Aloita uusi keskustelu

Miksi ihmiset hehkuttaa shoppailua?

Aloittaja: Ei överi shoppaaja Oma elämä 13.11.2019 20:36

Miksi sitä shoppailua hehkutetaan? Osalle ihmisiä tuntuu olevan parasta käydä shoppailemassa, ajaa pitkiä matkoja ostelemaan. Mikä ihme siinä viehättää ja miksi siitä pitää vielä hehkuttaa? En tajua. Ei tietysti tarvitsekaan ymmärtää, mutta mietin nyt vain. Joskus eksyn markettiin, mutta vain joskus, kun tuntuu siltä. Mukavampaa on tehdä jotain muuta mukavaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 21 viestiä

Osalla ei ole edes vara shoppailla, mutta sitä tehdään ja sitä kehutaan. Onneksi ei enää tarvitse olla näiden kanssa tekemisissä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä se näkyy työpaikalla, että shoppailtu on. Jotkut keski-ikäiset naiset tulevat joka päivä töihin eri vaatteissa ja kengissä. Ruokatunnillakin shoppaillaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sinulle kateellinen, että jos on varaa kulkea joka päivä eri vaatteissa, niin on. Nuorista en edes välitä, kun on oma keski-ikäinen vierellä, onneksi. Osa vain ei voi ymmärtää. Osa voisi pitää vain pienepää ääntä kaikesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En minäkään halua eksyä markettiin, mutta kiva sieltä on käydä keräilemässä kaikki punaliputetut.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hyvä kysymys. Nuorempana tuli ns. shoppailtua, lähinnä vaatteita siinä vaiheessa kun oli saanut työpaikan ja oli rahaa käytettävissä. Kyllä siitä kait jonkinlaista mielihyvää koki, kun oli kaapissa useampi vaatekerta, joita vaihdella ja olla ns. muodinmukainen. Nykyään ostan vain sitä, mitä tarvitsen ja mahdollisimman ajatonta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Toisin kuin alkoholi, lääkket, huumeet ja uhkapeli, niin shoppailu on sallitua riippuvuutta. Kukaan ei passita himo-ostelijaa katkaisuhoitoon, vaikka hän tuhlaisi toistuvasti lasten ruokarahat ilmanaikuisiin rätteihin tai kuntosalien jäsenkortteihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei minun mielestä shoppailua hehkuteta kovasti. Suurin osa tutuista ja työkavereistakin toteaa että joutui käymään kaupoissa kun esim. lasten vaatteet kävi pieniksi tms. Suurin osa toteaa ettei sinne huvikseen viitsi jäädä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vastustan shoppailua, minusta sille pitäisi asettaa haittavero. On varsin ikäviä kokemuksia siitä mihin pakonomainen hinku shoppailuun voi johtaa. Itse en tietenkään ole koskaan mokomaa typeryyttä harrastanut mutta valitettavasti joutunut sitä vierestä katsomaan. Oikeastaan mokoman harrastuksen takia vaikeuksiin joutuneita tulisi rangaista, mieluiten fyysisesti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse kävin yli kymmen vuotta sitten useinkin shoppailemassa ja nyt näin jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että elämäni oli hukassa. Sitten tajusin elämäni, sen mitä haluan ja mitä minulla on. Nyt, kun olen onnellinen en käy shoppailemassa. Joskus käyn tietysti hankkimassa jotain, mutta moni asia tulee tilattua netistä. Minusta joidenkin ihmisten shoppailu on pakoa jostain, oma elämä ei ole kunnossa. Osa tietysti käy perheenä, kun lapset on pieniä ja se on varmasti mukavaakin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Samaa ihmetellyt itsekkin. Pakon edessä kävin kengät ostamassa kaupungilla kun entiset meni rikki. Piti saada ulkoilu/retkeilykengät.
Ei millään jaksa lähteä mihinkään kauppakeskukseen "viihtymään." Mieluimmin menee lenkille metsään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Shoppailu on rahan tuhlausta. Ymmärrän, jos käydään "shoppailemassa" itselle uusi pesukone tai ruokaa, mutta sellainen, että mennään kauppakeskukseen viihtymään ja tuhlaamaan rahaa sellaiseen mitä ei välttämättä ole edes suunnitellut ostavansa, on silkkaa turhuutta. Maailman on muututtava paljon, jos se meinaa pelastaa itsensä. Tälläisillä kulutustottumuksilla siihen on vielä pitkä matka.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Shoppailu tuottaa ihmisille illuusion mahdollisuudesta tehdä päätöksiä ja saada elämään sisältöä hetkeksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Shoppailu täyttää nykyihmisen elämän tyhjiön kun realliset asiat kuten ihmisten kanssa keskustelu kyläily kotityöt lasten puolison kanssa on jäänyt vähälle
Tyhjiön täyttää nykyajan ihmisillä kännykät ja shoppailu jotka vain lisää tyhjijötä
ihminen ei enää tiedä mitä haluaa

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oli lähtenyt vaimonsa ja vanhimman tyttärensä kanssa ostoksille, hän kertoi, että en kyllä ikinä toista kertaa lähde, niitä kun ei saa kaupasta ulos koko päivänä.
Meneväy jollekkin ale osastolle kuin lokki kaatopaikalle kaula pitkällä kattelemaan ja penkomaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei minulla ole kavereita, jotka shoppailua hehkuttaisivat. Päinvastoin moni inhoaa kaupassakäyntiä. Itse tilaan suuren osan vaatteista ja käyttötavaroista netistä ja olen harkinnut samaa myös ruokaostoksille. Silloin jää aikaa parempaan tekemiseen, kuten vaikka lasten kanssa leikkimiseen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Monet menee kauppoihin näin joulun lähestyessä ja vinguttavat luottokorttejaan ja sitten vuoden niitä heräteostoksia makselevat.
Ovat harmissaan kun tulikin ostettua monenlaista krääsää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli on huono Varsinais-Suomen, Satakunnan, Uudenmaan, Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen, Kymenlaakson, Etelä-Karjalan, Pirkanmaan, Keski-Suomen, Etelä-Savon, Pohjois-Savon, Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan maakunnissa sekä Lapin maakunnassa lukuun ottamatta Enontekiön, Inarin ja Utsjoen kuntia lumisateen vuoksi.

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Miksi tallouden pitää kasvaa koko ajan?

Palkat eivät nouse kuitenkaan suhdateiden mukaan, kuten viimekertaisen nousun alun ja tämän neuvottelun välillä. Nousu o... Lue lisää...
Kui se tuollaisen ny...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

29.1.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille