Talous

Mainos

Ku­lut­ta­ja­liit­to vaatii selvitystä Lindorff-pe­rin­tä­toi­mis­tos­ta

Talous 16.12.2005 19:47 | Päivitetty 16.12.2005 19:53
STT

Suomen Kuluttajaliitto vaatii kuluttaja-asiamiestä selvittämään, noudattaako Lindorff-perintätoimisto hyvää perimistapaa. Liitto on koko syksyn ajan saanut runsaasti valituksia Lindorffin perintätavoista.

Valitukset ovat liittyneet Naturex-luontaistuotteiden markkinointiin ja niihin liittyvien saatavien perintään. Kuluttajille on puhelinmarkkinoinnissa tarjottu tuotteita koekäyttöön ilman tilaussitoumusta, ja tuotteiden lähettämistä on jatkettu koe-erien jälkeen. Tilaamattomista lähetyksistä on myös laskutettu, ja lopulta maksamattomat laskut on siirretty perintään Lindorffille.

Kuluttajaliiton mukaan Lindorff ei lisäksi ole luopunut perinnästä, vaikka asiakkaat ovat olleet perintätoimistoon yhteydessä.

Kuluttajaliitto muistuttaa, että hyvän perintätavan ohjeissa kielletään perusteettomien saatavien perintä. Pelkkä maksukehotus tai perintäkirje ei myöskään riitä saatavan perusteeksi.

MAINOS
Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
Mainos
Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Olisiko aika tehdä Fixit?

88 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Miksi olemme nyt tässä tilanteessa?

En herjaa, en panettele, enkä myöskään valehtele, vaikka ymmärrän oikein hyvin, että tahtoisitte minun niin tekevän. Ker... Lue lisää...
y

Jari ja sarjakuvat

Jari

25.6.
Jari on tauolla. 26.6. - 3.8.

Naapurit

23.7.

Fingerpori

23.7.
Mainos

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 370 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut

stats-image