Talous

Mainos

Bauhaus aloittaa esimiehiin ja hallintoon kohdistuvat yt-neuvottelut

Bauhausilla on tavaratalo myös Oulussa. KUVA: Eljas Sallmén
Talous 20.9.2014 8:07
Susanna Kemppainen

Tavarataloketju Bauhaus aloittaa kaikkia Suomen-tavaratalojaan koskevat yt-neuvottelut.

Yt-neuvottelut aloitetaan ensi tiistaina. Ne koskevat noin 50 henkilöä yrityksessä, jossa työskentelee noin 500 ihmistä.

Neuvottelut koskevat etupäässä esimiehiä ja hallintohenkilöstöä. Neuvottelujen ulkopuolelle on rajattu muun muassa tavarataloissa työskentelevät myyjät.

Bauhausilla on Suomessa viisi tavarataloa: Oulussa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Espoossa. Koska yt-neuvottelut eivät ole vielä alkaneet, yhtiö ei täsmennä paikkakuntakohtaisesti, miten yt-neuvottelut tulevat kohdentumaan kuhunkin tavarataloon.

Lue lisää 20.09.2014 Kalevasta.

MAINOS
Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
Mainos

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (51)

Ei myyjille tarvikkaan yt - neuvotteluja, kaupan alalla on nää kätevät 5h, 10h jopa 0h sopparit, joilla töitä tehdään. Siitä on kätevä vääntää kaikille 10h työviikot nykyisen 30h sijaan ja kummasti on työvoimaa vähemmän, ilman yt- neuvottelun tarvetta, tuntuu olevan tätä osa-aikaista säätötyövoimaa kaupan henkilöstöstä valtaosa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ensin on Yt hallinnossa ja vuoden sisään Yt henkilöstölle. Firma mukamas näin osoittaa henkilöstölleen hyvää henkilöstöpolitiikkaa, kun ensin karsitaan hallintoa. Vuoden sisään sitten "valitettavasti" joudutaan vähentämään työntekijäportaasta. Näin se menee valitettavasti, Kenenkään ei kannata iloita minkään tason yt:stä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tässä mallia isompiin yrityksiin. Kyllä nimenomaan sitä löysää riittää hallinnossa ja esimiehistössä!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bauhauskin on suomettunut hintojen suhteen, joidenkin tuotteiden hinnat ovat yli tuplaantuneet. Eli taas ovat suomalaiset osoittaneet kykynsä, muuttaa jo keksittyä vikasuuntaan. ByggMax kerää asiakasvirrat oikeasti edullisillilla hinnoilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sama kokemus bygg maxsista. ainoa asiakas olen ollut ja huono sellainen. Bauhaussissa palvelu on huippuluokkaa ja kaikki sisällä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muissa ketjuissa esimiehet patsastelevat edelleen kahvikuppi kädessä. Samaan aikaan, samassa myymälässä irtisanotaan ja osa-aikaistetaan myyntihenkilöitä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Useasti LVI tuotteet oleet edullisia. Palvelu aina erinomista. Hinnat yleensä OK. K- rauta huono, Ojan rauta, Puukeskus näissä liikkessä hinnat pielessä ja vaki asiakaskin saa olla tarkkana hintojen suhteen. KATSOKAA HINTOA.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kannattaisi Suomessa laskea tuotteitten hintoja reilusti. Pitääkö AINA hintoja nostaa?? kuluttaja tietää milloin EI kannata ostella ihan mitä sattuu ja mihin hintaan tahansa, joten tähän on suomessa menty.Väki pihalle ja hinnat pilviin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Se on vähän hankala olla nostamatta niitä hintoja, kun verot nousevat joka puolella, joka taas vaikuttaa kaikkiin hintoihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ostovoimaa katoaa, myyjiä joutuu lomille/työttömäksi kaikilta kaupan aloilta. Kartelliruokaketjut ovat ensin liipasimella, kansa hakeutuu saksalaisketjun hyllyille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No sieltähän se lähtee, asiakaspalvelun pelle joka tuo mitan ja sahan, jos haluaa jotain pienerässä, "Sahaa itte", samaan aikaan kun sirkkeli soi seinän takana. Onneksi sentään myyjä huomasi kappaletavaran menevän kilohinnalla, kun paikassa ei oikein selkeästi asiasta ilmoitettu ja apua ei ollut tyhmälle saatavissa ylimalkaisen vertaa.

Starkissa sentään taisi kerralla saada tuoteryhmän pomon paikalle, kun hinta sovittiin listasta minimissään noin 15% alle muiden tarjousten. Ja ai kuulkaas miten lämmitti mieltä, miten noutomyyntinä SOVITTU nettohinta olikin sidottu kateprosenttiin ja sisäänostohintojen pienentyessä sitten oli vielä ~2% halvempi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei niitä tuotteita alennusprosenteilla makseta, vaan euroilla. Aivan sama, vaikka saisi 50% alennuksen, jos hinta on kuitenkin enemmän, kuin toisessa kaupassa, jossa tavara myydään kaikille samaan hintaan ilman pärstäkertoimen mukaisia "muka alennuksia". Eihän semmoisesta hinnoittelusta jää kuin pelkkä kusetuksen maku.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Saksalainen on tarkka ja asiansa osaava, se on huomannut, että jossain on liikaa väkeä suhteessa tarpeeseen.
Toimenpiteet kohdistuu vain siihen mihin ne on tarkoitettukin. Jos myynti laahaa edelleen, saattaa olla seuraavaksi
myyjien vähentäminen. Ei kannata iloita kenenkään irtisanomisista, se voi kapsahtaa omaan nilkkaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt voisi Oulun kaupunkikin ottaa mallia, että mistä niitä todellisia säästöjä saadaan aikaiseksi vaikuttamatta kuitenkaan tuloksiin ja tuottavuuteen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Harvinainen uutinen, yleensä varsinaisen työn tekijät potkitaan ensimmäisenä ja firmaan jää entistä enemmän kaikenkarvaista pikkupomoa, strategiajohtajaa ja konseptisuunnittelijaa toinen toistaan valvomaan ja johtamaan. Muutaman YT-kierroksen jälkeen byrokratiaa on jo puolet porukasta ja taas menee heikommin kun ei ne työt itsekseen tapahdu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Saksalaista laatu- ja tehoajattelua, tulosta haetaan juuri oikeasta suunnasta. Kahvinjuojista aloitetaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä tykkään, ytimekäs ja asiallinen uutinen jossa kerrotaan selvästi ketä koskee ja miten vaikuttaa. Ei ehkä niin yhteiskunnallisesti niin vaikuttava kuin viimeaikaiset muut vastaavat mutta epätavallisempaa onkin juuri tuo mihin organisaation osaan kohdistuu.

Itse uutisen aiheesta tuskin kukaan tykkää mutta siitä ei olekaan kyse.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (51)
Mainos
Mainos

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Mikään maa ei tule koskaan kestämään tukijärjestelmää joka meillä on nyt!

Asumistuen saajien määrä on koko ajan kestämättömässä kasvussa. Tähän on saatava muutos. Jos et tienaa, sinun ei tarvits... Lue lisää...
Asumismenot kuriin

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 370 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut

stats-image