Aloita uusi keskustelu

Näin nukahdat varmasti

Aloittaja: Krooh pyyh Oma elämä 8.5.2018 23:22

Olen taistellut oman univajeen kanssa pitkään. Syönyt pillereitä ja ottanut iltatömsyjä jne. Mikään ei tuntunut auttavan. Kunnes palasin mielessäni nuoruuteen jolloin nukuin hyvin. Päätin testata sitä. Eli aloin elää kuin nuorena. Herään aamulla kuuden maissa ja teen pienen lenkin ulkona. Sitten puuhaan kahdeksan tuntia. Sitten kevyt iltalenkki ja suihkun kautta petiin. Alkoa ei tippaakaan ja kevyttä syömistä yötä vasten. Rytmi on tärkeää. Koetan unohtaa ressin ja ikävät asiat. Luovuin kaikesta keinotekoisesta mikä auttaa nukkumisessa. Alku oli hankalaa mutta nyt parin kuukauden jälkeen nukun todella hyvin. Enään ei edes ole mieltä painamassa mahdollinen valvominen. Kattelen luontoa ja haistelen tuulta. Nautin aivan eri tavoin elämästä levänneenä. Kunto paranee päivä päivältä ja jaksan aina vaan enemmän. Hyvää yötä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 22 viestiä

Pari kupillista kahvia juo ennen nukkumaanmenoa, niin kyllä se uni tulee ja hyvin pärjää aamuun asti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nukun yleensä hyvin, jos on päivällä ollut aktiviteettia tarpeeksi. Mutta jos jostakin syystä uni ei tule ja päivän ihmiset ja asiat vain.pyörivät mielessä....niin teen niin, että valitsen jonkin luettelon, jota alan käymään läpi, niin kyllä pian uni voittaa. Täytyy vain väkisin saada työnnettyä päässä pyörivät asiat syrjään ja alettava täydentämään luetteloa...vaikka luetteloa siitä, mitä aion tehdä seuraavana päivänä tai ihan mitä tahansa luetteloa, johon aivojen on helppo lisätä materiaalia. Minulle sopiva unilääke.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä en kyllä nuorena herännyt kuudelta aamulla, vaan nukuin viikonloppuisin lähelle puoltapäivää, kun iltaisin tuli valvottua kavereiden kanssa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Todella hienoa jos tuolla tavalla unettomuus poistuu.. Minulla on lääkärit tutkineet unettomuuttani vuosia ja on kokeiltu kaikki rytmit ja joogat sun muut. Lopulta kardiologini tajusi että se onkin minulla sairaus se unettomuus. Siihen olen saanut pillerit jonka nappaan illalla ja nukun seitsemän tuntia, loppui ainaiset rytmihäiriöt ja jatkuva väsymys kun saa nukkua. Näin on menty kymmenisen vuotta.
Mutta sellainen ihminen joka ei itse kärsi totaalisesti unettomuudesta, voi hyvin kevyesti heittää noita viisaita neuvojaan ja käskee heittämään lääkkeet pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Hyvä neuvo aloittajalla kuitenkin. Osittain samat konstit auttoivat myös minua nukkumaan hieman paremmin, joskin unettomia öitä on vieläkin. Triptyl 10-25 mg oli käytössä noin neljä vuotta. Sitten lääkäri kysyi, että miten me alettaisiin tämä lääkitys purkamaan. Minulla meni vuosi, ennen kuin pääsin lääkkeestä eroon. Tuli vieroitusoireita. Eli ensin 25 mg. Sitten 25 mg puoliksi. Sitten 10 mg. Sitten 10 mg puoliksi. Sitten ei enää. Yhden kerran vielä otin 10 mg puoliksi. Sitten lopetin. Triptyl haittavaikutukset loppuivat ja myös vieroitusoireet. Oli kova homma mokomankin mitättömän pienen määrä lääkkeen vuoksi. Nyt nukun ilman lääkkeitä, joskin joskus vähän huonosti. Mutta minä tykkään, että tämä tapa on minulle paras.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen huomannut, että päivän aikana tekemäni rankahko urheilusuoritus, on se sitten kuntosali, uinti tai pyöräily - niin uni maittaa - kroppa on levon tarpeessa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oikea hengitys se rauhoittaa,neuvoa saa vaikka netistä.
Illalla lasi piimää tai vastaavaa,kalsiumia ja magnesiumia
Illalla vasta syödä.(jos tarvetta)
Raikkaat lakanat, rauhoitus hyvissä ajoin ennen unta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Wanha isäni, joka harrasti joogaa nuorempana monta vuotta sanoisi; pudota ajatukset pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toimiihan tuo joillakin vaan kyllä se luonnekkin vaikuttaa, itse harrastan liikuntaa vielä fyysisen työn päälle, kulen työmatkat pyörällä ja on arkipäivissä tarpeeksi hommaa, ulkoilen myös paljon mutta välillä tulee muutamia päiviä putkeen että ei tule uni vaikka kuinka yrittäis ja ois väsyny.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minulle ei uni tahdo tulla liikkumisen jälkeen jos jalkojen venyttely jää tekemättä. Sen jälkeen tulee yleensä aika helposti. Jalkani myös kipeytyvät herkästi jos liikun liikaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mielen rauha taitaa ollakkin paras unilääke.
Sekin usein kokeiltu että rehkitty ulkotöissä itsensä näännyksiin ja uni ei tahdo tulla.
Minua on valvottanut viime kuukausina työpaikkani narsisitinen johtaja, jolle kukaan ei voi mitään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Stressi pois vain. Nuorena ei ollut rahaa, mutta ei ollut kyllä steressiäkään. Huolehti vain että on pussioluet seuraaviin bileisiin ja valkoista malppia. Illalla onanoi itsensä uneen ja vapaapäivänä sama kun heräsi. Paaperia kului ja elämä oli virikkeellistä tytöistä fantasiointia. Siihen meni kyllä koulussakin aika ja eipä tullut päntättyä, mutta onneksi nykyään ehtii kouluja käymään vanhempanakin ja huonommilla papereilla pääsee opinahjoon. Alkoholia ja tupakkaa en suosittele.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onpa hieno homma, mulla ongelma on se että herään murehtimaan asioita. Niit, joille en mahda yhtään mitään. Yritän keskittyä hyviin asioihin, mutta se ei onnistu. Kadehdin miestäni koka nukkuu kuin tukki:(

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Unimaailma on tahdosta riippumaton eikä sitä voi kontrolloida. Mutta sille voi antaa tehtäviä ratkottaviksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos valveilla vatvoo asioita päässään väsyksiin asti, samat aivot nukkuessa virkistyvät vatkatessaan samoja asioita.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Mahtavaa" osuu asian ytimeen, kun herää aamuyöllä, niin jää valvomaan.
Kadehdin emäntää, joka kuorsaa tyytyväisenä (useimmiten). : -]

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Sinisilmäinen Suomi ja tonnttikaupat

163 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Miksi aina puhutaan köyhyydestä.

"Jos itseä köyhyys ei millään tavalla kosketa, ei siitä puhumista pidä leimata köyhyyttä kokevien turhaksi valittamiseks... Lue lisää...
Tähtitenava

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla. 24.6. - 26.9.

Naapurit

25.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi