Mainos

Valio poisti venäläismarkkinoiden jogurteista lisäaineet

Talous  3.10.2013 | Päivitetty 3.10.2013 | Kaleva Muuta tekstin kokoa -+

Valio on muuttanut tänä syksynä kaikki Venäjällä myytävät jogurtit lisäaineettomiksi. Syynä on se, että venäläiset eivät halua lisäaineita ruokaansa.

Valion johtoryhmän jäsen Mika Koskisen blogikirjoituksen mukaan jatkossa Valion Venäjällä myytäviin jogurtteihin käytetään vain "maitoa, sokeria ja marjoja tai hedelmiä, eikä mitään muuta."

Valion suurin vientikohden on Venäjä, minkä vuoksi yhtiö seuraa tarkasti venäläiskuluttajien tottumuksia.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Talouselämä.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/42 kommenttia

utt
6.10.2013 20:49

Ei halua suomalainenkaan lisäaineita, valion pittää katsoa peiliin ja tehdä sama Suomessa. Miksi turkkilaiseen jugurttiin lisätään maitojauhetta vaikka se sisältää hapettunutta kolesterolia???
Väkisinkin menee luottamus valioon.


Tuntematon
4.10.2013 15:48

Kaupasta ei tahdo enään löytää oikeaa jugurttia kun kaikki on enemmän ja vähemmän jalostettuja kiisseleitä. Missä ovat lisäaineettomat oikeat jugurtit. Hinnatkin ovat järkyttävät joten pitää varmaan alkaa itse valmistamaan.


Tähtisilmä....
4.10.2013 18:30

Onhan sitä Mimmin jugurtti (500g), erillaisia makuja löytyy johon voi itse lisätä omia marjoja.Pastoroity täysmaito hapate ja sokeri.Min en muuta ennää ostakkaa!!


Erkki 1
4.10.2013 11:38

Vientimallia tännekin, ei haittaa jos on vähän kalliimpi.


mies
4.10.2013 10:27

Lisäaineetonta jugurttia saa kun tekee itte.


HOX HOX
4.10.2013 09:18

Valion jogurtit on niin sokerisia niitä ei voi syödä lisäaineista puhumattakaan, mutta kummallista Valion toiminta erotella näin Suomalaiset ja Venäläiset kuluttajat epäterveellä jaottelulla.
Omasta terveydestään huolehtiva kuluttaja jättää nämä tuotteet hyllylle ja ostaa turkkilaisen jogurtin johon lisää marjoja ja hunajaa siitä kroppakin kiittää.


Aune
4.10.2013 08:40

Joo, Suomalaisille myös lisäaineettomia jugurtteja. Tässä on Valiolle hyvä markkinarako, kun kaikki haluaa niitä.


sjt
4.10.2013 08:34

Sehän nyt vaan on niin simppeliä, että Valio tekee kuluttajatutkimusta ja Suomen olosuhteissa lisäaineettomuus ei merkittävästi lisäisi myyntiä tai lisäaineet vähennä.

Asia on vähän niinkuin tämä demokratia, vaikka luulette olevanne miten oikeassa ja kiljuisitte kovimmalla äänellä, niin luultavasti tehdään enemmistölle sopivan kompromissin mukainen päätös.


jugu rtti
4.10.2013 08:04

No oletteko valmiit maksamaan tuon muutoksen kun haluutte nämä tuotteet myös Suomessa lisäaineettomiksi? Tuotteen myyntiaika todennäköisesti lyhenee huomattavasti.


Tuntematon
4.10.2013 07:54

Miksi näin ei tehdä Suomessa? Kyllä minäkin haluan syödä lisäaineettomia ruokia.


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Maippi
4.10.2013 07:34

Kun valtio ei pidä suomalaisten puolia tässä asiassa, niin täytyykö meidän itse hoksata olla ostamatta Valion tuotteita. Joskus tuntuu, että suomalaisille saa tuottaa mitä tahansa törkytuotteita. Monessa muussakin asiassa, kuin jugurteissa.
Suomalaisetkin tahtoo puhdasta ruokaa . . . . .


Ari!
4.10.2013 01:15

No hei haloo!! Me halutaan kanssa lisäaineettomia ruokia! Pitääkö muuttaa Venäjälle jotta saa puhdasta ruokaa?


saso
4.10.2013 00:55

minä haluan kans lisäaineettoman jugurtin


Mainosko
3.10.2013 22:59

Minäkin haluan niitä lisäaineettomia!


Aokiro
(Rekisteröitynyt käyttäjä)
3.10.2013 22:23

Lisäaineeton jugurtti kuulostaa hyvältä. Tosin, esimerkiksi siinä banaanijugurtissa spottasin lisäaineina vain muunnellun maissitärkkelyksen, aromit (esim. useimmille tuttu vanilliini), D-vitamiinin, happamuudensäätöaine sitruunahapon (, jota löytyy sitrushedelmistä, tunnetaan myös nimellä E330) ja hapatteen. Kahta viimeistä en edes lisäaineeksi luettelisi.

Onko kukaan E-koodikammoinen muuten koskaan katsonut mitä on sellainen happamuudensäätöaine kuin E300? Se on askorbiinihappoa, C-vitamiinia. Toisaaöta jännää ku näitäki ihan terveellisiä jutskia löytyy noitten lisäaineitten joukosta :) Eiku vslkkaamssn!


Kotiviili
3.10.2013 23:29

Niin kuullostaakin.


rahkaa päätä pahkaa
3.10.2013 22:15

Minä myös! Minulle myös vientimallin jukurttia!


hessu hopo
3.10.2013 22:11

No eihän lisäaineettomia tuotteita järkevä kuluttaja uskalla syödä.
Bakteerikanta voi olla mitä tahansa. Miten säilyvyys taataan? Miten varmistetaan että hera ei erotu maitotuotteessa? Miten varmistetaan tuotteen tasalaatuisuus? Miten happamuus pidetään halutulla tasolla. Ei lisäaineettomia tuotteita Suomen markkinoille kiitos!


Torventekijä
4.10.2013 00:30

Perästä kuuluu, jos kuuluu.


Manna
3.10.2013 22:07

Nyt vaan nämä kommentit ja pyynnöt Valiolle päin menemään, katotaan mitä saadaan vai saadaanko mitään.


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Talous Down Up
Mainos
Mainos
stats-image
Takaisin ylös