Aloita uusi keskustelu

Elektroniikkaliikkeiden lisäturvat?

Aloittaja: mitenkäs tää nyt oikein on? Hinta ja laatu 10.9.2019 11:27

Tarvitseeko asiakas todella elektroniikkakaupasta lisäpalveluna vakuutuksen tai takuuajan pidennyksen tuotteelle, jonka hän aikoo ostaa? Tässähän tulee piilokuluina vain lisää maksettavaa, vastapainona saat tietenkin jonkintasoisen vakuutuksen ostamallesi tuotteelle, mutta onko se kuitenkin vain lisämyyntiä, jolloin maksat turhasta?

Näitä turviahan kaupataan osassa kauppoja todella voimakkaalla tavalla ja tulee jopa tunne siitä, että et saa tuotetta kotiisi, ellet vain päätä ottaa vakuutusta tai maksullista takuuajan pidennystä. Arvelen, että miksi myyjät näitä kauppaavat, vaikuttaa olevan se, että he saavat siitä pienen siivun palkkaansa, mikä toki hyvä asia kelle tahansa myyjän työtä tekevälle.

Eikö kuluttajanturva ole kuitenkun tänä päivänä todella hyvä ja ihmisillä itselläänkin kotivakuutukset, joiden kautta korvausasiat hoidetaan? Tarvitaanko todella vielä erikseen "lisäturvaa" vai tuleeko pidemmän edullisemmaksi, kun käyt hakemassa vain uuden tuotteen rikkoutuneen tilalle, varsinkin niissä tapauksissa, joissa tuotteen elinkaari on lyhyt?

Minusta tässä on sellaista pakkomyynnin makua. Vakuutusta ei myönnä kyseinen kauppa vaan yhteistyökumppani, jonka kanssa heillä on sopimus. Toki he käsittääkseni hoitavat reklamaatiotilanteet jne. mutta yleensä ottaen he ovat pesseet kauppana kätensä, kun vakuutus on vain otettu.

Itse en ole ottanut vakuutuksia näistä ko. kaupoista viimeisille hankinnoilleni ja olen saanut nukkua yöni varsin hyvin.

Korjatkaapas, jos ole väärässä. Minkälaisia kokemuksia näistä teillä on?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 13 / 13 viestiä

Riippuu ihan siitä minkälainen kotivakuutus on ja minkä ikäinen on tuote joka särkyy.
Myyjän välittämä lisävakuutus korvaa uuden vastavan tuotteen vaikka sinä vahigossa esim siivotesa pudotat tauluteeveen turvalleen kiikkustuolin päälle ja vakuutus on voimassa. Tottakai se myyvä liike sitä vakuutusta kauppaa, kun saa bonukset vakuutuksen myöntävältä vakuutusyhtiöltä.
Minulle ei ikinä ole pakkomyynnin maku jäänyt.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En ole moista lisätakuuta ostanut, mutta kaupan päälle saatu 5 vuoden lisätakuu kattoi aikanaan 4 vuotta 10kk vanhan halvan pyykinpesukoneen ison korjauksen mukisematta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olisin kiinnostunut kuulemaan, että paljonko pesukoneelle tuli hintaa lisäturvan kanssa. Pesukone + lisäturva 5 vuotta = ? euroa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä olin Gigasta ostamassa tarjous tietokonetta jota ei ollut vielä myymälässä. Sanoin myyjälle , että tilataan kyseinen kone.
Myyjä vain jankutti kaikenlaisista lisäturvista useampaan kertaan. Tein jo aijemmin , että en halua siihen mitään lisäjuttuja, että pärjään kyllä sen koneen kanssa.
Ei auttanut muu kuin lähteä lynimään koko kaupasta. TOTESIN sitten Eerolle (myyjä) ettenhän minä sitten pysty ostamaan sitä konetta jos et sitä halua myydä ja näkemiin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Minulla samat kokemukset. Meinasi jäädä mainitsemastasi kaupasta kone saamatta, kun myyjä möi ihan väärää tuotetta minulle sen sijaan mitä olisin tarvinnut. Kiitos vastauksesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä tilasin kyseisen koneen toki Gigan noutopisteeseen ja hain koneen sieltä tarjoushintaan.
Helpoin tapa Gigassa tilata tavara noutotiskille ja maksaa siihen ei tarvi jankata kaupassa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Otin lisäturvan. Tietokone. Hajosi 3 kertaa ja korjattiin. Turvaa oli jäljellä vielä 2,5v ja ilmoittivat että ei korjata. Kuluttajamiehen avulla maahantuoja lähetti korjauslevyt ja nyt on pelannut moitteetta. Joten vaikea sanoa kun laitteessa on yleensä 2v takuu ilmankin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Auts. Eli, jossain vaiheessa sitten vetävät liinat kiinni ja case closed. Lisäturva ei toiminut, koska sitä oli noinkin monta vuotta jäljellä ja ns. jäi käyttämättä. Kiitos vastauksesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nimenomaan lisämyyntiä, jotta myyjä saisi enemmän myyntiprovisiota, ja kauppa tietenkin enempi rahaa.
Saavat tyrkyttää minun puolestani, mutta en ota enkä maksa.
Minulla on laaja kotivakuutus, joka korvaa yllättävät vahingot, ja sen maksaminen riittää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sinulla on jämpti linja ja sillä helppo saada se mitä haluat. Mietin, että mitenkähän esim. vanhemmat ihmiset menevät vipuun ja kokevat tilanteen? Myyntitilanteessa tuputetaan ottamaan rahoitus, vaikka olisit valmis maksamaan käteisellä koko kaupan ja toitotetaan, kuinka ne televisiot tippuvat seiniltä vaikka ottaisit asennuksen ko. elektroniikkakaupan kautta. Mitähän ajatuksia tämä herättää valveutuneessa asiakkaassa? Kiitos vastauksesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.

Naapurit

19.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi