Mainos

Oulun kaupunginjohtajille rajut palkankorotukset


Tapio Maikkola
Oulu  19.9.2012 | Kari Sankala Muuta tekstin kokoa -+

Yhdistymishallitus esittää Oulun kaupunginhallitukselle, että kaupunginjohtajan viran kokonaispalkka vahvistetaan 14000 euroksi kuukaudessa ja apulaiskaupunginjohtajien virkojen kokonaispalkaksi 11000 euroksi kuukaudessa.

Korotukset ovat tulossa voimaan ensi vuoden alusta.

Kaupunginjohtaja Matti Pennasen kuukausi palkka on nykyisin 11 869 euroa. Pennasen palkka nousee 2 131 eurolla. Korotusprosentti on 17,95.

Apulaiskaupunginjohtajien Timo Kenakkalan ja Sinikka Salon sekä Kalervo Ukkolan kuukausipalkka on 9 533 euroa. Tuleva korotus on 1 467 euroa.

Korotusprosentti jää hieman jälkeen Pennasesta ollen vain 15,39.

Tässä yhteydessä on huomattava, ettei Ukkola pääse osalliseksi palkankorotuksesta, sillä sivistys- ja kulttuuritoimen apulaiskaupunginjohtajana aloittaa ensi vuoden alusta Piia Rantala-Korhonen. Ukkola siirtyy projektitehtäviin.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/457 kommenttia

oulusta
26.11.2014 15:53

Mitenkähän ne ovat pärjänneet tähän asti, kun valtavassa palkkakuopassa ovat olleet ??


ja veronmaksaja vikisee
26.11.2014 08:07

Tässähän on tehty lehmänkauppoja ihan selvästi: sovittu, että nostetaan palkat ennen kuin apulaiskaupunginjohtajien paikat lopetetaan ja henkilöt siirretään muihin tehtäviin - entisellä (uudella) palkalla.


jopas jotaki.
26.11.2014 07:52

Voihan V. Tässä sitä ollaan maltillisilla palkan krotuksilla ja työntekijöitten pakkolomilla ym. säästöillä. Nyt yleis lakko tai jokin muu toimimaan


Ramadés
(Rekisteröitynyt käyttäjä)
25.11.2014 22:00

Hyvä!
Nyt saatin meijän kaupunnijohtajat palakkakuopasta pois.


mixc
25.11.2014 20:43

Ei, ei, ei ja vielä kerran EI!!! Kaupungilla oli PAKKO SÄÄSTÄÄ katuvaloissa kun MISTÄÄN muusta ei pystynyt säästämään! Tähänkö ne rahat sitten menikin?! Kaksinaamaista!!!


säästöäkö
25.11.2014 20:05

Olin juuri viikon ns säästövapaalla ja nyt luettuani tämän voin huoletta pitää toisenkin koska ensivuonna haetaan todella niitä säästöjä.


Epäilevä
25.11.2014 18:04

Parempi onkin muistia vähän terästää näin vaaliteatterin lähestyessä. Siellä on ketkuliporukka päätynyt siunaamaan päätöksen, jonka on määrännyt suuri ja mahtava On Sovittu, joka on aikapäiviä sitten tuhonnut koko edustuksellisen demokratian idean tästä maasta. Piiri pieni pyörii. Aikoinaan Viinasen iloksi pantiin kuntien siivoojat luopumaan lomarahoistaan, ja samalla nostettiin kaikkien kunnanjohtajien palkkoja roimasti, ja loppusumma säästöstä meni pamppujen palkankorotukseen melkein markalleen. Laskin sen aikoinani. Tämmöstä tämä kokoomuslainen säästäminen.


Ukko Oulusta.
25.11.2014 17:10

Kyllä on röyhkeys huipussaan! Tavalliselta tuunarilta vaaditaan nolla sopimusta, mutta kun oma vuoro tulee, niin eiköhän
20 prossaa lähentele. Ei ole kuultu moista. Nyt jopa nähdään.
No tulostahan on tullut. Porakaivoon on mennyt oppivelvollisiuus ja vanhusten ja sairaan hoito, että näin meillä Ouliussa!


Yypertti
25.11.2014 17:08

Älykkäimmät osaavat varmaan katsoa uutisen päivämäärän. Perusoululaiset taas eivät.


Whooosaaaaa
25.11.2014 20:09

ha ha ha. Tiukka palkka 2 vuotta sitten. Nykyisin se on vielä tiukempi. Päälliköillähän se tuppaa vaan lisimään reilummin.


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Demari
25.11.2014 16:43

Hyvä että jotkus edes saa palkan korotuksia ! Meidän Demarien pitää aina puollustaa julkista sektoria ja olla ilkoisia jos joku saa korotuksen.


drgfef
25.11.2014 14:42

Kattokaah se päiväys sieltä ennenku alatte vouhottammaan.


Tasapuolisuus
25.11.2014 14:35

Eiköhän yläportaan hallinnon tulisi näyttää esimerkkiä ja palauttaa palkat ennalleen, vai eikö olekaan tarkoitus olla
solidarinen. Taitaa olla, että monta pinipalkkaista täytyy vielä lomauttaa. Onko tämä johtajien mielestä tasapuolista?


Hävytöntä
25.11.2014 13:34

Oulun kokoisen kylän johtamisesta 14.000 euroa kuussa, eli 168.000 euroa vuodessa. Palkka on siis suunnilleen sama kuin Lontoon pormestarin palkka (143.000 puntaa vuodessa) tai New Yorkin pormestarin palkka (225.000 dollaria vuodessa).
Tämä vertailu kertoo karua kieltään siitä kuinka hävyttömiksi virkamiesten palkat on suomessa karanneet. Kansanedustajallekin maksetaan vain 6500 kuussa.


jojo
25.11.2014 14:59

Kyllä on turhasta työstä mahtava palkka.Joidenkin pitää tulla toimeen 1100 eurolla kuukausi,maksaa siitä vuokra,sähkö,puhelin ja ruokaakin pitää joskus ostaa.Miettikää kaupungin isö
okenkäiset ennenkuin hyväsytte nuo palkankorotukset:...


nunnukka
25.11.2014 12:33

Herroille lokoisat oltavat korkeine palkkatuloineen..............Mikä onkaan tänä päivänä vanhusten, vammaisten, vähävaraisten ja Oulun alueella syrjäseuduilla asuvien tilanne. Pääasia ,että herrat voivat hyvin, sitähän tämä on ollut koko ajan kun ei nähdä omaa napaa pidemmälle.


mtäh
25.11.2014 12:10

Öööö... tää on kaks vuotta vanha uutinen? Toki sikamainen korotus, mutta turhakai tota enää on haikailla?


veroille katetta
25.11.2014 09:30

Kannattaa muistaa, että kyse on kokonaispalkasta, ei ylityökorvauksia, ei päivärahoja yms


selvähän se
25.11.2014 14:19

Kyllä tuo summa rauhoittaa kummasti, ei tarvi lisäetuuksia tingata.
Mukava kun muistutit.


Kommu Nisti
25.11.2014 16:10

Kyllä ne verottomat päivärahat tulee vielä kokonaispalkan päälle! Ja matkat pisneluokassa ja majoitus viiden tähren motelisa...


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Oulu Down Up
Mainos
Pääuutiset
Mainos
stats-image
Takaisin ylös