Oulu

Paluulento Las Palmasista Ouluun myöhästyi 55 tuntia – "valitettava ja poik­keuk­sel­li­sen pitkä viivästys"

Oulu 20.1.2018 18:26
Taneli Kärki

Matkatoimisto TUI:n lento Las Palmasista saapui lauantaiaamuna Ouluun 55 tuntia myöhässä teknisen vian vuoksi. Lennon oli alunperin tarkoitus lähteä Kanariansaarilta kohti Oulua keskiviikkona.

– Koneeseen tuli tekninen vika, jonka takia paikalle jouduttiin lennättämään ensin yksi osa ja lopulta kokonaan toinen kone hakemaan matkustajia, sanoo TUI Finlandin PR- ja viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

Jet Time -lentoyhtiön operoimalla lennolla olleet 180 matkustajaa pääsivät lopulta Ouluun lauantaiaamuna kello 5.30.

– Matkustajat joutuivat odottamaan ensin pitkään lentokentällä, kun luultiin, että kone saadaan kuntoon. Kun selvisi, että alkuperäinen kone ei tule kuntoon, he jatkoivat odottamista hotellissa.

Pajusen mukaan matkatoimistolle on kiirinyt palautetta viivästymisestä.

– Onhan tämä valitettava ja poikkeuksellisen pitkä viivästys asiakkaillemme. On ymmärrettävää, että palautetta tulee tällaisessa tapauksessa.

MAINOS

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (94)

Jokainen reissaa tyylillänsä ja pakettimatkoja tein itsekin aikoinaan. Kokemus karttuu ja jossain vaiheessa oppii paketoimaan itse matkansa, jolloin voi valita luotettuja lentoyhtiöitä ja majoituksia. Luottokortilla maksaminen turvaa selustaa kätevästi. Toki kyttäilen vieläkin edullisia, matkatoimistojen tarjoamia äkkilähtölentoja. Joskus voi käydä tuuri, mutta parin sadan Aasian lennosta ei sitten natista, meni miten meni. Hyviä reissukokemuksia kaikille!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Älkää hyvät ihmiset valitse tätä lentoyhtiötä koskaan ! Jetime tanskalainen yhtiö. Meidän kentältä keski Ruotsista on syksyn aikana on koneissa ollut vikoja ainakin kolmella lähdöllä. Meidän lento vikojen ja välilaskun kanssa kööpenhaminaan oli myöhässä noin 5t . Kaverimme saivat nukkua lentokentällä yhden yön . Naapurit olivat myös omalla lennollaan puoli päivää myöhässä . Koneet ovat tosi ahtaita sillipurkkeja ja vanhoja . Tämä konemalli on tietääkseni lopettettu tekemästä jo 13v sitten . Tuin kanssa ei yleensä ole ollut vaikeuksia .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Meillä on Jettime toiminut hyvin. Mikäköhän siinä on, kun se teknistä viasta johtuva välilasku tehdään aina Köpenhaminaan joka lentoyhtiössä?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuossa on vähän hankala korvauksia saada, kun matka matkatoimiston kautta. Jos olisivat ottaneet ns. omatoimimatkan, niin vakuutusyhtiö olisi korvannut hotellit synnit ja myöhästyneestä paluulenosta saisi 600€ per matkustaja.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lennon myöhästyminen ei liity matkanjärjestäjään vaan sen saa lentoyhtiöltä. Jettime on korvausvelvollinen. Jos et usko, kysy Kuluttaja-asiamiehen toimistosta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hommahan olisi ollut täysin ymmärrettävä jos matkustajia olisi käsitelty asettuen Heidän asemaansa ja huolehdittu perustarpeista ja ymmärretty että he ovat rentoutumassa ja hakemassa positiivista kokemusta, jonka kotiintulomatka onnistuneelle lomalle tuo. Jet Timellä on paljon opittavaa, matkatoimistoalalla yleensäkin samoin. Positiivinen mieli, ei pelkästäöän kuva

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miksi kukaan ostaa matkansa joltain matkatoimistolta ? Kun itse touhuaa matkansa ja hotellinsa niin saa puolet halvemmalla ja saa sitä mitä tilaa. Minä olen hommannut matkani viimeisen 15 vuotta itse ja eipä tarvi valittaa ja rahaakin säästyy todella paljon. Miksi maksaa kovia hintoja matkatoimistoille siitä että matkaopas käy kerran pari kertaa viikossa juttelemassa hotellin respassa. Itse saat samat palvelut respasta ja saman "tervetuliasis riksun" ilman että maksat siitä kallista hintaa. Hotellin respa kyllä neuvoo kun jotain kysymyksiä tulee ja jos tulee tarve vaikka lääkärille niin oma matkavakuutus on sellainen ase että sillä saa lääkärin palvelua missä ja milloin vaan. Matkatoimisto kyllä sanoo että on yhteistyössä jonkin lekurin kanssa mutta kun menet sinne omillasi niin saman palvelun saat ilman matkatoimistoakin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaksi sanaa, kielitaidottomuus ja atk-taitojen puute. Onneksi kokoajan kasvaa lisää yhtä valistuneita ihmisiä kuin sinä, ja matkatoimistot kuolee pois 10-15 vuoden kuluessa. Tietysti omillaan matkustavankin kohdalle voi tulla tuollainen konerikko ja silloin olet omillaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No silloinkin lipun myynyt lentoyhtiö vastaa järjestelyistä. Ellei nyt ihan seikkailuhengessä olla jossain kolmannen maailman maassa sikäläisillä yhtiöillä liikkeellä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos vähän viitsii vertailla, eikä pidä asioita itsestäänselvyytenä, voi homman nimi olla se, että joihinkin kohteisiin tulee halvemmaksi matkatoimistomatka. Lisäksi omatoimimatkalla voi joutua lentämään monen etapin kautta, eli vaikka rahaa säästyy niin aikaa hukkaantuu. Monesti nämä, jotka ovat olevinaan niin maailmanmatkaajia että, suhtautuu alentuvasti muihin matkailijoihin. Kannattaa huolehtia vain se oma aikataulu ja budjetti. Kielitaitoa minulta löytyy, myös atk-taitoja ja matkailen sekä omatoimisesti ja matkatoimistojen kautta sen perusteella mikä milloinkin on helpoin tapa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nimenomaan aikataulujen suhteen on matkanjärjestäjiltä ostaessa pakko tyytyä valmiiseen. Lauantaina aamuyöstä oltava kentällä ja kesto tasan sen viikon verran minkä joku toinen on päättänyt. Ei sovi kaikille mutta esimerkiksi eläkeläisille hyvä kun aikaa on käytettävissä vapaammin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No sitähän voi ottaa lennot mutkien kautta tai suoraan. Mutkien kautta säästää rahaa ja paljon, mutta toki suora lento aina parein.
En kyllä ala maksamaan enää yhdellekään matkatoimistolle siitä hulabaloosta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos OIKEASTI vertaan omatoimimatkan ja pakettimatkan hintaa esim. Gran Canarialle, niin saataty yllättyä. Puolta hinnassa tuskin säästää, ja Kanarialle lentoja on ainakin vielä aika rajoitetusti.

Vasta käytiin viikon reissu Kanarialla. Jos olisin säästänyt omatoimimatkassa, olisin sen ottanut. Mutta valitsimme silti TUI:n ja JetTimen, enkä ole ennen saanut niin hyvää ja ystävällistä palvelua koneessa kuin JetTimellä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tjäreborg / ThomasCook hoiti hommansa 10+ arvoisesti joulukuun 11 päivänä alkaneella Madeira matkalla. Käytiin vuorokausi Teneriffalla missä odotti all inclusive hotelli. Korvaus lomakohteeseen pääsyn myöhästymisestä tuli automaattisesti kun vain ilmoitti tilinumeron. Liki 10 matkaa tehty Tjäreborgin kautta ja kaikki on toiminut loistavasti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Luit varmaan jutun? Ihmiset olisi halunneet saada sitä mistä maksoivat ja päästä kotiin silloin kun oli luvattu. Ei koneen kunto ole asiakkaan vastuulla.

Lentäessä sattuu, mutta matkanjärjestäjän vastuulla on ennakoida ongelmat ja vastata siitä että asiakas saa mitä on sovittu.

Heillä on asiantuntemus ja kokemus, he myös siitä rahastavat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (94)

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa maan etelä- ja keskiosassa, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Ranua, Posio, Kemi, Keminmaa, Tornio, Ylitornio, Tervola, Pello, Rovaniemi, Kemijärvi, Salla, Kolari, Pelkosenniemi ja Savukoski. Ruohikkopalojen vaara on suuri Pohjois-Lapissa sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Muonio, Kittilä ja Sodankylä.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Mannerheim oli hieno mies

178 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Orpo näpäytti Rinnettä punakapinasta

Sehän oli kaikkien kuunneltavissa ja on vieläkin. Rinne ei pärjännyt ja heitti asiaan kuulumattoman kommentin peruskoulu... Lue lisää...
Huono häviäjä tämä R...

Jari ja sarjakuvat

Jari

24.5.

Naapurit

25.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image