Aloita uusi keskustelu

Mikä niissä valvontakameroissa mättää?

Aloittaja: Heppu Autot 15.7.2019 13:54

Nyt jopa professori itkee ettei ne ole mukavia ne liikennevalvonta kamerat.
Voi voi.
On se kumma ettei voi noudattaa sitä suurinta sallittua nopeutta minkä liikennemerkki määrää.
Sitten pitää itkeä kun laitetaankin valvonta sen takia ettei liian iso osa autoiliijoista osaa noudattaa lakia. Ihan niiden takia ne kamerat on siellä tien poskissa.
Laittasivat lisää vaan. Seuraavaksi voisikin laittaa rajoittimet autoihin, max 120 kmh...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 95 viestiä

Meidän "liikennekulttuuri" on jotenkin päässyt vinoutumaan typeräksi pikkumaiseksi nopeusrajoitusten kanssa nyhräämiseksi, ja samalla on unohdettu kaikki muut tärkeämmätkin asiat. Nopeusvalvontakamerat ovat tämän typeryyden monumentteja.

Lisäksi ne muistuttavat siitä, ettei mitään oikeaa liikennevalvontaa edes haluta tehdä, kamerathan ovat muka "automaattista liikennevalvontaa", eli siinä se on kaikki valvonta mitä aiotaankaan edes tehdä, pelkkä merkityksettömien pikku nopeusylitysten kyttääminen.

Käytännössä liikenteessä tapahtuu jatkuvasti monia muita vaarallisempia sääntörikkomuksia, mutta niitä ei edes yritetä valvoa. Miksi? Koska se olisi työläämpää? Tilanteet ovat jossain määrin tulkinnanvaraisia ja rike pitäisi pystyä todistamaan aukottomasti, jotta rangaistuksen voisi antaa. Nopeusvalvonnasta saa suoraan yksinkertaisen numeroarvon jota voi verrata rajoitusmerkkiin, joten on päätetty mennä siitä mistä aita on matalin ja jättää oikea valvontatyö tekemättä. Poikkeuksena muutamat teemapäivät, ehkä kerran-pari vuodessa, kun valvotaan ehkä jopa esim. suojateitä yms. tärkeämpää.

Eli kamerat ovat myös laiskuuden monumentteja. Ne antavat mukavan turvallisen tunteen, että törttöillä saa ihan miten vaan, kunhan vaan muistaa jarruttaa kameran kohdalla. Millään muulla ei ole väliä. Se on minusta väärin, ja yleensäkin kaikenlainen vääryys mättää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Käsittämätöntä on, että tämä vääryys ja tyhmyys vain lisääntyy vuosi vuodelta. Ennen tuli matkillessa naurettua maille kuten Meksiko, joissa oli teillä vähän väliä hidastetöyssyjä ja autoilu siksi naurettavaa jarruttusta ja kiihdytystä, ilman mitään turvallisuusvaikutusta. Ei naurata enää, kun töyssyjä on täällä joka paikassa ja kahden kaistan ylittämistä varten värkätään vaarallisia keskikorokkeita, paikkoihin joissa on puolen kilometrin näkyvyys ja olematon liikenne. Ja kuten No se kuvaa, liikenteen valvonta on lopetettu ja tilalla on merkityksettömiin asioihin puuttuminen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei muuta kuin heti jarrua kun huomaat poliisin tai kameratolpan ja aja ennemmin alinopeutta kohdalla kun kamera ei mittaa kuin muutaman kymmentä metriä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Osalle sakon saaneita on ihan sama välähtääkö kamera vai ei. Nämä ovat henkilöitä, joiden sakot menevät perintään ja jäävät lopulta maksamatta.
Ongelmaan on vaikea puuttua. Ajokortin poistokaan ei auta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Kun tiettyjen kärähtämiskertojen jälkeen käytössä ollut oma tai käyttöön luovutettu ajoneuvo menisi suoraan paaliin, se saattaisi hieman hidastaa harrastusta.

Henkilölle voitaisiin tuomita myös jatkuva pantavalvonta. Jos valvottava henkilö näyttäisi liikkuvan moottoriajoneuvon nopeudella, niin poliisilla olisi aina mahdollisuus tarkistaa, ettei hän ole kyseisen ajoneuvon kuljettajana. Jatkuva poliisivalvonta voisi hieman karkottaa kavereita ympäriltä ja etenkin autoa hänelle lainaavat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Entä punaisia päin kävely? Riittäisikö jalkojen menetys valtiolle vai pitäisikö säätää peräti kuolemanrangaistus? Ehkä omaisillekin kansalaisluottamuksen menetys ja virkakielto?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitekähän nämä Nigabi rouvat ovat tunnistettavissa , ei taida onnistua edes uusissa kameroissa?
Aletaan kaikki ajeleen Nigabit päässä? ;-))

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itsellä välillä menee ohi liikennemerkit kun ajatuksissa ajelee niin sitten ei tiedä mikä nopeusrajoitus on kun kamera tulee.Sitten ajan aina varmuuden vuoksi 60/h kameran ohi vaikka monesti kyllä on ollut siinä kohin 80/h.Joo tiedän kyllä että pitäisi seurata liikennemerkkejä mutta ihmismieli on vaan sellainen että välillä painuu ajatuksiin: )

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Millä ihmeen kulkineella kuljet kun sinulla ei ole mukautuvaa vakkaria joka lukee rajoitukset kameralla ja aina on oikea rajoitus tiedossa???????????????

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Moisen liikennemerkkilukijan omistajana voin sanoa, että eipä tule meleen epäluotettavampaa vehjettä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mukautuva vakkari ei muuta nopeutta automaattisesti liikennemerkin mukaan. Ja vaikka muuttaisikin niin ei tarpeeksi nopeasti ennen kameraa!!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

iTE KYLLÄ AJATTELEN ETTÄ JOS JALKAPUOLI EI ENÄÄ PELITÄ NIIN JULKINEN LIIKENNE ON NIINKU KOHDALLAA KULKINEEN VALINNASSA.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olisi tuo viesti mennyt perille toki pienilläkin kirjaimilla. Ei tuossa nyt ollut niin ylivoimaista sanottavaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Liikenne kuolemien määrä tipahtaa rajusti kun selvät itsemurhat kirjataan itse murhiksi eikä liikenne kuolemiksi

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aina ei saada onnettumuuden syytä selvitetyksivaan pitää tyytyä siihen että tuntemattomasta syystä auto ajautui vastaantulevien kaistalle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Liikenneonnettomuus sekin on vaikka tahallinen. Entäpä tahallinen riskinotto liikenteessä? Ja mihin se tilastoinnin muutos vaikuttaisi?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

22.8.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi