Aloita uusi keskustelu

Perjantai dokkari postilaisesta, kun työnantaja ei arvosta

Aloittaja: Ei arvostusta ... Muut 14.2.2020 21:55

Perjantain dokkariasa postilainen sanoi "kun työnantaja ei arvosta ja on valmis korvaamaan työntekijän vuokralaisella". Tähän on tultu. Vuokrafirmat pitäisi lailla kieltää. Ovat vain työnantajan puolella ja tapa kiertää lakia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 9 / 9 viestiä

Jahka, kun maahan saadaan taas porvarienemmistöinen hallitus, otetaan se halpuutus uuteen käsittelyyn!
Nyt siellä on vielä niin paljon kommareita töissä, että saivat lakon aikaseksi, mutta siihenkin alamme tiukemman seulan, ja kommarit ei kelpaa enää tööihin Postille!
Hankimme sellaiset lakkolait, ettei yksikään lakko ole mahdollinen.
Ja uudessa yrityksessä saamme sellaiset palkkaussysteemit, kun on tarpeen yritysten pelastamiseen !

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Yritysten riskinottoa ulkoistetaan, kuten kaikkia bisnestä haittaavia tekijöitä yleensäkin. Tavoitteena on saada suuremmat tuotot. Logiikka tuntuu jotenkin oudolta.
Minulle vanhalle reilulle kapitalistille on opetettu seuraavaa. Riskien kasvaessa rahaa täytyy tulla ovista ja ikkunoista ja riskien vähetessä vähempi riittää. Aika loogista.
Onko Posti valtiolle riski sijoitus, jonka tuotto on työntekijöiden hartioilla. "Hyvä", että jossain työntekijät voivat olla yhteiskunnan tukipilareita. Kärsijäksi joutui myös uusi johtaja, nälkä palkalla joutuu elämään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miten riskin ulkoistuksella saa suuremman tuoton kun riskin ottaja perii siitä ulkoistuksesta isomman hinnan mahdolliswn riskin laukeamisen johdosta?

Ei kyllä ulkoistuksissa on kyse siivoamisesta. Saadaan työntekijöitä pois joiden kanssa ei oikein näe tulevaisuutta. Eikä tartte irtisanoa itse. Siitä pitää toki maksaa jonkin verran.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Työntekijät ovat jokaisen yrityksen tuloksentekijät. Ei ne miljoonapalkkioita ja -bonuksia kahmivat johtoryhmien jäsenet. Työntekijöiden eli tuloksentekijöiden hyvinvoinnista huolehtiminen tulee moninkertaisesti takaisin. Lyhyellä tähtäimellä management by perkele- johtamistyylilläkin voidaan saavuttaa tuloksia, mutta valitettavasti vain lyhyellä tähtäimellä. Tästä hyvänä esimerkkinä Nokian matkapuhelimien nousu ja tuho.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Kannattaa siis jokaisen hitsikoneen ääressä työskentelevän hitsaajan itse markkinoida tuotteensa, valita strategiansa, hakea rahoituksensa, hoitaa kaikki byrokratiat, logistiikat ja yhteistyöverkostot kuntoon. Kun se kaikki ja tuhat muuta hommaa on tehty, niin sitten vaan hitsaamaan, jos enää aika riittää. Jos ei riitä, niin hitsaaja siirtyy kokonaan johtoportaaseen ja palkkaa tilalleen hitsaajan, joka tietysti ensitöikseen alkaa valittaa että johto vaan kynsii palkkiot ja bonukset itselleen, vaikka oikea työ tehdään hitsauskoneen äärellä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juu, mutta kyllä se johtajan, vaikkakin tarpeellisen, palkkio ei ole suhteessa duunarin palkkioon.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nokiassa ei kyllä ollut mgmt by prkl ollenkaan. Käyttöjärjestelmän valinnassa ja kosketusnäyttöön siirtymisen myöhästymisessä tehtiin virheitä.
Olin itse siellä esimies 15 vuotta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ei monikaan yritys arvosta työntekijää. Olin töissä hyvässä firmassa, mutta kun tuli muutosta henkilöihin, niin kaikki muuttui. Tuli oman edun tavoittelijat ja kaikki muuttui. Itsekkäät ihmiset johtaa yrityksiä ja se vie pohjan avoimuudelta ja arvostukselta. Harmillista.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Ville Tavion näkemykset

307 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Amerikkalainen miljardööri lahjoittajana

Tämä uutinen on kyllä monella juttutupalaisella erittäin hankalasti uskottavissa, kun täällä on vuosikaudet tiedetty, et... Lue lisää...
Tuntematon

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jarin piirrokset arkistossa.

Naapurit

7.4.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille