Aloita uusi keskustelu

Autoverolla ohjataan ostamaan hybridejä

Aloittaja: Politiikka 11.1.2020 11:20

Nykyautoihin on saatavana hybridivaihtoehto, jolloin sähköllä voidaan tuottaa lisää tehoja heikon polttomoottorin tueksi. Koska hybridin verotus on alempi kuin vastaavan polttomoottoriauton, tulee hybridiautojen hinnat premiumautoissa jo vastaaviin polttomoottariautoihin verrattuna samoille lukemille täysin polttomoottoriautoon verrattuna. Hybridiauton tilanteessa verot otetaan myöhemmin sähkön kulutuksena ja samalla tuetaan kotimaisia energiamuotoja. Suomihan tuottaa sähkönsä pääasiassa itse. Lisäksi akut tuhlaavat osan energiasta ihan tyhjään, jolloin suomalaista energiaa tarvitaan entistä enemmän. Siten hybridiautoilu tukee kotimaista energian tuotantoa. Sen sijaan ympäristöystävällisyys ja kasvihuoneilmiön vähentäminen ovat aivan eri asioita. Suomen sähkö tuotetaan vieläkin paljolti fossiilisilla polttoaineilla ja ydinvoimalla, jotka eivät ole ympäristöystävällisiä. Joten se siitä hiilineutraaliudesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 52 viestiä

piilotetut saasteest nakkaa maahinen joskus takaisin maanpinnale mutta sehän ei ole tämän sukupolven ongelma..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Eiköhän vaikkapa miljoonan auton energian tuottaminen yhdessä paikassa (voimalaitos) ole hiilineutraalimpaa vaikka sen sähkön tekisi "bensalla" verrattuna siihen että jokainen miljoonasta autosta tuottaa sen energian polttamalla bensaa omassa moorrotissaan?
Vrt. kaukolämpö.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hybridiauto teknisenä laitteena on luonnonvaroja tuhlaava, kun se tarvitsee sekä polttomoottorin voimansiirtoineen, kuin myös sähkövoimalinjan akkuineen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Saattapa olla, että "sähköavusteinen polkuauto" on tulevaisuuden nuorison liikkumaväline taajamissa ja lyhyehköillä matkoilla. Vähintään varteenotettava vaihtoehto "mopoautoille".

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mikäs semmoisella huristella vaikka varttuneemmankin kaupunkimatkoja? Erilaiset Kinnerit, sekä poljettavat, että nykyään sähkömoottoriavusteiset, ovat mm. Hollannissa hyvinkin yleisiä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sähköavusteiset polkupyörät ovat suosittuja, mikseipä "kinnerit" sähköavusteisen polkupyörän tekniikalla rakennettuna olisi myös käteviä ja keveitä käyttää. Tuotekehittelyn paikka.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eläkeukko ajaa yleensä isomoottorisella autolla yksin. Jo pelkkä auton pinentäminen pudottaa päästöt ja kulut yli puolella. Sama matka kuitenkin taittuu kuten ennen. Kyse on pelkästään valinnoista. Jos haluaa maksaa niin annetaan maksaa. Sama pätee yritysautoihin joihin on saatava joku tolkku. Yrityksen talouteen ei vaikuta ajaako pienellä vai isolla autolla. Myös yksityisajot pitää verottaa erillään työajoista. Esimerkiksi n....a antaa sähkön ilmaiseksi ja suomi niminen valtio maksaa sähkön tuotosta tulevan päästömaksun. Ei taida kohdistua ihan oikein kun palkansaaja tai eläkeläinen sen maksaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Eläkeukko" ajaa normaalisti "nalkuttavan navikaattorin" siis "eläkeakan" kanssa kahdestaan tai istuu hänen kyydissään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Matka-ajossa ei tule kuin muutamia jarrutuksia, joista saadaan energia talteen.
Järjästelmä vanhenee omia aikojaan , ilman että tulee mitään hyötyä !
Kaupunkiajossa on hieman toinen juttu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa ja suomalaisen keskimääräinen ajomatka vuorokaudessa on 52km.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin niin mutta autoa oikeasti tarvitseva ei tee hankkimalla hybridin mitään muuta kuin haittaa ympäristölleen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Autoilun päästöjen suurin ongelma on herrat jotka katsoo että autoilijoilta pitää kerätä joka tapauksessa mahdollisimman paljon veroja.
Jos kuitenkin lähdettäisiin siitä että antaa autoilun verojen tippua päästöjen vähentymisen myötä ja kerätään veroja jostain muusta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun saamme induktiolatauspisteet yhdistettynä 5G-verkossa suoraan laskutukseen, voidaan autoa ladata jokaisella parkkipaikalla tosi vaivattomasti. Suomen kannattaa panostaa innovaatioissa tähän latausmalliin, koska se takaa valtavat vientitulot.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minkähän takia sitä ei ole jo tehty, kun se kerran on noin helppoa?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli on huono maan itäosassa sekä Päijät-Hämeen, Keski-Suomen, Keski-Pohjanmaan, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa lumisateen, lumisten teiden ja sohjoisten teiden vuoksi.
Ajokeli on huono Lapin länsiosassa sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Posio ja Kemijärvi pöllyävän lumen vuoksi.
Ajokeli muuttuu huonoksi aamusta alkaen maan etelä- ja keskiosassa lukuunottamatta Ahvenanmaan maakuntaa lumi- tai räntäsateen vuoksi.

Lukijakuvat

Katsotuin tänään

Iitaz

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Hinnoittelevatko selluköpit itsensä työttömäksi?

Ei mitään rajaa taas suomalaisen työntekijän haukkumisella. Ylen telkemän tutkimuksen , Yle uutiset Politiikka 28.2.201... Lue lisää...
taas aivan bullshitt...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

29.1.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille