Aloita uusi keskustelu

Daimler manipulointia

Aloittaja: merssumään Autot 12.8.2019 17:00

Nyt on sitten Daimler, joka valmistaa mersut mennyt tekemään manipuloinnit.
Syyttäjä hakee tuomiota johdolle ja isoja korvauksia.
Eihän mersussa voi tuollaista olla, kaikkea ne keksiikin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 9 / 9 viestiä

Suomen valtio ei puutu manipulointiin, koska sillä ongelma liittyy omaan lainsäädäntöönsä ja valvontaan. Virkamiehet ovat kuin poliisi, vaitonainen. Päästörajat liittyvät tehtaan ilmoittaamiin arvoihin ja autoilijoita verotetaan väärin perustein, ei viranomaisten ise tekemien mittausten perusteella.

Lainsäädännöllä on mittavat vaikutukset. Autoilija ei voi vaikuttaa oman autonsa verotukseen, vaan vero määrtellään valmistajan ilmoituksen mukaan. Poliittiset piirit sulkevat silmänsä verotukselta, jonka pitäisi perustua saasteen tuottamisen mukaan. Poliitikot ovat tyytyväisiä tuottohin ottamatta kantaa saastutukseen.

Kevään suuri poliittinen ponnistus oli ilmastomuutoksn vastustaminen. Suuria periaatteellisia linjoja vedettiin ottamatta kantaa yksityiskohtiin ja toteuttamiseen. Oli kuin ilmastotoimijoille olisi annettu rajaton toimivalta asialle, mitä ei ole määritelty laissa. Lainvalmistelua ympäristön suhteen en ole havainnut eduskunnassa valmisteltavan, mutta sen ympärillä käydään kauppaa, kuten metsien käytöstä ja puunjalostuksesta. Meitä viedään lahtipenklle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Katos vaan, Juttutupakin on päässyt tälle vuosituhannelle. Hieno homma!

Itse olen ihmetellyt miksi vapaassa maailmassa jo kuukausia sitten uutisiin noussut GLK 220 CDI on nostettu esiin erikoistapauksena, vaikka samaa moottoria (toki eri SW-konfiguraatiolla) ajettiin tutkittavana ajanjaksona myös ainakin C-, E-, S- ja ML-sarjan autoissa sekä pakuissa. Viimeisimmän löytämäni saksalaisen tiedon perusteella myös C- ja E-sarjat ovat mukana tarkastelun kohteena, mutta Nelosmoottorinen Ässä tai Mölli samalla koneella ei näköjään vieläkään kiinnosta ketään?

Olisi myös mielenkiintoista tietää, mitä oikeasti on löydetty, siis mikä on väitetty huijausmekanismi? GLK:n lämpötilamittauksista olen lukenut, mutta edes löytämäni juttu ei osannut kertoa vaikutusmekanismia? Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö huijausta olisi voinut tapahtua, mutta kontrollifriikin vaan pitää saada tietää, mitä konepellin alla tapahtuu

Oma autoni on juuri tutkinnan alla olevaa mallisarjaa, joten mahdolliset jatkotoimenpiteet kiinnostavat jonkin verran. En mielellääni päivittäisi hyvin toimivaa ja yllättävän taloudellista moottoria yhtään mihinkään, ellei ole pakko.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vaan kuuluvat nykyjään kiinalaiset senkin omistavan.
Samaa poppoota kiinanvolovon kanssa.

En osta. Kumpaakaan kiinalaista.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Voisin ehdottaa tilalle suuresti kunnoitetun Toyota Motorsin tuotteita, joita yhtiömme tarjoaa kilpailukykyiseen hintaan myös suomalaisille vaativille kuluttajille.

Toyota on turvallinen ostos, ja omistuskin on ainakin osittain Suomessa. Arvaas, mistä tiedän :-)

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Työeläkkeisiin on myös puututtava

231 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Itsensä peukuttavat ja itsensä kanssa keskustelut

Minäpä nostanki molemmat peukut pystyyn kun keksin hyvän jutun jonka sitte jaan muiden kans. Mitäpä kyttääjänä olet siit... Lue lisää...
Mitäs siihen sanot, ...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

26.8.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi