Mainos

Oulu on Euroopan älykkäin yhteisö

Oulu on valittu Euroopan älykkäimmäksi yhteisöksi. Oulu on valittu Euroopan älykkäimmäksi yhteisöksi.
Tapio Maikkola
Oulu  14.5.2012 | Aki Harju Muuta tekstin kokoa -+

Oulussa uskotaan vahvasti menestykseen kansainvälisessä älykkäiden yhteisöjen kisassa. Kaupunki on jo nyt tehnyt historiaa, sillä se selvisi kilpailun finaaliin heti ensimmäisellä osallistumiskerrallaan. Oulu on ainoa eurooppalainen kaupunki seitsemän finalistin joukossa.

”Oulu on lunastanut jo ensimmäisen voittonsa, sillä se on valittu Euroopan älykkäimmäksi yhteisöksi”, projektipäällikkö Outi Rouru-Kuivala sanoo.

Kilpailun järjestäjää edustavan Louis Zacharillan mukaan Oulussa on kunnostauduttu etenkin julkisen ja yksityisen sektorin välisessä yhteistyössä.

Lue lisää 06.05.2012 Kalevasta.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/48 kommenttia

penttisetä
9.6.2012 06:25

Minulla se ainakin täällä Muhoksella harmittaa , tai käypä jopa vähän katteeksikin , miksemme ole jo yhtä Oulun kanssa,
Vaan jospa se valtiovalta tekisi meidän kohdalle sen pakkolain. Saataisiin itteämmä viisaampaa väkeä yhteisöömme.
Muhoksella on kylläskin ne muutkin kummat.


höpön höpö
8.6.2012 22:13

Höpö höpö ruma ja pieni paikka, kaukana kaikesta - kovin älykäs ei voi olla mikäli täällä asuu :))


Veroeurot oikeisiin paikkoihin, kiitos!
14.5.2012 22:29

Tälläkään tempauksella ei lyhennetä terveyskeskusjonoja, saada pienempiä opetusryhmiä, ulkoiluteta laitoksissa olevia, alenneta työttömyysprosenttia tai poisteta eriarvoisuutta. Kaupungin markkinointitempaukset eivät lisää oululaisten hyvinvointia, valitettavasti. Edelleenkään ei olla Skandinavian pääkaupunki tai maailman älykkäin yhteisö. Oulun "elinvoima" ei näy hyvinvoinnissa!


Oulun eteläinen
14.5.2012 20:33

Oulu on paskakaupunni eikä mikään älykäs yhteisö.


OuluFani
15.5.2012 18:39

Ei todellakaa oo mikää paska kaupunki!


Positiivisuus kunniaan
14.5.2012 17:49

Erittäin hieno saavutus! Ollaan ylpeitä itsestämme eikä aina mietitä asioita niin negatiivisessa valossa!


Make S. Berger
14.5.2012 17:38

Eipä kyllä uskoisi. Taitaa muualla olla sitten todella tyhmää porukkaa?


Kehäkolmonen.
14.5.2012 17:35

Mitä tapahtui, kun Oulun tyhmin mies muutti Helsinkiin? No. Molemmissa kaupungeissa keskimääräinen älykkyysosamäärä nousi.


Hesalaiset...
14.5.2012 16:54

Kaikki Helsingin ulkopuolella asuvat ovat tyhmiä?


toljootti-ossi
14.5.2012 15:07

vai niin... :) nythä täsä saattapi pöljempiki täältä laitakaupunnilta jo paukuttaa henkseleitään ja tuntia ihtensä inttelikentiksi vai mikkä se ny olikkaan... =D


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Ylpeä äiti
14.5.2012 22:24

Meijän poikapa on dekadenttina yliopistolla!


Lukija
14.5.2012 14:32

Jos Oulu tosiaan oli paras, niin eipä sitten kovin häävi taso ole...


Tasokas
14.5.2012 14:11

Voi luoja kuinka huonolla tasolla on muualla asiat kun piskuisesta oulusta euroopan paras .


huuu..
14.5.2012 13:55

Pelottaa ajatellakin, että mitenhän tyhmiä yhteisöjä ne loput sitten ovat..


Aivan naurattaa
14.5.2012 13:15

Onneksi nämä listaukset ovat puhtaasti huumoria. Oikeasti mitään todellisuuspohjaa ei näillä selvityksillä ole. Ei tuohon väitteeseen Oulusta Euroopan älykkäimpänä yhteisönä usko kukaan.


Oululainen
14.5.2012 14:31

Niin, kaikkihan täällä kehä kolmosen ulkopuolella ovat maalaisjuntteja.


Sykölooki
14.5.2012 12:26

Hyvä että on jotakin älykästä. Oppilaat ja opettajat kun ovat tutkimusten mukaan Suomen tyhmimpiä Oulussa.


bitch please
15.5.2012 15:06

yritä toisin päin niin lähempänä todellisuutta


Mitenköhän?
14.5.2012 11:17

Turha kisa väittävät monet kommentoijat. En osaa sanoa, mutta jo jotain yritetään se teilataan. Ja jos otetaan maltillisemmin, niin sekään ei käy. Kritisoida osaa kuka vaan, mutta kuka osaa esittää vaihtoehtoja?


oululainen
14.5.2012 11:12

Oulu on kova paikka, kun näistäkin tolloista huolimatta on näin kovassa seurassa.


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Oulu Down Up
Mainos
Mainos
stats-image
Takaisin ylös