Aloita uusi keskustelu

Tukehduttavat diesel autot

Aloittaja: Mister X Autot 20.7.2019 13:15

Millä ihmeellä nämä monet käryttävät diesel autot menevät läpi katsastuksen? Itse joudun aina joko jättämään reilun välin, tai kääntymään eri reitille, jos joku sellainen pölähtää eteen. Käy niin pahasti henkeen.
Ja niitä on paljon, vähänkin enemmän ajettu ja varsinkin pakettiauto on pahimmasta päästä.
Raitisilma suodatinkaan ei tuohon vaivaan tehoa.
Toivottavasti autoilu sähköistyy nopeasti, polttomoottori teknologia on aikansa elänyt öljy yhtiöiden väkisin ylläpitämä muinaismuisto, joka olisi pitänyt hylätä jo vuosikymmeniä sitten.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 49 viestiä

Diesel käyttää vähemmän polttoainetta ja näin hiilidioksidin määräkin vähenee. Typpipäästöjä varten on katalysaattoreita ja nyt kehittyvä adBlue-järjestelmä leikkaa vielä päästöjä.
Sähköauto ei ole mikään yksiselitteinen ratkaisu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Missähän takahikiällä misterx ajelee, kun löytää aina semmoisia rotiskoja. Nykyinen tiiseli on aina puhtaampia ja parempia, kuin bensavehkeet, aina ostan tiisselin. Miten sitten Kela toimii jos ei ole lypsylehmiä, tulisi suru puseroon Suomessa monella taivaanrannanmaalarilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muistan 20-30v sitten, kun tuli katsastuksessa ns. ryntäyttäminen kierroksissa ja aina ennen katsastusta moottorin kierroksia käytiin rajoittamassa katsastuksen ajaksi korjaamossa. Taitaa olla sama käytäntö vieläkin vanhoissa tiisseleissä käytössä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Höpö höpö. Ryntäytyksessä mitataan myös kierrokset. Eivät saa jäädä merkittävästi alle kyseisen auton maksimi kierroksista. Joten ei mitään merkitystä rajoittaa.
Eikä kierrosten rajoituksen takia tarvi korjaamolle mennä.
Ihan vaan ruuvia kääntämällä homma hoituu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sähköautovouhotusta taas,ei se ole ekologinen vaihtoehto.
Polttomoottori on hyvä,mutta polttoaineita täytyy kehittää.
Tosin kaasu-ja etanoli ovat jo nyt hyvinkin ekologisia,samoin biodiesel.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Miltä Talvivaarassa näyttää uraanin louhinnan jälkeen. Ympäristöystävällinen sähkö?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä se on niin että korkeaoktaaninen pensiini palaa kaikkein puhtaimmin ja iloisimmin! Urku auki ja mustaa viivaa!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Laittappa bemaristasi letku pakoputkesta kabiiniin kun auto on käynnissä ja tee sama dieselmoottorilla varustettuun autoon. Kummasta luulet käveleväsi puolen tunnin kuluttua ulos.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Kummasta luulet käveleväsi puolen tunnin kuluttua ulos."

Kumma olet, jos niistä vielä puolentunnin kokeen perästä itse kävelet!
Loppuu huokuminen jo ennen sitä!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei lopu dieselin pakokaasuissa.
Siksi sukellusveneetkin käy dieselillä.
Bensakone tappaa puolessa tunnissa.
Dieseli puolessa vuosisadassa, syöpään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Kyllä se on niin että korkeaoktaaninen pensiini palaa kaikkein puhtaimmin"

Et sitten ole koskaan kuullut kaasulla käyvistä autoista?
Ja kun vetymoottorit tulee (yleisempään käyttöön), sen putkesta tippuu vain vesihöyryä!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vetyä kokeiltiin aikanaan polttaa myös mäntämoottorissa, mutta uusimmat vetyautot eivät kulje vety- vaan sähkömoottorilla, jonka sähkö otetaan joko polttokennosta tai reservinä olevasta akusta tai molemmista. Vetypolttokennon päästö on tosiaan kemiallisesti puhdistettua juomakelpoista vettä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaikkein pienimpiin päästöihin päästään uudehkolla diesel autolla joka käyttää biodieseliä Yksikään bensa-auto ei pääse lähellekkään niitä päästöarvoja

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Entä sitte? Ei sulla autoon kuitenkaan ole varaa, ei edes siihen 30 vuotta vanhaan ruostemersuun

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Entä sitte?"

No sitä sitte, että aivan bensamoottorin tavoin dieselit eivät ole kaikki samanlaisia, vaan niitä on sekä hyviä että huonoja.

Avauksen moite siis osuu harhaan, koska häiritseviä savuttajia löytyy sekä bensa- että dieselmoottoreista.

Siksi kategorisointi hyviin ja huonoihin pelkän käyttövoiman perusteella ei toimi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Höpöheijjaa, taas näitä provoja. Joko tietoisesti tai tietämättään, ohi tosiasioiden.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Kerrostalo

Kyllä siinä tuntee ittesä ahdistuneeksi kun joutuu noissa lokeroissa asumaan mutta pakkohan se jossain on asua. Täytyy ... Lue lisää...
Metsä mökin Tonttu

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

13.12.

Fingerpori

13.12.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille