Aloita uusi keskustelu

Autokorjaamot rahastaa tietämättömältä

Aloittaja: vertaistukea vailla Autot 27.3.2012 07:12

Nykyauton korjaaminen on kallista puuhaa. Omistan japanilaisen kulkupelin joka on yleensä aina vikatilastojen pienivikaisinpien joukossa A-katsastuksen listoilla.
En arvannut että autokorjaamoiden ensisijainen tehtävä on kerätä rahaa tietämättömältä autonomistajalta eikä vian korjaaminen. Toisaalta ammattitaidon puutekin oli kyllä osasyynä autoni pitkittyneestä vian etsinnästä. Lopulta vika löytyi ja 700 euron edestä paloi rahaa ja auto on vielä korjaamatta. Merkkikorjaamon antama korjaus kustannusarvio oli melkein tuplahinta erään yksityisen korjaamon antamasta kustannusarviosta. ( n.1000 euroa). minkälaisia kokemuksia sinulla on autokorjaamoista.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 52 viestiä

Tuota tuota ,olen tullut siihen tulokseen kun olen mietinyt näistä auton korjauksista joka pitäisi olla joka päivä käyttö kunnossa kun tarvetta meillä kaikilla sille on niin että laitan muutaman satasen kakkos auton jonka katsastan ja jos ei ole käyttöä niin annan seista hankessa kun on ykkös auto remontissa niin ajelen 2 autolla ,ja 1 autolle yritän ajan kanssa etsiä halpaa edulissata korjausta kun kiirettä ei ole ,netissä saa 2 käytöön tai seisontaan eikä ole ylimääräisiä kuluja .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Korjaamoilla näkee nuoria harjoitelijoita asikaan laskuun täydellä tunti velotuksella joka on miltei kalliimpi kuin miljonan maksavalla työ koneela ja polttoaine kulu tunnissa kymmeniä euroja ,osa on niin vetämättömiä että hyvä kun pystyssä pyyvät ja ei ole otteet työhön sama kun muutama kymmenen vuotta sitten ,rahastus rosvoustahan se on mennyt korjaamoitten velotus tuntti hinnat ja asentajat saa velotuksesta 6 osan ,yritän välttää näitä rohmu korjaamoita ja jos itse et ole paikalla niin valo tunteja tulee ja niistä velotetaan täys hinta .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Halvin ei ole parasta. Kokemukseni Toppilan Autohuollosta ovat huonoimmat ikinä missään.

Kilpailutin autojerryn kautta syyskuussa. Eivät saaneet tehtyä kaikkea mitä piti ja sanoivat, että kysyvät varaosia autooni, jotta moottori voidaan huoltaa sovitusti.
Soittelin viikko toisensa jälkeen, koska mitään ei heidän puoleltaan asiasta kuulunut ja aina sama vastaus: "minä en tiedä mitään tästä asiasta, se joka asiaa hoiti on kuuden viikon sairaslomalla."
Nyt on kulunut reippaasti yli kuusiviikkoa (tammikuu) ja minä joudun taas soittamaan heille. Tuskin ovat asiaa hoitaneet vieläkään, mutta täyden hinnan kyllä pyysivät kaikesta huolimatta.

Soittelin nyt uudestaan tästä syskuuntakaisesta autohollosta ja vastaus oli taas kaikkeen, etten minä tiedä mitään, jos et sinäkään tiedä ja minun se juuri pitäisi tietää. Kun pyysin, että hoidettaisiinko edes tämä laskutus asia kuntoon, niin vastattiin lopuksi, että juhannukseen mennessä voi odotella vastausta siihenkin. Ja, että heidän firmassaan on turha enää asioida.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Viesti poistettu

Onhan niillä vakuutukset, ei muuta kuin reklamoit kirjallisesti ja sen jälkeen asia eteenpäin jos eivät tule vastaan.
Näitä "korjaamoja" (lue:hajottamoita) on joka kylällä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Sähköosilla ei ole pääsääntöisesti palautus oikeutta.
Näin korjaamot osia kokeilemalla ja asiakkailta osien hinnat perimällä täyttää omat välivarastot ilmaiseksi.
Vai onko niin että osien kokeilu korjaamisesta peritään tuntitaksa ja vain SIITÄ osasta missä vika oli veloitetaan asiakkaalta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juuri tämän takia käytän Mersuni huoltamisessa Veho-merkkihuoltoa, koska he eivät vedätä, vaan korjaavat ja huoltavat ammattitaidolla, ja vieläpä kohtuuhintaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pari erittäin törkeää rahastusta, ensimmäinen oikeastaan rikollinen ryöstö. Jäähdytysjärjestelmästä vesi hävisi ja kun oli ulkomaanmatka edessä niin firma osasi käyttää hätääni hyväkseen. Letku oli loppujen lopuksi halki muovisen paisuntasäiliön juuresta. Koko hemmetin jäähdytysjärjestelmän putkstö oli vaihdettu. Oma korjaus olisi maksanut max 5 euroa, firma nylki yli 1000 euroa.
Seuraavalla kerralla tällaiset mahdolliset jutut vien käräjille ja median kautta vairoitukseksi muille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Korjaamo uusi varmaan muutkin haurastuneet letkut.On paljon varmempaa lähteä pitemmälle reissulle.Tuntuu kyllä kovalta tuo hinta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ollut haurastunut. Vika oli syntynyt kun nuo muka ammattilsiset jakohihnan vaihdon yhteydessä yrittävät jouduttaa ilmausta puristelemalla letkua. Siinähän pitää käyttää konetta niin että termari aukeaa ja ilmat tulee ulos. Kova muoviaines oli näin saatu särölle jne.
Veikkaanpa että elektroniikan lisääntymisen kautta vikakoodien luku omatoimisesti tulee yleistymään. Eivätkä anturiviat muutenkaan salli kovia rahastuksia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ammattitaitoisella korjaamolla pitää nykyaikana olla alipaineella toimiva nesteen täyttö.Ei siinä tarvita letkun puristeluja.Missäs autossa niitä muoviletkuja on?Sulla on ammattitaidoton korjaamo ollut asialla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mikä panee rovastin noin jäynäämään. Ok, vastataan. Auto on Laguna 1,9 cdi. Paisuntasäiliöön menee läpinäkyvä ohutseinämäinen kovaa muoviseosta oleva joustava putki. Jakohihna ja vesipumppu on vaidettu merkkiliikkeessä . Oletettu että vastaavat jos katkeaa ennen aikojaan.
Nyt kun täällä on näin päteviä autoihmisiä niin kertokaa mikä crossoveri (alle noin 30') olisi paras hankinta ottaen huomioon Oulun seudun huolto-/korjaamotoiminnan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ennenkuin rovasti ehtii kommentoimaan niin lisään, että korjaamolla kuului karmea auton huudatus, yksi istui kaasupolkimella ja toinen puristeli letkua ja lisäsi nestettä. Itse nähty omin silmin merkkikorjaamossa. Se siitä. Typerää tämä jankkaaminen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos tiedät korjauskohteet, tee lista ja anna korjaajalle. Pyydä kustannusarvio heti. Neuvottele hinnasta, kirjaa kaikki ylös, ota leima ja nimi ylös. Jos summa ylittyy enemmän kuin 10-15%, älä maksa ylimenevää osaa. Tarkista kuitti ja erittely, jos ei täsmää kustannusarvion kanssa, älä maksa siitä mistä ei ole sovittu.
Autokorjaamot on nykyään kuin terveyskeskuksia eli ARVAUSkeskuksia. Heittäytyvät tyhmäksi että saavat korjata monta kertaa peräkkäin ja aina uusi arvaus. Tarkista osien hinnat verkkokaupoista, kysy miksi jokin osa on 4 kertaa kalliimpi korjaamon kautta. Voit ostaa osat myös itse tarvikeliikkeestä, saattaa säästyä satojakin euroja. Seiso autosi vieressä kun vikaa selvitetään, jos vain on mahdollista. Älä poistu vaikka pyydetään. Vika selviää huomattavasti nopeammin, kun katse polttelee takaraivossa. Muista kysyä takuun pituus, osille ja työlle, pyydä se paperille kirjattuna. Paljon olen kantapään kautta oppinut ja aina korjaamon miehet keksii uusia rahastuskeinoja. Tuhansia euroja turhaan maksanut....vähän lohduttaa että miehetkin saa saman kohtelun ettei pelkästään tietämättömiä naisia jymäytetä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juuri näin. Sopimalla työn etukäteen ja kieltämällä pienetkin lisätyöt ilman yhteydenottoa voi säästää. Myös vaihdetut osat voi pyytää nähtäväksi.
Vaimo vei autonsa huoltoon ja siihen olisi pitänyt huollon päälle vaihtaa löysä tukivarren nivel. En ollut ajossa havainnut mitään vetelyä niin lisätyön teko kiellettiin. Kuukauden päästä katsastuksessa pyysin katsastajaa tarkistamaan kyseisen nivelen. Ei mitään ongelmaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos on matkaa etelään, niin kannattaa poiketa Virossa ja huollattaa auto siellä alle puoleen hintaan. Samalla voi ostaa autoon täyslastin juomia esim. syntymäpäiviä tai jäitä varten, tietenkin puoleen hintaan nekin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toppilan autohuolto on tehnythuollot, kuten on sovittu. Kaiken lisäksi edullisesti ja ajallaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kannattaa tarkistaa vaikkapa jakopään remmin vaihto,että remmi on todella vaihdettu.
Nimim. Rahat meni+ osat ja mitään ei tehty.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Koiran ulkoitus

Pyörätiellä jalankulkijalla on oikeus valita kumpaa reunaa kulkee, oli koira tai ei. Lue lisää...
Tämä fakta

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

25.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi