Aloita uusi keskustelu

Kilometrit autottain

Aloittaja: Mersumies ikuisesti Autot 26.12.2017 12:00

On tehty tutkimus autojen keskimääräisistä kilometreistä. Siinä 200000 tuhannen kilometrin kohdalla melkein kaikki oli tasapäin, sitten tippui japsit, n. 300000-350000 kohdalla Audi, 350000-450000 kohdalla Bemari ja Volvo. Mutta yli 500000 km ajettujen autojen kohdalla oli vain Mersu merkintöjä, miten se sillalailla, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 135 viestiä

Minulla on Toyota avensis. Ajettu 480000km eikä ole moottoria aukaistu. Normi kuluvia osia on vaihdettu, ei muuta.
Ajelen autolla niin kauan kuin moottori kestää. Ei se mersu ole autoa kummempi, en siihen sijoittaisi rahojani.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Joskus oli BMW 318 (bensa) vm -81 tuolla tuli ajettua 650 TKM ennen kuin kori oli ruostunut paalaus kuntoon. Tuon ajan autoissa ei ollut kummoista ruoste suojausta. Mutta se moottori pelasi vielä tuonkin kilsa määrän jälkeen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Vuonna 1997 satuin käytetyn Audi 100 2.0 E viereen liikkeessä. Hieno uuden karhea (hp 33 000) aattelin. No vuosimalli olikin 1986, ajettu 388 000. Tarjosin suoralla ostolla 30, 31 myivät.
Viisipyttyinen ruiskumoottori ja limusiinimaiset kyydit. Uusi akku kuului kauppaan, tuulilasi oli juuri vaihdettu. Mittarissa oli 540 000 kun vaihdoin auton, mm. pakoputki oli alkuperäinen. Jokunen lampu piti vaihtaa.
Sisko ajoi samanlaisella yli 700 000 kunnes venttiilinnostajat piti vaihtaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mersu on laatuauto, mutta niin on moni muukin.
Autoasijoissa(kin) on kyse makuasijoista, turha niistä on tapella.
Vaihdan siis autoni vähintään kolmen vuoden välein, ja on ollut Mersusta Audiin ja Volvoon. Nuorempana "jopa" Fordiin ja Volkkareihin.
Joka haluaa ajaa vanhemmalla, ajakoot, ei se minua haittaa.
Minä ajan autoista ne kalleimmat kilometrit, ja ihan vapaaehtoisesti vielä. Mitä sitten?

Kyllä tytön poppoolle jää perittävää ihan tarpeeksi siitä huolimatta. Ja hyvä niin.
Tehdään jokainen niin, mikä hyvältä tuntuu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen ajanut monenlaista koslaa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, ei ole mersun voittanutta. Edellisellä autolla oli ajettu noin 260t ja ei kukaan uskonut kilometrejä ennen kuin näki, luulivat alle 100t. Auto ei ollut lintassa, sisältä kuin uusi ulkona joitain kiveniskemiä, mutta kaikki autot on huollettava. Aina laitan mieluummin 200t ajetun mersun, kuin muun koslan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei muuten kulje suoraan, jatkuvasti saa korjailla aurauksia sekä vaihdella niveliä joka katsatukseen..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olet jyrkästi hakoteillä tässä asiassa. Mitähän koslia sulle on sattunut, Virossa kolaroituja ehkä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä Mersu aivan surkea ajettava sivutuulella ja liukkaalla, kerrassaan rasittavamatkakumppani.
Tosi kui olla voi. Kaksi 124 oli ja sain tarpeeksi. Kakka mikä kakka.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Koska kokemuksesi on yli 25 vuoden takaisesta mallista, kannattaa verrata muihin museorekisteröityihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Noinhan siinä käy, ellei väljäksi kuluneita niveliä halua vaihtaa ehjiin. Jos tykkää ajaa helistimellä, niin antaa mennä vaan. Aika paljon samasta asennevammasta kertoo tuo auton korjaaminen katsastukseen.

Eri vuosimalleilla ja eri korimalleilla on tässäkin suhteessa merkittäviä eroja niin Mersun kuin muidenkin valmistajien autoissa. Yhdessä alkavat alustan kolinat heti uutena ennen ensimmäistä huoltoa, toinen saman merkkinen menee vuosikymmenen ajot ilman ensimmäistäkään väljää nuppia.

Juuri tähän alustan nivelten kestoon voin sanoa kokemuksesta, että Volvo S60 alusta oli koottu huonoimmista koskaan näkemistäni osista, mutta sen sijaan S80 alusta kestää jo ihan kohtuudella. Asiantuntija näkee tästä Volvojemme vuosimallitkin varsin tarkasti (mutta arvaan kyllä, että sinä et näe?)

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko tuo sinusta paljon yksinkertaiselle perusauton alustalle?

Nuo lukemat ovat täysin normisettiä ainakin Mersun W204 ja W212 korimalleissa. Oma E-sarjalaiseni ei ole mikään erikoistapaus kun suunnilleen samoilla kilometreillä alusta on yhä tehtaan jäljiltä ja silti Oulun keskustan noppakivikadulla uutta kallista Corollaa hiljaisempi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nuille paljon ajetuille pitäisi olla oma kilometri vero, eihän se voi olla niin että vanhoilla autoilla ajetaan ja ne saastuttaa. Yli 500000 ajetuille autoille olisi hyvä että euron kilometri veroa valtiolle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Meillä on jo toivomasi ympäristön pilaamiseen kannustava CO2 pohjainen vero, jonka perusteella 250 litraa vuodessa kuluttavasta vanhasta autosta peritään suurempi ajoneuvovero kuin 1000 litraa vuodessa kuluttavasta uudesta pienestä muovipurkista, joka "pitää" vaihtaa uuteen parin vuoden välein.

Ihmisen hyötysuhde ja energiankulutus huomioon ottaen polkupyöräilijällä on edellytykset päästä nykyaikaisen energiataloudellisen auton CO2 päästöön kilometriä kohden, mutta parhaille lataushybrideille ei pyöräilijä tietenkään voi pärjätä suurine päästöineen. Samasta syystä juoksija on jo amerikkalaisen V8 bensakrematorion tasoinen ympäristökatastrofi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hei se joka ajaa niin maksaa myös jo nyt. Nimittäin polttoaineen litra hinnassa on 75 prossaa veroa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Kun sanotaan ettei palkka riitä elämiseen

84 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Kun sanotaan ettei palkka riitä elämiseen

Niin mikä on nyt sitä? Tämä nykyinen yltäkylläisyyskö? Ihmiset elävät pidempään ja rutiköyhien osuus on maailmassa pien... Lue lisää...
Taloudesta

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.

Naapurit

14.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi