Aloita uusi keskustelu

hailuodon silta

Aloittaja: ihmeissään Muut 9.1.2019 17:54

onko kukaan teistä nähnyt tai kuullut enään mitään kerrottavan hailuodon silta hankkeesta,taitaa kaatua taas koko hanke kun uusi hallitus taas pääsee rahoista päättämään

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 68 viestiä

On hyvä että silta saadaan se piristää Hailuodon matkailuarvoa ja uskon sinne myös teollisuutta syntyvän.Tämä onkin ollut hankala lauttayhteys ei sovi nykyaikaan monille turisteille ei tuommoinen ajanhukka ole mieluinen,he ajavat ohi

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

2020 kesällä alkaa rakennustyöt ja valtion rahat tulee kun liikenne alkaa.
Eihän se kyllä työllistä oulun alueen työttömiä kun urakoitsijat tuovat tekijät muualta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä on hienoa, kun vihdoin ja viimein Hailuoto liitetään manner-Suomeen, kuin Krimi itänaapurissa. Anttiko saanee ottaa ensimmäisen ylityksen, kuten Putiini kuormurillaan. On töitä Oulun seudulla pitkäksi aikaa, mutta tuskin se vaalitulokseen vaikuttaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos hailuoto oli etelä-suomessa niin silta olisi jo valmis
tänne pohjoiseen ei mitään hyvää.

Kaikki yritetään keskittää kehä-ykkösen sisäpuolelle, ei tänne susi-rajalle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ympäristöministeri Matti Ahde torppasi aikoinaan Hailuodon sillan rakentamisen. Sitä voidaan pitää suuren virheenä, sillä saarelaisten elämä on ollut hankalaa. Ahde perusteli päätöstään kestämättömällä väitteillä veden virtausten vähenemisellä. SIlta asennetaan pilareille, joten vaikutus virtauksiin on lähes olematon. Roivottavasti asia etenee myönteisesti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Alunperin yhteys oli tarkoitus rakentaa pääasiassa pengertienä nykyisen lauttareitin pohjoispuolelle, ja vain muutama syvempi kohta, sekä Hailuodon väylän ylitys siltojen avulla. Suunnitelmat ovat olleet kunnantalolla nähtävissä ja kommentoitavissa viime kesästä lähtien. Hankkeen lisäksi Matti-poika torppasi myös itsensä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hommasihan Ahne ympäristöministerinä ja poliittisella päätöksellä Kuusamon yhteismetsälle Metsähallituksen arvion mukaan noin seitsemän kertaisen korvauksen Kitkanniemen suojelusta. Sillä tempulla Metsähallistus eli Suomen valtio sai takiinsa oikein kunnolla.
Kuusamon yhteismetsä kiittää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niistä ajoista kun Ahde oli ministerinä, on rakentamisen tietous ja taitous kehittynyt hurjasti ja pengersilta valmistuu varmasti parempana ja nopeammin kuin mitä olisi reilu parikymmetä vuotta sitten tapahtunut. Siksipä Mattia on kiitettävä siitä, ettei mielestäsi kannattanut sillan rakentamista. Asiat menee usein oikein, vaikka sitä ei aina ymmärretä ennen kuin jälkikäteen ja nyt on sillalle oikea aika syntyä, joten Ahteelle kiitos ja nykyisille päättäjille myös.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Odottakaahan kun Tytti saa valituksensa valmiiksi niin hanke siirtyy muutaman miljoonan edestä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ihmettelen, miksei tässä ole pohdittu Algot Kettusen esitystä hollantilaisen terässiltaketjun saamiseksi . Hailuodon kunnanvaltuustohan oli päättänyt 29.2.2012 puoltaa siltayhteyttä mantereelle. Muistelen Matti Ahteen vastustaneen Algot Kettusen siltarakenne-ehdotusta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei mitään siltoja tai lauttoja. Hailuodosta on tehtävä eristetty paperittomien sijoituspaikka kuten mestari Halla-aho on esittänyt.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juuri näin. Ja itse "Mestari" (eliittimetsuri?) valbomaan sitä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Halvin ratkaisu olisi lautta, joka on kauko-ohjauksessa! Noita on jo kokeiltu hyvillä tuloksilla. Olisi halpa, koska ei tarvittaisi lauttakuskien palkkoja maksella!
Säästyneillä rahoilla voidaan uusia päällysteitä, jotta tiet pysyy ajokunnossa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No, ei tuo nyt ihan selvä ole sellaiselle, joka ymmärtää, että kuskien palkat ovat siellä promillien tasolla lautan kokonaiskustannuksissa. Sillan rakentamisen venyttäminen sen sijaa vie rahaa ja jopa hermoja monelta luotolaiselta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä, ja lauttayhteys jo esitetyn mukaisesti Oritkarin rantaan rakennettavaan terminaaliin. Hailuodon liikenteen aiheuttama ajoneuvomäärä on jo vaarallisen suuri Oulunsalon halki kulkevalla tieosuudella. Peri kertaa tunnissa kymmenien autojen letka huristaa edestakaisin Riutun satamaan. Pahemmilta onnettomuuksilta on toistaiseksi vältytty.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sillan rakentamisesta on päätös tehty, ja rahat myönnetty. Taitaa olla se valitusten aika parhaillaan menossa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Puoli vuotta on siltaa jo Huikun päässä rakennettu. Käyhän katsomassa tukipilareita, jos et usko. Työt on nyt seis talven takia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Floodmap.net:ssä voi tarkastella vedenpinnan nousun vaikutusta rantaviivoihin. No toki tuolla on meren uudeksi kodiksi on määritelty +57 metriä ja oletuksena että jäätiköt sulavat.
2000 luvun alussa ennustettiin että meren pinta nousee noin 2 metriä vuoteen 2100 mennessä, mutta nyt merenpinnan nousu on vain kiihtynyt.
Eli merenpinta nousee tulevaisuudessa maanpintaa nopeammin myös keskustapuolueen vaikutusalueella.
Ympäristö.fi/tulvakartat sivulta löytyy ajankohtaiset tulvakartat, missä mm. Kivisydämen sisäänajo väylä on tulva-aluetta samoin kuin tulva erottaa Vasken niemen Hailuodossa omaksi saareksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siltapilareista pitää tehdä jatkettavat.
Samalla tavalla kuin pylväiden säätöjalat.
Pitkät kierteet ja nostetaan silta vedenpaisumuksen yläpuolelle.
Helposti tuo 57 metriä nousee kun isolla avaimella mutteria vääntää.
Sillalle nousu kyllä hieman jyrkkenee!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Tuulivaroitus maa-alueille: Uudenmaan, Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa sekä Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Kuusamon kuntaa länsituuli on päivällä voimakasta, tuulen nopeus puuskissa paikoin 20 m/s.

Ajokeli on paikoin huono Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa sekä Etelä- ja Keske-Lapissa lumi- tai räntäsateen vuoksi. Ajokeli muuttuu paikoin huonoksi yöllä Pohjois-Lapissa lumisateen vuoksi.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

PEKKA HAAVISTO

298 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Tulonsiirrot rikkailta köyhille....

Viimeisin kina oli 12:sta eurosta, joka johtui työeläkemaksusta? Kuten tunnettua alle 15 000€ vuodessa tienatusta ei mak... Lue lisää...
Sopotti

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

23.3.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi