Aloita uusi keskustelu

Kaupunkipyörien sijainti keskustassa

Aloittaja: Polokupyörä Muut 30.7.2019 14:37

Yllätti hieman kaupunkipyörien telinesijoittelu. Telineet poistivat käytöstä useita parkkipaikkoja Ainolanpuiston lähettyviltä ja Isokadun varrelta. Jos kaupunkia halutaan pitää elävänä, voisi miettiä paremmin kokonaisuuksia. Eikö pyöräparkit olisi voitu sijoittaa puistojen puolelle katualueiden sijaan? Jos parkit jäävät paikoilleen talveksi, miten lumien auraus hoidetaan, ettei kadut kapene liiaksi? Ehkäpä parkit poistetaan talveksi ⛄️

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 24 viestiä

Limingantullisakin oli pyöräparkki, on varmistettu että citypyörällä pääsee varmasti Prismaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä löysin jo ensimmäisen pinkin pyörän tuolta Itä-Tuiran katuvierustalta. Sillä ajelin keskustaan ja löysin pankin edestä isoltakadulta pyöräparkin, ja siihen jätin. Siinä pyörässä ei ollut kyllä maksulaitteita asennettuna, joten oli ehkä joku puolalaistehtaan esisarjan esisykkeli. Aika hikinen homma sillä oli veivata keskustaan, kun kettinki rutisi ja etupyörä lenksutti. En oikein varmaan kyllä sanoisi sen kätevyydestä paljoakaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Moneen vuoteen en ole keskustassa käynyt mutta tänään kävin kansainvälisillä markkinoilla ja samalla tuli käveltyä rotuaarilla. Täytyy sanoa että kyllä oulu näivettyy kokonaan, tyhjiä liiketiloja joka puolella.
Taitaa mennä taas muutama vuosi ennen kuin sinne taas asiaa tulee, samat tuotteet saa kauempaa keskustasta helpommalla vaivalla.
Niin ja yhtään sykkeliä en nähnyt. Paljon oli kyllä omilla pyörillään liikkujia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

tämä kaupunkipyörähössötys! Kuka niitä tarvitsee ja mihin niitä tarvitaan? Keskikaupunki on niin pieni, että varttitunnissa kävelet pääästä päähän. Ja sitten, mikä tärkeintä, ei ole edes mitään katsomista, ei mitään sellaista, mitä ei ympäristöstä saisi vähemmällä vaivalla... Tämä on taas näitä kaupungin trafiikkiosaston hulluja ja kalliita päähänpistoja. Tälläkin rahalla olisi voinut parantaa vaikka poikittaista julkista liikennettä. Ja sitten vuoden päästä puolet kaupunkipyöristä on muualla kuin Oulussa, itärajan takana tai Balttian maissa....

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Montako asiakkaamme parkkipaikkaa Sykkelit veivät?
Yrittäjänä etsin parkkipaikkoja ympäri kaupunkia henkilökunnallekin?

Kertokaa, miten tämä edistää yritystoimintaamme?
Itse en sitä vielä ymmärtänyt / havainnut?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lisäksi autoille tuli 30 min pysäköintiaika.

Törkeätä!

Katsotaan vain, niin kaupunkipyörät katoavat liian kalliiden kulujen takia parin vuoden sisään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulun nykyosaaminen on nolla.
Se näkyy näissäkin polkupyörähankinnoissa.
On valittu ihmisiä, jhoitamaan asioita, joilla ei kertakaikkiaan oo kykyä.
Tunne menee kaiken edelle ja sen perusteella toimitaan ja sutta ja segundaaaa tulee, valittevasti.
AUTOILIJOIDEN ON NYT TEHTÄVÄ JOTAKIN RADIKAALIA

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ainolanpuistoon menijöillä on autopaikan löytäminen jo nyt etsinnässä.Puistoon tepastelee taaperoita perheen kanssa joten kyllä on viety lapsilta jos vähäisiäkin parkkiruutuja otettu pyörille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kannattaa jo viimein teidän ihmiset ymmärtää että Oulu on autovihamielinen kaupunki. Keskustaan ajo estetään, uudessa Alppilassa kylässä käynti autolla tehdään mahdottomaksi, Lyöttyyn ei ole autolla mitään asiaa jne jne.
Parempi asua ja asioida Kempeleessä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Auto Kivisydämeen ja Sykkelillä sitten puistoon. Tai onnikalla keskustaan. Eivät peltilehmät kadunvarsissa pidä kaupunkia elävänä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko niillä peltilehmillä syy siihen että keskusta kuolee? Kaikki yritykset on jo hävinnyt keskustan alueelta kun ei siellä voi liikkua peltilehmillä. Jos joku vihreä opiskelija ei vielä tarvitse autoa. Mutta kun on valmistuttu niin ostetaan iso maasturi jolla pääsee peltomarkettiin. Unohdetaan keskusta muulloin paitsi lämpiminä kesäpäivinä jolloin mennään kaljalle tai muuten ryyppäämään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Silti sykkeliparkit voisi olla puiston puolella. Olisi enemmän tilaa värkätä niitä käyttöön. Ei se kallioparkki täyty, vaikka parkkipaikkoja poistetaan katujen varsilta. Ehkä joulun lähellä saattaa lähes täyttyä, jos on vielä on jotakin kauppoja jäljellä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Heräsi uteliaisuus: Mitä joulutavaraa keskustassa voisi olla, jota ei sen ulkopuolella tai netissä olisi, edullisemmin? Tietääkseni keskustassa ei ole yhtään niin erityistä liikettä, että sen takia sinne pitäisi (hankalasti) hankkiutua. En tosin ole käynyt siellä viiteen vuoteen, mutta eikö kauppoja ole pikemminkin lakkautettu kuin lisätty ja hinnat ovat olleet aina korkeammat kuin muualla, korkeiden vuokrien kattamiseksi?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos kallioparkkiin pääseminen autolla on sinusta hankalaa, niin itse ainakin ensimmäisenä kyseenalaistaisin sinun kykysi kuljettajana.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Kun sanotaan ettei palkka riitä elämiseen

182 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Vain elämää — pöydässä hytkyjät

Tykkään älyttömästi. Ja moni muu, koita kestää. Etkä mitään voi. Lue lisää...
TYMPÄSEEKÖ?

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.

Naapurit

17.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi