Aloita uusi keskustelu

Jatkuvasti sammuvat bussit

Aloittaja: 191919 Autot 19.8.2019 15:57

Niin, eihän se pelkästään ole ajotaidosta kiinni, vai onko? Henkilöautossa voi kaasuttaa vähän enemmän, jos bensiininsyöttö on säädetty minimiin. Eikö bussikuskikin voisi tehdä niin tai sanoa huoltoon asiasta. Monet kerrat olen jo ollut uuden bussin kyydissä, joka sammuu joka bussipysäkillä. Voisi pikkasen olla sitä uskallusta enemmän sinne työnantajaan päin, että saisi suunsa auki. Eikö nolostuta yhtään?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 29 viestiä

Mulloli jo -66 semmonen auto jossoli nämä nyky toiminnot.
Seki sammu , melekeen aina, liikennevaloihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Valistetaampas hieman! Busseisa eli linja-autoissa EI VOI! tehdä samoin kuten bensiini käyttöisissä henkilöautoissa. Koska busseissa eli linja-.autoissa ON! diesel moottori ja polttoaine siis täysin erinlainen, kuin henkilöautoissa. Voi olla sekin syy koska nykyään kaupunki bussit eli linja-autot käyvät pierun kaltaisella kaasumaisella uusiutuvalla polttoaineella. Varmaan itsestäsikin huomaat . . . ei pierusi tule solkenaan koko ajan vaan sulkijalihakset säätelevät ja rajoittavat päästöjä! Paitsi jos olet ns. "NIITÄ MIEHIÄ" silloin tilanne on pierun soljuvuuden ja tulemisen suhteen täysin vakaa! Levän muodostuminen polttoainetankkeihin on bio polttoaineiden ansiosta on selvä asia. . . . Vaan nyt on jo hieman kiiretä pitää ja pitää joutua saunan lämmitykseen. Sillä Setämies tulee huomenna suomeen. Ja pitää iltasella Setämiehen kanssa kylpeä täällä Laadokan järven saarella olevalla huvilalla. Ulkoministeri Sergai Lavrov tulee myös saunaan vastomaan. Ja antaa viimme hetken nootit Setämiehen suomeen tuotavaksi. Minä toimin erikois turvamihenä Karate taitoineni kuten aina ennenkin!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Penkissä on suutin joka sovitetaan peräreikään. Ja luonto hoitaa loput eikä linja-autossa enää "matka katkea"

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Täällä lännessä myös dieselmoottori käynnistyy liikennevaloihin pysähdyttyään kevyellä kaasupolkimen painalluksella oikein näpäkästi. Elektronisen kaasupolkimen pienenkin liikahduksen havaitsevalla elektroniikalla on aikaa saman tien paineistaa automaattivaihteiston momentinmuuntimen turbiini ja vapauttaa HOLD-asentoon polkaistut jarrut.

Siksi valoissa nukkunut turbodiesel luikahtaa vihreän syttyessä uudelleen liikenteeseen rivakammin kuin Äänisjärven telkkä pöntöstään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Automaattinen toiminto, mutta saahan sen henkilöautossakin pois päältä miksei sitten busseissa. Bussit myöhästelevät jo tuonkin takia kun joka pysäkillä sammuu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

no kyllä se melko onnettomalle tuntuu jos bussi sammuu joka ikisellä pysäkillä jos itellä ois kiire. näyttää olevan kytketty oven aukasuun.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Start and stop järjestelmä pienentää polttoaineenkulutusta ja vähentää hiilidioksidipäästöjä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aivan. Ja näiden etujen lisäksi se myös pienentää yksityisauton autoveroa ja jokavuotista ajoneuvoveroa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Busseissa stop and go järjestelmä tuo 10% säästön polttoainekuluissa, vuositasolla merkittävä summa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun kuski "kaasuttaa", bussi lähtee liikkeelle, koska se on automaattivaihteinen. Siksi ei voi paikallaan ollessa "kaasuttaa". Niissä busseissa ei ole nappia, josta Stop/Go toiminnan saa pois päältä, kuten joissakin henkilöautoissa saa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bussi huoltoon sitten, ei siinä muu auta. Rohkeasti vaan bussikuskit sanomaan asiasta sinne. Vai kuinka kauan tätä pitää katsella?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miksi ihmeessä moottorin pitää pyöriä ja syödä bensaa jos auto ei mee mihinkään?
Tään täytyy olla jotain persulogiikkaa, "eihän bussi voi olla Kunnon Suomalainen Bussi, jos se tupruta koko ajan"?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Käyppä seuraava kerra , ku onnikka sammuu kohallas , nii sano kuskille että ruuvaa sitä suutinta , siinä oikeella , nii pari kiekkaa vasempaa , nii alakaa , meleko varppina käymää tyhäjäkäynnilläkii . Mulla ainaki moposa , ko se oireili samallai , nii autto ku ruuvasi suutinta vasempaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Automaattinen toiminto mikä sammuttaa auton aina, kun se pysähtyy. Hyvin yleisesti käytössä nyky autoissa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Kun sanotaan ettei palkka riitä elämiseen

89 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Kun sanotaan ettei palkka riitä elämiseen

Niin mikä on nyt sitä? Tämä nykyinen yltäkylläisyyskö? Ihmiset elävät pidempään ja rutiköyhien osuus on maailmassa pien... Lue lisää...
Taloudesta

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.

Naapurit

16.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi