Aloita uusi keskustelu

hailuodon silta

Aloittaja: ihmeissään Muut 9.1.2019 17:54

onko kukaan teistä nähnyt tai kuullut enään mitään kerrottavan hailuodon silta hankkeesta,taitaa kaatua taas koko hanke kun uusi hallitus taas pääsee rahoista päättämään

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 87 viestiä

jos unehettas silta ja laitettas lauttain tilalle oikein vanahan ajan kaleeriorjilla soudettavia laivoja?
siinäpä tööttömille töitä.
%D

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hailuodon älytön siltahanke haudataan hiljaisuudessa;ei tarvitse mökää pitää:taju palaa hiljalleen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hailuodon pengertielle haettiin päätös 60 000 000€:n arviolla ja laskelmilla. Tuorein hinta-arvio on 120 000 000€, joka on 150 000€ hailuotolaista kohden vauvoista mummoihin. Eli nelihenkistä perhettä kohden summa on 600 000€.
Suomen kansalle tulisi paljon halvemmaksi rakentaa hailuotolaisille oma kaupunki Oulun kylkeen mantereelle.
Luontokin kiittäisi, kun vanhusten ei tarvitsisi ajella kuin murto-osa entisistä matkoista OYS:iin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Helikupteri kuljetus johonkin sopivaan paikkaan, jossa olisi rivissä sähköautoja jatkoliikenteeseen. Sama kupteri voisi kuljettaa väkeä lentokentälle, niin tulisi sekin ongelma hoidetuksi ja vähän lisätuloja härvelin ylläpitokustannuksiin. Mutta onhan se hienoa kun Antti saa avata sillan ajamalla kuorma-autoletkan keula-auto, kuten idän putte konsanaan Krimillä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Aikoinaan hailuodon sollan torppaaminen oli Demareitten Matti Ahteen mahtityön tulos..! Silloin ei Vihreillä ollut kun Komsi ja Könkkölä edustajina eduskunnassa. Ympäristöministeri Ahde Sdp. katsoi asioita peruutuspeilistä ja kyllä kritiikkiä maakunnasta kuului.Miksi ei sitaa tehdä..! Kalliiksi on viivyttely tullut mutta ei se outoa ole. Sdp on eteläsuomen puolue ja pohjois-Suomi oli ja on luonnonsuojelun nimissä sosialisoitava..! Natura alueetkin on pääosin pohjois-suomessa..!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Enpä nyt menisi noinkaan sanomaan, sillä saattoihan olla ja varmaan olikin, että asia ei vielä ollut kypsä, vaikka Ahde sitä tuskin ymmärsi. Se aikakauden jälkeen on tullut tietoa ja taitoa teiden rakentamiseen, kuten siltojenkin rutkasti lisää; saatikka kaluston, jolla niitä rakennetaan ja senpä vuoksi Ahteen torppaaminen siltarakentamiseen oli ehkä onni ja autuus, koska nykyisillä, maailmaltakin saaduilla opeilla luotolaiset ja matkailijat saavat todella hienon ylityksen kohtuu kustannuksin, jota tuskin ihan heti ollaan korjailemassa. Annetaan vaan Matille kiitos aikaansaamattomasta sillasta, sillä sen rakentamisen aika on tarkalleen tässä ajassa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ahdehan säästi veronmaksajilta pitkän pennin, kun jätti siltahankkeen syrjään. Noin pitkä ja kallis silta ja muutama hassu ylittäjiä päivittäin. Taitavat monet muutkin jopa tämän päivän päättäjistä miettiä hankkeen järkiperäisyyttä.Toista sataa miljoonaa euroa on sellainen summa, että lauttoja olisi voinut uusia 10 vuoden välein ja vielä jäätäisi voitolle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miten paljon Suomen tiestöstä on korjausvelkaa? Miten paljon Suomessa on korjattavia siltoja?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämän hankkeen päätarkoitushan on se, että sillanrakentaja sipilä sai nimen lehteen. Nämä suurhankkeet kuitenkin vievät alemman tieverkon kunnossapidosta vähäisetkin rahat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Täsmälleen päinvastoin. Silta tulee käytössä edullisemmaksi eli säästää rahaa muuhun kunnossapitoon. Uudet lautat ja niiden ylläpito veisi rahat tulevina vuosikymmeninä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ehkä näin jos on taipuvainen uskomaan kepuleitten satuja. Kannattaisi käydä välillä ajelleen maakunnan pikkuteillä, niin ymmärtää mistä on kyse.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Silta Hailuotoon tulee, jos ei Rinne tee uudet mattiahteet. Hyvä hanke monessa suhteessa. Odotan päivää, jotta voin juoda kahvit sillan levikillä ja katsella maisemia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eikös vasta ollut juttua lehdissä, että Hailuodon siltahanke kilpailutetaan tämän vuoden aikana.
On mielenkiintoista nähdä tuleeko Hailuodon sillasta samanlainen turistikohde kuin Suomen pisimmästä sillasta Mustasaaressa. Sitähän käyvät turistit eri puolelta Suomea ihmettelemästä kuinka tästä maasta on löytynyt rahaa niin kalliiseen hankkeeseen, joka sijoitettiin harvaan asutun saaren ja mantereen välille. Mustasaaren silta oli pitkään RKP-puolueen kärkihanke puolueen toimiessa useissakin eri hallituksissa ja lopulta sitten hallituskumppanit armahtivat rahoittamalla tuon kalliin hankkeen, jonka käyttöaste on hintaansa nähden olematon.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuskinpa nyt pengertiestä turistikohdetta.
Oulun seudulla ei ole eikä tule komeita siltoja.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Homma etenee ja näyttäisi toteutuvan ensi vuosikymmenellä, mikäli tämän lehden jutusta oli tulkittavissa. Kyllä se vaan kelpaa, jos vaikka lamaa alkaa pukkaamaan, niin onpahan ainakin yksi suurempi kohde sairaalan lisäksi tänne pohjoiseen Suomeen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On hyvä että silta saadaan se piristää Hailuodon matkailuarvoa ja uskon sinne myös teollisuutta syntyvän.Tämä onkin ollut hankala lauttayhteys ei sovi nykyaikaan monille turisteille ei tuommoinen ajanhukka ole mieluinen,he ajavat ohi

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

2020 kesällä alkaa rakennustyöt ja valtion rahat tulee kun liikenne alkaa.
Eihän se kyllä työllistä oulun alueen työttömiä kun urakoitsijat tuovat tekijät muualta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa Varsinais-Suomen, Satakunnan, Uudenmaan, Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen, Kymenlaakson, Etelä-Karjalan, Pirkanmaan, Etelä-Savon ja Pohjois-Karjalan maakunnissa sekä Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Pudasjärven, Taivalkosken ja Kuusamon kuntia.


Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

SAIRAIDEN PILKKAAMINEN.

Vai puolustat erilaisia ihmisiä etkä ole niitä tuijottanut?? Ainakin Lesta-Sipilä ei ole kuulunut tähän joukkoon. Olipa ... Lue lisää...
jerme

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

15.6.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi