Hoitojonot: Pohde aikoo purkaa ti­lan­net­ta vuok­ra­työ­voi­mal­la ja li­sä­työl­lä

Sää: Katso miten Oulussa nau­tit­tiin kesän lämmön pa­luus­ta

Luitko jo tämän: OYSissa on jou­dut­tu sul­ke­maan kym­me­nen leik­kaus­sa­lia

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Kolumni

FOMO, sinäkö siellä?

Miksi lippujen ostamisesta on tehty näin monimutkaista? Toista se oli ennen, kun Sentencedin jäähyväiskeikalle saattoi ostaa liput ennakkoon ainoastaan jonottamalla Levykauppa Äx:ään.

Kun Coldplay julkisti tulevansa ensi kesänä Suomeen, moni tuuletti. Yksi maailman suosituimmista bändeistä tulee vihdoin ensimmäistä kertaa koskaan Suomeen esiintymään.

Coldplayn kotisivuilla kirjautuneille tarjottiin mahdollisuutta ostaa ennakkolippuja. Kun lipunmyynti käynnistyi, alkoikin ennennäkemätön kuhina. Uusia konserttipäiviä julkaistiin samalla kun lipunmyyntikanavat olivat tukossa ja lippujen hinnat kohosivat dynaamisen hinnoittelun seurauksena pilviin.

Osa iloitsi saamistaan lipuista, osa joutui pettymään karvaasti, kun edes neljä keikkaa olympiastadionilla ei riittänyt siihen, että kaikille halukkaille olisi riittänyt pilettejä.