Aloita uusi keskustelu

Tieverot

Aloittaja: Zicu Autot 16.5.2019 18:19

Uutisissa kerrottiin, että lähes puolet suomalaisista hyväksyy verotuksen sen perusteella kuinka paljon autolla ajaa ja silloin autojen hintaa lasketaan. Seuranta tapahtuisi jotenkin kännykään tehtävän sovelluksen kautta. Ensinnäkin, minulla ei ole älypuhelinta enkä osta, toiseksi uutta autoa en ole koskaan pystynyt ostamaan vaan kallein auto mitä ikinä olen omistanut on ollut 900 euroa ja sekuin monen vuoden säästön jälkeen. Huomioidaanko siinä uudistuksessa miten sellaiset ihmiset, jotka asuvat lähes tiettömien taipaleitten takana. Onko tässä se takana, että kaikki muuttaisivat kaupunkiin? Tervetuloa joku poliitikko ajamaan köyhien ja maalla asuvien asioita. Pelottaa tulevaisuus.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 21 viestiä

Pohjaton on valtion kassa. Autoilijoilta kerättiin viimevuonna yli 8 miljardia euroa veroina. On se kumma, että teitä ei saada tuolla rahalla kuntoon.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos autoilijat päätäisivät olla edes yhden päivän käytämättä autoa niin valtion talous menisi sekaisin kun yhden autoilu päivän tuotto on valtiolle noin 30 miljoonaa ,tämänki vuoksi valtio ei voi korottaa autolusta tulevaa veroa kun tämä vähentää ajoa ja tuloa valtiolle .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Polttomoottori autoilla ajavat kustantaa polttoaineveroina monin kerroin sen mitä teiden ylläpito vuosittain maksaa.Kyse on nyt siitä että sähköauton käyttäjät eivät lihota tätä veropottia,joten polttomoottorilla ajavat pannaan maksamaan heidän lysti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On aivan turhaa uskotella. että mitään ihan oikeaa elämää olis Kehä-3 pohjoispuolella!
Se siellä pn vain väliin pudommeiden "ihmisroskien" asuttamaa periferiaa, jota ei kannata edes pitää asuttuna!
He ovat siellä vain kuormana yhteiskunnan kivireessä?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Polttoaineen mittari on lahjomaton eikä muita mittareita tarvitakkaan. Jos kaikki autoilijoiden verot käytettäisiin teihin ja siltoihin, niin autoilijoilla olisi hyvät tiet ja leveät kaistat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sitten tie verotus ehkä kun tiet ovat siinnä kunnossa, että tieksi voi kutsu! Tässä taannoin kuvattiin oikein asvaltti teitä silta rumpuista lähtien levähdyspaikat mukaan lukien. Missähän nekin tiedot ovat ja kuka niitä hyödynsi? Ei varmasti hyödyntänyt kukaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tasapuolisuuden ja eriarvoisuuden ehkäisyn nimissä heidän, joilla on lyhyempiä matkoja taitettavana on maksettava tasausveroa, joka maksetaan sitten tukena heille, joilla on pitempiä matkoja taitettavana.
Heidän, joiden ei tarvitse käyttää ajoneuvoja ollenkaan, ei henkilöautoa eikä bussia eikä junaa eikä raitiovaunua eikä muutakaan vastaavaa, on maksettava ajoneuvonkäyttämättömyysvero, joka niinikään maksetaan sitten tukena heille, joilla on pitempiä matkoja taitettavana. Tästä verosta vapautetaan vanhukset ja liikuntarajoitteiset.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Polttoaineveron tuotto laskee.
Autoveron tuotto laskee päästöjen laskiessa.
Punavihreillä on halukkuutta maksaa sähköauton ostajille tuhansia euroja.
Autoverosta halutaan luopua.
Tämän kaiken takia myös vanhojen autojen omistajat halutaan maksamaan enemmän veroja auton omistamisesta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tätä se viherpiipertäminen tekee.Kun polttoaine vero kertymä lähtee laskuun sähköautojen vallatessa markkinoita, niin lätkäistään kilometri perusteinen maksu kaikille autoilijoille .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Koskenee vain sähköautoja sillä polttoaineessa on jo kilometrivero mukana. Paikannukseen perustuva järjestelmä on vaikeasti toteuttettavissa ja ongelmallinen. Ehkä ainoaksi vaihtoehdoksi jää auton ostohinnan verottaminen. Vanhentuva sähköautokanta ei edes ole sellainen ongelma kuin ikääntyneet polttomoottoriautot. Molempien valmistaminen puolestaan kuormittavat ympäristöä yhtälailla. Autokannan aleneminen parantaa kansanterveyttä - väitän niin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tällä pyritää siihen että autoverosta ostohetkellä luovuttaisiin ja maksu siirretään kaikille autoille.
Kilometripohjainen verotus on todellisuudessa auton omistamisen verotusta, sen takaa korkeat omistamiseen liittyvät Perusmaksut, aivan kuten sähkölaskuissa.
Nyt kovin harva kyselyyn vastaava ei ymmärrä että jos ajat 1000 km vuodessa ja joku toinen ajaa 100,000 vuodessa niin laskusi ei 100 kertaa halvempi vaan ero on vain jonkun satasen. Paljon uusilla autoilla ajavien verotus laskee ja vähän vanhoilla ajavien verotus nousee.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Uusiin ja kalliisiin autoihin lisää veroa,ja halvempiin ja vanhempiin autoihin pienempi vero.Vähän tasoitusta...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nykyinen polttoainevero huomioi sekä auton käyttömäärän/ajetun matkan, kuin aiheutetut hiilidioksidipäästöt.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuossa esityksessä ei mainittu, laskeeko polttoainevero samassa suhteessa vai onko tuo esitys vain toinen vero autoilioille?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kirjoita viesti
Samaa mieltä polttoaineveron koostumuksesta. Mutta entäpä se seuranta sitten? Minä en ainakaan halua, että minun reissujani yksikään taho seuraisi. Tai sitähän tapahtuu jo nyt, kun kännykkä kulkee autossa mukana. Mutta , että ihan kiltisti antaisimme luvan viedä viimeisenkin yksityisyyden rippeen. Eduskunnassa kun jo tehtiin turvallisuuden nimissä lakikokonaisuuksia, joilla meitä voi seurata. Meille pitäisi siis ilmoittaa, jos SUPO tai poliisi on kokenut aiheelliseksi vilkaista peräämme. Siis vasta jälkikäteen. Miksi autoilijoille tulisi yleensäkään ylimääräisiä maksuja? Tunnin juna- rakennushanketta varten? Miksi kukaan ei halua verottaa kaikkia muita polttomoottorilla käyviä vehkeitä? Osa mönkijöistähän liikkuu suurilla nopeuksilla maanteillä eikä ole edes katsastuspakkoa. Ja kuinka monen luulette edes rekisteröineen sen. Päästöt kolminkertaiset autoihin verrattuna.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No mutta meillähän on juuri sellainen hallitus muodostumassa joka juuri ajaa köyhien sorrettujen työlläisten asioita. Se pienen ihmisen asialla oleva vasemmisto sekä käärme nimeltään keskusta. Eihän se verotus nyt voi nousta eikä tieveroja tulla , ei jätkällä ole sellaisiin rahaa antaa. Ahneet porvari kapitalistithan ne jätkää vain riistää , eikös näin pitänyt mennä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Käyttöön liittyvä verotus tarkoittaa todellisuudessa auton omistamisen verotusta. Vanhojen autojen verotusta kiristetään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa Uudenmaan, Päijät-Hämeen, Kymenlaakson, Etelä-Karjalan, Keski-Suomen, Etelä-Savon, Pohjois-Savon, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakunnissa, Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Taivalkosken ja Kuusamon kuntia sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Ranua, Kemi, Keminmaa, Tornio, Ylitornio, Tervola, Pello, Rovaniemi, Kolari, Sodankylä, Enontekiö ja Inari.

Hellevaroitus: Lähivuorokauden aikana on odotettavissa tukalaa hellettä koko maassa lukuun ottamatta Pohjois-Karjalan ja Etelä-Karjalan maakuntia sekä Enontekiön kuntaa.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Naton kannatus hurjassa nousussa

181 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Hakkaraisen Teuvo on kyllä aika äijä sanon minä

Sinähän eläke 850e luulet, että kaketsukin on huippua. Noh, ehkä sinunlaisille se on. Lue lisää...
Huipulla? Tirsk

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

23.7.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi