enää ole vaikeuksien keskellä yksin, vaan hän on luvannut olla meidän kanssamme joka päivä aina maailmaan loppuun asti ja sitten koko ikuisuuden.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siinä taas yks Armonkirjoittaja?
Syntinen joka hakee anteeksiantoa.

Kun ihminen kuolee niin se on siinä.
Se elämä vaan loppuu ja sillä selvä.

Ei ole jeesusta eikä jumalaa on vaan maa.
Äiti Maa

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No me voidaan itse hoidella asiat, ei kai Jeesus sitä sulle tee! Vastoinkäymisiin vot hakea apua sinun paikkakunnalta. Oliko huolia rahasta, terveyden eli muun kannalta. Ihmisillä on paljon huolia nykyään, luen näitä palstoja. Kirkollakin on auttajia, pyydä apua heiltä! On psykiatriakin..jos on hengellisiä huolia!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä Sinua on nyt johdettu harhaan!
Jo kauan sitten joku kirjoitti sellaiseen suureen pumaskaan, että "otsasi hiessä Sinun pitää leipäsi ansaita"!
Ja nykyaikana sen on hamkalaksi tehnyt viimeaikainen hallitus.
Sitä hikoilupaikkaa ei kaikille ole, ja sitten toitotetaan, ettei sen joka ei työtä tee, ei pidä myöskään syömän!
Kyll' kapitalismi on kaksinaamainen kaveri.
Kapitalismi tarvitsee melko suurta työttömyyttä, voidakseen kyykyttää duunareita, mutta sitten estää kuitenkin tältä tarpeelliseki katsomaansa osaa kansasta elämästä ihmisarvoista elämää!
Duunarilla on koko elämä sellaista , kuin sillä harakalla, on joko pyrstö taikka nokka tervassa?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Että varas älköön enää varastako vaan tehköön käsillään töitä että on mitä antaa tarvitsevalle esim.lapsilleen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sen niin että varas älköön enää varastako vaan tehköön käsillään töitä . Sekin on työtä kun hoitaa toisia tai tekee käsitöitä kutoo ja ompelee. Apostolit ja Jeesus opetti ehdottomasti ajamaan demonit pois ja auttamaan köyhiä Kristuksen veljiä ja sisaria. Sekä leskiä joille he jakoivat joka päivä apua kuten ruokaa ja vaatetta. Jeesukseen uskovia pyhiä on paljon joita kuuluu auttaa hänen käskyn mukaan . Jeesuksen omat ovat pyhiä. Hän on meidät pyhittänyt jo.Työtä on myös evankeliointi avustaminen ja sairaanhoito. Kun tiedät Jeesuksen uskoisen olevan vailla jokapäiväistä tai ilman jotain kiiruhda antamaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa Päijät-Hämeen ja Keski-Suomen maakunnissa, Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Koillismaata sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Kemi, Keminmaa, Tornio ja Tervola.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Vihaan juttutupaa, tai sitten en

87 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Hakkaraisen Teuvo on kyllä aika äijä sanon minä

Pienellä paikkakunnalla kykenee toimia vaikka sahayrityksessä ym. ammateissa, mutta miten on toiminta hieman laajemmin k... Lue lisää...
Hakkarainen on äijä,...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

20.7.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi