Aloita uusi keskustelu

Pohjoisen junayhteydet uuteen valoon

Aloittaja: Juna vie muttei tuo Asuminen 16.5.2019 08:34

Nyt , eli NYT on aika toimia että tänne Ouluun asti saadaan viiden vuoden sisällä kaksoisraide.
Samoin sähköratayhteys Haaparantaan, kuten aamun lehdessä oli asiasta juttua.
Uutisissa vain huudellaan tunnin junista, pääkaupunkiseutua halutaan aina vaan slummittaa, kauniit sanat aluepolittiikasta haudataan aina vain.
Onhan meilla Oulun oma TT siellä hallitusneuvotteluissa Rinteen kädestä pitämässä, vain onkos jutut ,kuten aina "globaalista euroopasta" , siivet selässä liitää pilvien yläpuolella, juttujen kanssa ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 47 viestiä

Nyt ennen Eu-vaaleja voisit ehkä vastatakin ? Miten reagoit etelän edustajien ehdotuksiin Hki-Tku-Tre liikenneyhteyksien uusiin suunnitelmiin ??

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ennusteiden mukaan Oulun väkiluku alkaa laskea 2030-luvulla ja kaksoisraide valmistuisi vasta samoihin aikoihin. Vaikka Tuppuraisesta tulisikin ministeri, niin tosiasiat puhuvat kaksoisraidetta vastaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

VeliVenäläisen pitäsi ärähtää että Sallan rata pitää yhistää Muurmanniin menevään rataan Vienassa.Tulisi halvemaksi kuin ns. Lapin rautatie

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Eihän tästä ole ollut mitään puhetta, kaikki raideinvestoinnit ovat etelässä, pohjoista ei mainita yhdessäkään hankkeessa. Mutta onhan se hienoa, että saamme miljoonia maksavan sillan Hailuotoon niille tuhansille asukkaille siellä. Sipilä olisi voinut rakentaa muutakin tänne pohjoiseen, mutta ei, miljoonia maksava silta Hailuotoon, that's it!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Että olet sitten sitä mieltä että pitäisi käyttää vieläkin enemmän valtion rahaa hailuodon yhteyksiin ja jättää se silta rakentamatta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Yksikään oulusta lähtenyt kansanedustaja ei ole saanut mitään hyvää aikaan oululle. Ei sitten yhtikäs mitään. Turhat on toiveet. Joutuvat alistumaan etelän herrojen määräysvallan alle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ne mitään siellä tee. Lisäävät vain lentoliikennettä ja yksityisautoilun verotusta. Sipilään ei oo luottamista. Sillä on nyt Sipoon kämppä myynnissä.tulee takas tänne ja alkaa isottelemaan. Ei hyvä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Maantiellä toimii kaikille samat nopeusrajoitukset, niin miksei päästelyssäkin voisi olla tasa-arvoiset rajoitukset?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos vihervasemmistohallitus syntyy, niin ei tule tapahtumaan. Muut kuin Keskusta ajavat asutuksen keskittämistä suuriin Etelän keskuksiin. Siksi ensisijainen tavoite on tunnin junayhteys Turusta ja Tampereelta Helsinkiin. Muu saa jäädä. Todennäköistä on, että paljon mainostettu koulutuskin keskitetään kyseisille alueille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eilen isolla kirkolla juteltiin uusista ratahankkeista, montako kertaa KESKUSTAN Sipilä mainitsi Tampereen pohjoispuolen alueen ratahankkeista mitään ?
Onko tosiaan keskustapuolue tänä päivänä maaseudun alueiden puolesta puhuja ? On todettava että tässä maassa ei kukaan ,EI KUKAAN aja muuta kuin, rahan etua.
Tampereelta pohjoiseen saisi purkaa kaiken kiskotuksen pois, siihen löytyisi kannatusta, niin Sipilältä, kuin muiltakin "maaseudun puolustajilta"

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ennen oli "Lättähatut"kiskoilla asiakkata riitti . Oisko aika jatkaa siitä , että "Sähkö-Lättähatut"palautettaisiin uutena mahdollisuutena "Joukko-Liikenteelle"takaisin ?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mahtoi olla 50-60 luvulla puhuttiin Vaasa-Uumaja siltayhteydestä. Välillä asia on tullut esiin. Kemi-Tornio alue vastustaa . Jos olisi toteutunut olisiko muuttoliike Ruotsin ollut vielä kovempaa. Kemi-Tornio alue olisi näivettynyt entisestään. Ja Oulu.Junaliikenne mahtaa ollavaatimatonta länsirajan välillä. Eppäilen kyllä Jäämerenradan kannattavuuttakin. Suomalainen raideliikenne ei toimi kunnolla talvella edes etelässä niin mitemnnn sitten lapissa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sähköratayhteyksiä kannattaa kehittää niin kauan kuin matkustajia riittää muuallakin kuinEtelä-Suomessa. Kuinka moni meistä täällä pohjoisessa käyttää VR:n palveluja nykyään? Kuka haluaa täältä matkustaa todella hitaalla kulkuvälineellä, kun on saatavilla nopea lentoteitse tapahtuma matkustaminen ja halvemmalla kuin junalla matkustaminen? Ilmastomuutoksesta huolimatta lennot tulevat olet arkipäivää. Tähänkin on otettava realistinen suhtautuminen ja tehdä sen mukaan päätöksiä rautatieverkkojen kehittämisessä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rata pitäisi saada Kemistä Ruotsin puolelle kuten se joskus takavuosina olikin. Jos lähijunaliikennettä kehitettäisiin täälläkin niin kyllä työmatkaliikennettä varmasti siirtyisi raiteille, Nythän on tehty niin päin että junat (=jättirekat) on siirretty maanteille...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kehitystäå kannatan aina, kunhan siitä on myös hyötyä. Se vaikeus Kemistä Ruotsin puolelle on vaan siinä, että junaraiteiden leveys on eri luokkaa molemmissa maissa. Toki junaa voidaan vaihtaa rajalla Ruotsissa ja päinvastoin Suomessa, jos siitä on hyötyä! Aikataulutus on asia ongelmana.! Aikaisemmista junamatkastani Ruotsista Suomeen jouduin yöpymään Torniossa, kun junat eivät kulkeneet Torniosta eteenpäin eli aikataulut eivät täsmänneet ollenkaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eipä taida Haaparannasta lähteä yhtään matkustajajunaa etelään. Matkustajat viedään bussilla Uumajaan ja matka-aikakin on Tukholmaan yli 14 tuntia.

Luulajasta taitaa mennä yöjuna ...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa Uudenmaan, Päijät-Hämeen, Kymenlaakson, Etelä-Karjalan, Keski-Suomen, Etelä-Savon, Pohjois-Savon, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakunnissa, Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Taivalkosken ja Kuusamon kuntia sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Ranua, Kemi, Keminmaa, Tornio, Ylitornio, Tervola, Pello, Rovaniemi, Kolari, Sodankylä, Enontekiö ja Inari.

Hellevaroitus: Lähivuorokauden aikana on odotettavissa tukalaa hellettä koko maassa lukuun ottamatta Pohjois-Karjalan ja Etelä-Karjalan maakuntia sekä Enontekiön kuntaa.

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Hakkaraisen Teuvo on kyllä aika äijä sanon minä

Ajatelkaapa tilannetta, että eduskunnassa olisi 100 Hakkaraista ja 100 Huhtasaarta, noin kuvaannollisesti. Kävisikö niin... Lue lisää...
Tenavatähti

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

23.7.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi