Mainos

Oulun kaupunginjohtajille rajut palkankorotukset


Tapio Maikkola
Oulu  19.9.2012 | Kari Sankala Muuta tekstin kokoa -+

Yhdistymishallitus esittää Oulun kaupunginhallitukselle, että kaupunginjohtajan viran kokonaispalkka vahvistetaan 14000 euroksi kuukaudessa ja apulaiskaupunginjohtajien virkojen kokonaispalkaksi 11000 euroksi kuukaudessa.

Korotukset ovat tulossa voimaan ensi vuoden alusta.

Kaupunginjohtaja Matti Pennasen kuukausi palkka on nykyisin 11 869 euroa. Pennasen palkka nousee 2 131 eurolla. Korotusprosentti on 17,95.

Apulaiskaupunginjohtajien Timo Kenakkalan ja Sinikka Salon sekä Kalervo Ukkolan kuukausipalkka on 9 533 euroa. Tuleva korotus on 1 467 euroa.

Korotusprosentti jää hieman jälkeen Pennasesta ollen vain 15,39.

Tässä yhteydessä on huomattava, ettei Ukkola pääse osalliseksi palkankorotuksesta, sillä sivistys- ja kulttuuritoimen apulaiskaupunginjohtajana aloittaa ensi vuoden alusta Piia Rantala-Korhonen. Ukkola siirtyy projektitehtäviin.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/428 kommenttia

Porukassa tyhmyys tiivistyy
26.9.2012 13:03

Hyvä se on rakentaa kymmenien miljoonien parkkiluolaa ja kohottaa päättäjien palkkoja mahdollisimman reilulla kädellä. Eihän niiden vähäosaisten elämään ja palveluiden tasoon kannata kiinnittää mitään huomiota..


Jollain voi olla kateus...
24.9.2012 21:57

Tohtiikohan tuolla palkalla lähteä ulos lenkille kun ilta hämärtyy..?


oikarinen on nero
22.9.2012 19:29

lauantain lehdessä oikarisen kyösti sanoi, että kaupunginhallitus voi vain hyväksyä korotukset tai siirtää käsittelyä. Käsittämätön väite. Miksi se sinne hallitukseen menee, jos kaikki vaihtoehdot eivät ole mahdollisia. En yhtään ihmettele, kun oulun asiat ovat hunnigolla. Ei osata perusasioita.


Olga
21.9.2012 06:25

No sillälailla!!!
Irtisanomisia päivittäin ja parraassa usiampi.
Ja nämä kehtaa porskuttaa...
Voi herratunaika!!!
Raha sokasee :(


Nyt ymmärtää
21.9.2012 00:16

Kyllähän sen yhdistymishalun ja "tarpeellisuuden" nyt ymmärtää kun päättäjillä oli tiedossa viiden vuoden varma pesti ja näin huikeat palkankorotukset. Muistettiinko ollenkaan katsoa kuntalaisten etua. Odottakaahan vaan Haukiputaalla ja muissa yhdistymiskunnissa. Kohta teillä ei ole terveyskeskuksia, neuvoloita, hammashoitopalveluja eikä muitakaan kuntalaisten palveluja muualle kuin Oulun alueella. Näin on käynyt muuallakin yhdistyneissä kunnissa. Kauniit puheet saa unohtaa kun "pojat" pääsee "tosihommiin".


Vastauksia kaivataan
21.9.2012 00:08

Mitenkä on kuntatyöntekijöiden palkkojen laita kun samassa yhdistymisessä esim. päivähoidon puolella Haukiputaalla on maksettu korkeampaa palkka kuin Oulussa. Eikö SuurOulussa työntekijät olekin samanarvoisia ja heille kuuluu maksaa sama palkka. Elikkä alennetaanko Haukiputaalaisten palkkoja vai nostetaanko Oululaisten palkkoja. Rahaa näyttää olevan ainakin pienen piirin palkankorotuksiin. Vastaapa Pennanen tähän kysymykseen aivan julkisesti, olethan yhdistymistä ollut aktiivisesti ajamassa ja vamaan tämänkin asian parissa muutaman hetken viivähtänyt. Maksatetaanko teidän palkankorotukset päiväkotien ryhmäkokojen paisuttamisella yli asetusten salliman rajan niinkuin nyt Oulussa on tehty jo vuosia.


tuloerojen puolesta :(
20.9.2012 23:18

Veratailukohtana vaikka opiskelijat. Kaupunginjohtaja tienaa kuukaudessa sen mitä itse KOLMESSA VUODESSA !!!


Eiku lisää vaan
20.9.2012 23:05

Lisää rahaa vaan palamaan näin kunnissakin.. Hallitus nostaa ALV:a yms veroja. Kohta käsittelyssä on taas kansanedustajien palkankorotukset. En ymmärrä mihin palkka perustuu. Lomat ovat pisimpiä koko maassa ja istutaan jahkailemassa. Uran päättyessä vielä toimeentulopaketti ja kansanedustajaneläke kaiken muun lisäksi. :D miten kehdataan verottaa lisää kansalta tekosyillä. Kaverini joskus laukaisi, että kansanedustajille pitäisi antaa "kansalaisten keskipalkka".


PerusOululainen
20.9.2012 21:57

Hei haloo! Minkä firman johtaja joka pyörittää 1 miljardin euron budjettia tekisi edes hommia 14000 €. Pistäkää onnettomat jäitä hattuun! Uusi Oulu on iso bisnes jota ei pyöritetä talkooväellä tai proletariaatin diktatuurilla!


Ahneuden rajattomuus
21.9.2012 00:01

Ei sitä pyöritetä myöskään johtajien ahneudella vaan viisaudella, älykkyydellä, sydämellä, välittämisellä, vähäosaisten kunnioittamisella, inhimillisyydellä elikkä IHMISYYDELLÄ. Jos näitä päättäjistä löytyy he myös osaavat arvioida mikä on kohtuullista ja moraalisesti oikein. Tällaiset palkankorotusprosentit ovat kaukana kohtuullisuudesta ja jos sellaisen ottaa vastaan kyllä silloin osoittaa arviokyvyn puutetta. Ei tällaiseen asiaan tarvitse proletariaatin diktatuuria sekoittaa. Kokoomus kylläkin on suuren rahan puolella, mikä on viimevuosina selvästi näkynyt Oulunki kuntapäättämisessä, ahneus rehottaa ja vähäosaiset kärsii.


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Jaska
21.9.2012 00:53

Mutta ei sitä "firmaakaan" saada voitolle omaa palkkaa nostamalla... Tottakai palkkaa pitää saada, mutta jos vaihtoehdoit on teoreettiset 10000€ koulujen sisäilman hoitoon tai 10000€ itelle lisää palkkaa,ja valitaan jälkimämmänen, niin alkaa jo vähä epäilytää tää touhu.... Nenonenki lähti etelä-suomeen karkuunm, kun liitti Oulunki tähän tilaaja-tuottaja -malliin...Sama linja jatkuu, kaikesta muusta tingitäään, paitsi hierarkian huipulla olevien palkasta...


Palijasjalakanen Oululainen vastaa !
21.9.2012 01:48

Kyllä minusta Oulu on edelleen samankokoinen vaikka alueliitoksia on tehty. Käväsin tässä taannoin "Oulusa" ja Rantakadulta oli tarkotus lähteä sinnepäin mihin eräskin ilmeisesti jostakin tullista tullut osotti. "lännellepäin" Rantakadulla oli jono samaan suuntaan kun oma aikomuksenikin. Ajattelin koukata hallin suunnasta "aleksille"mutta "ystävällinen"??? torivahti pyöritteli kädellään että käännyhän takasin. Avasin auton ikkunan ja kysäsin tilannetta ja sain vastauksenkin. "Oulu on isoo kaapunkii", ja osotuksen vetää pakilla. Niin teinkin ja miekkoselle tuli hyvä mieli kun sai näyttää ruottalaisilla kilivillä olleelle autolle ajosuuntaa,olinhan sentään ostanut autonkin Oulusta jolla ajoin ja elänytkin Oulussakin muutamia kymmeniä vuosia.Autokin on ollut oululainen mutta maksoin siihen "ruottin kilivet".Vanha hyvä kottero jolla kuitenkin pääsee pisteestä A--pisteeseen B eikä mikään "katumaasturi" jollanen pitää olla jos meinaa ettei selekä nitkaha Oulun kaduilla. Melekeen kynnetty pottumaa poikittain ajettaessa on miellyttävämpi kokemus. Oulu on "bisneskaupunki" kun kaksion hinnalla saa "ruottista" kymmenkunta toistasataaneliöistä "villaa" eli omakotitaloa tontteineen. Herätkää Oululaiset unesta ja "kusetuksesta". Missä on vanhustenhoito,työttömät,eläkeläiset,opiskelijat,lapsiperheet ja sairaat ja muutoin huonossa asemassa olevat jotka kituuttavat henkensä pitimeksi jopa alle minimitulojen. Sanon ! Ikisuossa kaulaansa myöten ja lainojen maksuissa kuin erään talomaalin takuu. "Kestää isältä pojalle!". Niin ja vielä pojankin perunkirjoituksessa näyttää miinusta ! Business, business. " Jättestor bisnes Uleåborg !"


Tilannetaju?
20.9.2012 21:47

Kaupungilla menee huonosti ja säästää pitää joka paikassa, mutta ei johtajien palkoissa? Mitä välkkyjä siellä yhdistymishallituksessa oikein istuu?

Ei näillä rahoilla kaupungin taloutta pelasteta, mutta näiden korotusten välittämä viesti on aika ikävä.


Äänestäjä
20.9.2012 21:28

Todellakin tärkeyden huippu koko esitys. Tämä on nyt heti saatava valtakunnalliseen keskusteluun, ehkä eduskunta pystyy tuo korotuksen vielä estämään!


Akateeminen
20.9.2012 21:28

Turha sanoa, että olisit opiskellut, sillä olen opiskellut ja tutkinnon suorittanut. Joillekin vaan näemmä maksetaan yhteisestä pussista moninkertaisia palkkoja. Epäreiluahan tämä on.


Ei ole oikein
20.9.2012 21:14

Ei onnistu; tilannetaju hukassa törkykorotuksien hamuavilla!


Pienipalkkainen toimihenkilö yksityisektorilta
20.9.2012 21:05

Kannattaisikohan nyt harkita asiaa vielä uudemman kerran. YT:t toisensa perään tulee julkisuuteen, talouskasvu on vähintään pysähtynyt ellei ole jo kääntynyt laskusuuntaan. Pienipalkkaisten työntekijöiden jo sovittuja pienen pieniä 1-1,5 %:n palkankorotuksia työnantajapuoli pitää taloustilanteeseen nähden kohtuuttomina ja niitä yritetään saada perutuksi. On äärimmäisen hävytöntä edes esittää tuollaisia korotuksia muutenkin jo korkeisiin palkkoihin tällaisissa talousnäkymissä. Itse aijon äänestää jaloillani, mikäli nuo korotukset toteutuvat eli muutan eri kuntaan veronmaksajaksi. Suosittelen muillekin, mikäli työtilanne ym. asiat onnistu järjestää. Esimerkiksi Kauniainen olisi kiinnostava vaihtoehto.


Noloa
20.9.2012 20:34

Varmaan on vain vitsi, jos johtajille muka palkkoihin tulee minkäänlaiset korotukset. Rajuja säästöjä vaaditaan samaan aikaa sotessaki ei riitä mitkään juustohöyläykset. Palkat pomoilla pilvissä jo nyt.
Hävettää Oulu älykäs kaupunki - höpinät.


Häpeisivät vähän, moraali hukassa
20.9.2012 19:46

Kun henkilökuntaa vähennetään, niin muilla työmäärä kasvaa. Saavtako he palkankorotusta 15%, enpä ole kuullut. Siis myös muulle hlökunnalle samat korotukset, kun väki vähene..
Kuntavaaliehdokkaat kovan syynäksen alle. Kuka lie ehdotuksen tehnytkin, nyt esiin.


työtön
20.9.2012 19:40

alakaa ollee makkeimmillaan ko kaverit vetäsee kuukaudessa enemmän massia kuin allekirjoittanut vuodessa...


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Oulu Down Up
Mainos
Pääuutiset
Mainos
stats-image
Takaisin ylös