Aloita uusi keskustelu

Pitäisikö löpö-öljyllä ajelusta tehdä pienempi rike?

Aloittaja: Kohtuuajelija Autot 5.12.2018 23:26

Dieselinhinta on kivunnut aivan eri suuntaan kuin lehmänhäntä ja niinpä mnet ovat alkaneet käyttään löpö-öljyä, vaikka kiinnijäämisuhka väijyykin. Kuitenkin diiselin hinta on kestämättömän korkea, joten löpöllä ajelun kiinnijäämis seuraamuksia voitaisiin lieventää, tuumivat useimmat meistä löpöllä ajavista?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 27 viestiä

Kun kalusto on tarpeeksi uutta ja kiiltävää, niin ei viranomaista kiinnosta tarkastus.
Nim 1. 25 vuotta MPÖ:llä
Nim 2. Because I can

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kaupunkialueella tankkauspaikoilla saa tiiseliölöjyn viereisestä kaapista tankata polttoöljyä.
männä kesä sitte sattu yhtä aikaa tankille kiinteistöhuolton rattori, hyvi näytti kelpaavan polttoöljy sille,
varmaan läksyt lähimpää postkonttoriin maksaan veroja polttiölöjystä, eihä se muute vois ajella työajan, hupiaki vaa omalla pellolla

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen ajellut vuosia Löpöllä meinaan ajaa jatkossakin kuka hullu rupeaa kalliimmalla ajeleen kun halvempaakin on saatavilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eihän siinä ongelmaa.
Riski on 75x 20€ ja käyttömaksu 3-kertaisena muutamalta vuodelta. Hyvällä tuurilla selviää alle 5000€:n kululla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Niiiiin. Jokaiselle harratukselle on hintansa. Tutkanpaljastajasta saa 20 päiväsäkkoa. Tekee sellaiset 1300 €. Lisäksi mahdollinen ylinopeus ja menetetty paljastin. Nykyisen hinta 2250€.
MUTTA: Sainpas ajaa epäsovinnaisesti, siinä se pointti!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin. Mikä on sun ongelma? Miula on mennyt maatalousverotukseen jo pitkään aikaa moottoripolttoöljykulut.
Tilatankissa pidän vain talvilaatua, kun se palaa puhtoisesti. Siitä lorottelen kaikki dieselillä käyvien tankit täyteen. Saan alvpalautukset ja lisäksi energiaveropalutukset. Katsatusajan lähentyessä tankki tyhjäksi ja pari tankillista normidieseliä, että A-Katsatus ala ilkeilemään. Pari kertaa on Tullin auto tullut vastaan, mutta eihän ne laiskat ala näytteitä ottamaaan, mukavampi istua lämpimässä autossa ja näyttää tärkeiltä, liekö nuuskan perässä ajelevat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niinhä se taitaa olla, että verokikkailu on hallituksemme erityissuojeluksessa?
Nytkin liki 4 vuotta olis ollut aikaa panna sitä edes hiukkasen hallintaan, mutta kun agendalla on ollut työttömien kiusaaminen, eikä verorikollisten kiinnijääminen!
Mutta mihin se tiikeri juovistaan pääsisi?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hehheh... Olen samaa mieltä toveri aloittajan kanssa. Löpökin tosin taitaa olla kasvihuonevihamielistä fossiilista polttoainetta ja hellempiä vaihtoehtojakin on olemassa. Erityisesti kestävä kehityksen mukaisella Itämeren kalanmaksaöljyllä liikkumisesta tai biodynaamisella, kotimaisen perinnesuomaiseman monikäyttöisyyttä edistävällä suopursu-uutteella ajamisesta pitäisi palkita täydellä autoverovapaudella ja koiraveron palautuksella.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niitä kiinnijäämisseuraamuksia ei kovin helposti tule koska minäkin olen maasturillani ajellut mopö:llä vuosikausia.
Meillä kiinnijäämisriski pohjautuu siihen kuinka aktiivisesti kanssa-autoilijat viitsivät ilmoittaa viranomaisille kun joku tankkaa auton tankkiin mopö:ä. Siitä kukaan ei ilmoita jos tankaat sitä kanisteriin tai tynnyriin kun kaikki luulee, että olet lämmitykseen sitä ainetta hakemassa.
Tulli, jolle tämänkin asian valvonta kuuluu ei ole kiinnostunut työntelemään letkuja tienvarsilla henkilöautojen tankkiin ja katsomaan minkä väristä se aine siellä tankissa on. On tietysti joskus harvoin ratsioita joissa kyllä enimmäkseen keskitytään raskaan liikenteen asioihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä tuolla tien päällä tunnistaa helposti hajusta, milloin ajellaan suurelta osin polttoöljyllä. Sama nenä lienee virkavallallakin, joten kannattaa välttää ajelemasta poliisiauton edellä. Haju on kyllä sen verran helposti tunnistettavissa. Voi tosin olla, että pienellä määrällä kun lantraa, niin haju laimenee.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

älä sekoita asioita, muistelet bensiinin ja moottoripetroolin hajueroa, seittemänkymmentä luvulta.

Polttoöljy ja dieselöljy on samaa polttoainetta, ei hajussa mitään eroa, ainoa ero on polttoaineen värjäämisessä

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä polttoöljy haisee selkeästi polttoöljyltä. Haisee vähän samalle, kuin öljylämmityksen savu. Dieselin haju on selkeästi erilainen. Koskee siis vain vanhoja perinteisiä dieselautoja, joissa ei ole pakokaasunpuhdistuslaitteita ja hiukkasloukkuja.
Petrooli oli aikanaan hajultaan täysin omaa luokkaansa. Samoin Wartburgeiden
2- tahtihajut, joihin ei voi sekoittaa mitään muuta hajua.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tarkka on nenä, kun aineen verotuksen haistaa palamisjäännöksistä!
Kyllä ne ovat molemmat EN 590 -standardin mukaista lientä.
Toiseen on lisätty väriainetta, jonka ei, ainakaan öljy-yhtiöiden antamien tietojen mukaan, pitäisi haista tai vaikuttaa palotapahtumaan mitenkään.
Niin dieseliä kuin löpöäkin, löytyy erilaisia talviominaisuuksiltaan.
Eikä Warre haissut, vaan tuoksui!! :)

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vaikea selittää tietämättömälle, mutta haistan esimerkiksi saunanlämmityssavustakin puulajin, mitä poltetaan. Poltetaanko mäntyä vai koivua. Haisevat aivan erilaisille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tarkka on nenä, jos haistaa väriaineen palamistuloksen. Kun muuta eroa ei aineilla ole. Jos mpö:n käyttö lisääntyisi, niin siinä voisi katsastuksen yhteydessä olla myös polttoainetarkastus.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko se sitten rikos? Farmarisäiliö pihalla siitä tankkaan 3traktoria,puimurin ja 3kolme Mersua.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Osittainen varhennettu vanhuuseläke

" Toinen on ”yhden ajatuksen -syndrooma”: siinä ihminen on niin tarrautunut johonkin kantaan (usein ajasta jäljessä olev... Lue lisää...
Hihiii

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

14.12.

Fingerpori

14.12.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi