Aloita uusi keskustelu

Pohjoisen junayhteydet uuteen valoon

Aloittaja: Juna vie muttei tuo Asuminen 16.5.2019 08:34

Nyt , eli NYT on aika toimia että tänne Ouluun asti saadaan viiden vuoden sisällä kaksoisraide.
Samoin sähköratayhteys Haaparantaan, kuten aamun lehdessä oli asiasta juttua.
Uutisissa vain huudellaan tunnin junista, pääkaupunkiseutua halutaan aina vaan slummittaa, kauniit sanat aluepolittiikasta haudataan aina vain.
Onhan meilla Oulun oma TT siellä hallitusneuvotteluissa Rinteen kädestä pitämässä, vain onkos jutut ,kuten aina "globaalista euroopasta" , siivet selässä liitää pilvien yläpuolella, juttujen kanssa ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 35 viestiä

Yksikään oulusta lähtenyt kansanedustaja ei ole saanut mitään hyvää aikaan oululle. Ei sitten yhtikäs mitään. Turhat on toiveet. Joutuvat alistumaan etelän herrojen määräysvallan alle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ne mitään siellä tee. Lisäävät vain lentoliikennettä ja yksityisautoilun verotusta. Sipilään ei oo luottamista. Sillä on nyt Sipoon kämppä myynnissä.tulee takas tänne ja alkaa isottelemaan. Ei hyvä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Maantiellä toimii kaikille samat nopeusrajoitukset, niin miksei päästelyssäkin voisi olla tasa-arvoiset rajoitukset?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos vihervasemmistohallitus syntyy, niin ei tule tapahtumaan. Muut kuin Keskusta ajavat asutuksen keskittämistä suuriin Etelän keskuksiin. Siksi ensisijainen tavoite on tunnin junayhteys Turusta ja Tampereelta Helsinkiin. Muu saa jäädä. Todennäköistä on, että paljon mainostettu koulutuskin keskitetään kyseisille alueille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Eilen isolla kirkolla juteltiin uusista ratahankkeista, montako kertaa KESKUSTAN Sipilä mainitsi Tampereen pohjoispuolen alueen ratahankkeista mitään ?
Onko tosiaan keskustapuolue tänä päivänä maaseudun alueiden puolesta puhuja ? On todettava että tässä maassa ei kukaan ,EI KUKAAN aja muuta kuin, rahan etua.
Tampereelta pohjoiseen saisi purkaa kaiken kiskotuksen pois, siihen löytyisi kannatusta, niin Sipilältä, kuin muiltakin "maaseudun puolustajilta"

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ennen oli "Lättähatut"kiskoilla asiakkata riitti . Oisko aika jatkaa siitä , että "Sähkö-Lättähatut"palautettaisiin uutena mahdollisuutena "Joukko-Liikenteelle"takaisin ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mahtoi olla 50-60 luvulla puhuttiin Vaasa-Uumaja siltayhteydestä. Välillä asia on tullut esiin. Kemi-Tornio alue vastustaa . Jos olisi toteutunut olisiko muuttoliike Ruotsin ollut vielä kovempaa. Kemi-Tornio alue olisi näivettynyt entisestään. Ja Oulu.Junaliikenne mahtaa ollavaatimatonta länsirajan välillä. Eppäilen kyllä Jäämerenradan kannattavuuttakin. Suomalainen raideliikenne ei toimi kunnolla talvella edes etelässä niin mitemnnn sitten lapissa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sähköratayhteyksiä kannattaa kehittää niin kauan kuin matkustajia riittää muuallakin kuinEtelä-Suomessa. Kuinka moni meistä täällä pohjoisessa käyttää VR:n palveluja nykyään? Kuka haluaa täältä matkustaa todella hitaalla kulkuvälineellä, kun on saatavilla nopea lentoteitse tapahtuma matkustaminen ja halvemmalla kuin junalla matkustaminen? Ilmastomuutoksesta huolimatta lennot tulevat olet arkipäivää. Tähänkin on otettava realistinen suhtautuminen ja tehdä sen mukaan päätöksiä rautatieverkkojen kehittämisessä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rata pitäisi saada Kemistä Ruotsin puolelle kuten se joskus takavuosina olikin. Jos lähijunaliikennettä kehitettäisiin täälläkin niin kyllä työmatkaliikennettä varmasti siirtyisi raiteille, Nythän on tehty niin päin että junat (=jättirekat) on siirretty maanteille...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kehitystäå kannatan aina, kunhan siitä on myös hyötyä. Se vaikeus Kemistä Ruotsin puolelle on vaan siinä, että junaraiteiden leveys on eri luokkaa molemmissa maissa. Toki junaa voidaan vaihtaa rajalla Ruotsissa ja päinvastoin Suomessa, jos siitä on hyötyä! Aikataulutus on asia ongelmana.! Aikaisemmista junamatkastani Ruotsista Suomeen jouduin yöpymään Torniossa, kun junat eivät kulkeneet Torniosta eteenpäin eli aikataulut eivät täsmänneet ollenkaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulun junayhteydestä on riidelty jo vuosia, voisiko Al-Taee neuvotella rauhan jo tästäkin asiasta?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Maan pohjoinen osa ei ole moniin vuosiin kiinnostanut demareita, koska kannatuskin on heikko. Vihreät ja vassarit haluavat pohjoisen pysyvän mahdollisimman pitkälle luonnon tilassa. Tarvitaan jokin erityinen syy, jotta raideliikenteen kehittäminen pohjoiseen tulisi kiinnostuksen kohteeksi. Ihmettelen, miksi ihmiset täällä ylipäätään äänestävät demreita.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Demarien äänestäjäkunta on sen verran iäkästä, että Kekkonen on heille presidentti.

Ei umpidementoitunut osaa seurata nykyaikaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin, ja Kekkonen oli maalaisliittolainen (kepulainen), josta Sipilä on kepulaisena neuvottelemassa pohjoisen asioista.. ehkä, mutta olihan siinä itäinen kuin läntinen rata suunitelmissa, joten jospa se siitä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos putjetti varolla raiteita lisätään on kyllä p.. seestä.Samoin jos kemin tehtaan takia kansalaisten putjetti rahoja tuhlataan tehtaan takia tie yhteksien suurentamiseen.Sairasta

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tänne Ouluun ei lisäraiteita tule. Silta Hailuotoon tullee vilkastuttamaan Oulun elinkeinoelämää. Oulu ei ole enää hallituksen listoilla, Li pitänee huolen niin Kemistä kuin Oulusta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hienoa, että täällä nostetaan Li arvoiselleen korokkeelle.. vihdoin, mutta valitettavasti joudutte pettymään, kun kerron teille salaisuuden (kuiskaten): **ei Li:llä ole noin kovasti sitä valtaa vielä, eikä mahdollisessa hallituksessakaan**.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Li pitää neuvotteluissa ja julkisuudessa niin näkyvää roolia, että herää kysymyksiä. Et tiedä kaikkea, mitä kulisseissa tapahtuu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Li Andersson on radiouutisten mukaan kiirehtinyt hallitusneuvotteluissa erityisesti radan parannusta Turkuun ja tunnin junaa sinne.
Kyllä nauratti kun uutistenlukija sanoi uutisen lopuksi : "Andersson asuu Turussa".

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Pankki kiimassa säähtöihini

Vuosikausiahan tuo pankki on ehdotellut aikoja sijoitusneuvojalle. Pitävät jonkun aikaa taukoa ja uudelleen, vaikka ilm... Lue lisää...
OLD ENOUGH

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

18.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi