Mainos

Mäntylän Sale ryöstettiin puukolla uhaten

Oulu  11.3.2012 | Päivitetty 11.3.2012 | Kaleva Muuta tekstin kokoa -+

Mäntylän kaupunginosassa oleva Sale-lähimyymälä ryöstettiin puukolla uhaten sunnuntaina iltapäivällä puoli viiden aikaan. Tekijä sai saaliikseen pienen summan käteistä rahaa.

Poliisi pääsi nopeasti tekijän jäljille yleisöhavaintojen ansiosta. Poliisi tavoitti ryöstäjän tuntomerkkeihin sopivan henkilön pian teon jälkeen läheisen kerrostalon rappukäytävästä.

Miehen hallusta löytyi epäilty ryöstösaalis.

Poliisi tutkii asiaa törkeänä ryöstönä.

Kartta

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/43 kommenttia

no on aika jännää...
12.03.2012 18:03

Aiemmat kommentit lukeneena voisin sanoa, että Mäntylä on (ainakin minun kokemukseni mukaan) suhteellisen rauhallista asuinaluetta. Muutamia "epämääräisen" oloisia ja ei-toivottavia tyyppejä (uutisen luettuani tuli heti eräs naapuri mieleen) mutta eipä niistä hörhöistä taida päästä eroon missään. Erittäin hyvä että tekijä saatiin nopeasti kiinni, lienee ollut joku päihdeongelmainen asialla?

Minusta on hyvä että kaupat saavat olla auki sunnuntaisin. Sale-kauppojen entinen klo 7-24 välinen aukioloaika kuulosti melko hullulta, nykyisellään taitavat kaikki olla enää myöhäisintään klo 22 asti auki.


ihan hirvittää
12.03.2012 16:46

Onpa hyvä että asun täällä Meri-Toppilassa ! Voi että kauheit paikkoja nuo Mäntylä ja sen lähialueet.


Suursiivous
12.03.2012 16:21

Arvata saattaa, mitä tarkoitusta varten rahoja ryöstettiin. Onneksi vähillä ja vielä vähenevillä resursseilla toimiva poliisimme on tehokas. Nämä kuoleman kauppiaat, jotka huumeiden myynnillä elävät, pitäisi saada eliminoitua yhteiskunnastamme. Käyttäjäksi houkuteltu kuvittelee olevansa tilanteen herra, mutta ei huomaa itse miten syvällä on, ennenkuin on myöhäistä.


Mitä pitää vielä sattua
12.03.2012 11:25

Näkee taas mihin aukioloaikojen vapauttaminen johtaa. Joko tämän luonnottoman sunnuntaiaukiolon saisi viimein loppumaan niin ei sattuisi enää näitäkään.


Ei ymmärrä
12.03.2012 12:05

Miksi sunnuntaiaukiolo on luonnoton? Päivä se on siinä missä muutkin viikonpäivät.


Myyjä minäkin
12.03.2012 23:31

Mitenköhän tähänkin ryöstöön on vaikuttanut pidennetyt aukioloajat? Sale ryöstetty puoli viisi iltapäivällä!!!


optimisti mutta skeptinen
12.03.2012 11:10

Tämän tyyppiset rikokset eivät varmasti vähene tuomioita koventamalla, ei se päihdeongelmainen ihmisen raato enää siinä vaiheessa ole aivotoiminnaltaan kyvykäs ajattelemaan seurauksia, kun se sinne saleen sen terän kanssa hiippailee. Miten me saataisiin yhteiskunnassa estettyä ja näiden ongelmien lisääntyminen ja kansalaisten ( myös syrjäytymisuhan alla olevien ) ajautuminen umpikujaan tunnistettua ennenkuin mitään peruuttamatonta tapahtuu?
Nämä nykyään selvästi lisääntyvät perhesurmat, ryöstöt, pahoinpitelyt jne. kertovat kyllä jokaiselle älykkäälle ihmiselle että millään vankeustuomioiden korottamisella näitä asioita ei korjata, yhteiskunnan fokus pitää saada kansalaisten, niin varakkaiden kun köyhienkin hyvinvoinnin turvaamiseen.


Elämme hyvinvointivaltiossa jossa voidaan pahoin.
27.03.2012 11:40

Olen sitä mieltä että me päihdeongelmaiset ihmisen raadot olemme kyllä kyvykkäitä ajattelemaan seurauksia ja riskit on kyllä aivan varmasti kaikilla tiedossa, mutta siinä vaiheessa kun joku tekee jotain tämän tyyppistä niin yleensä kiinnostus seurauksista on vähintään -100.. Ja sitäpaitsi mikäs ihmisellä ollessa valtion täyshoidossa :) Sinne kun mukaan ottaa esimerkiksi pleikkarin tai vastaavan niin on mukavasti tekemistäkin ja melko halvalla ne kumminkin mukaan sinne saa :) Mutta kommentissasi on kyllä perää, koska rikollisuus syntyy tarpeesta enkä usko että kukaan lähtee ihan huvin vuoksi näitä tekemään...


Näpistys on eri asia
12.03.2012 10:06

Kommentoijatkin voisivat tässä jälleen niin ikävässä tapauksessa kiinnittää huomionsa sellaiseen positiiviseen asiaan, että virkavalta oli ajan tasalla, ja rosmo jäi nalkkiin tuoreeltaan. Näinhän on valtaosassa näistä tapauksista. Valitettavasti nämä poloiset, jota näitä onnettomia ryöstöntapaisia tehtailevat, eivät lue lehtiä. Eli eivät tiedä, että yli 90% todennäköisyydellä jäävät tuoreeltaan kiinni. Siksi toisekseen: asellisesta ryöstöstä ei pääse sakoilla.


marko
12.03.2012 09:56

ei muuta ku pesis maila myyjille ! kyllä puukko junkkarit lähtee karkuun ; )


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Ent.palijasjalakanen
12.03.2012 08:15

Paljonpa nuita ryöstöjä jos jonkinmoisilla asseilla tehhään. Kyllä tuo entinen kotikaupunki on kuuluisa jo näistä Sale, R-kiskan ja Siwan sekä tietysti OP-ryöstöistä.


Skolm
12.03.2012 07:52

Hyi, hyi! Kyllä nyt on tekijälle kotiarestin paikka.


samuli77
12.03.2012 07:13

Ryöstäjä viettää yön putkassa ja aamulla taas pääsee "hommiin" Suomessa paapotaan rikollisia, ei mitään tuomioita jotka lopettaisivat rikoskierteen.


Raksilan mies
12.03.2012 05:19

Pojat on poikia


Jee
12.03.2012 01:04

Kylläpä saa näitä uutisia lukia melkein joka toinen viikko, tuollaiset ryöstäjät telkien taakse! Ja kaupat 21.00 kiinni ja viikonloppuisin 18.00... Vaikka mistä niistä tietää millon ne tulee ryöstää, mut eihän siinä oo mitään järkiä pitää yökaudet kauppaa auki...


Lukekaa jos osaatte
12.03.2012 11:26

Puoli viiden aikaan oli siis iltapäivällä, ei keskellä yötä. Lue enemmän niin hermostut vähemmän.


Ei yöllä
12.03.2012 11:42

Tämä ryöstö tapahtui n. 16.30 eli ei yömyöhään.


Katainen tietää paremmin
12.03.2012 00:22

Eipä tässä hätää, kun hallitus vastaa rikollisuuden kasvuun leikkaamalla poliisien määrää rahoittaakseen rahan rahtaamisen Kreikkaan.


2012
11.03.2012 23:12

Tätä se teettää hyvinvointivaltio SUOMI.

Nostakaa perusturvaa.. joka viikko ryöstetään Sale ja viikolla kaikkea muuta.
On se kumma, verot tapissa joka asiassa mutta ryöstellään niinkuin romaniassa. hieno homma saulit ja muut!


jee jee
11.03.2012 23:06

kiva että kalev ajulkasee tietämättömien kommentit mutta kun on faktoja ei viestiä julkasta


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Oulu Down Up
Mainos
Mainos
stats-image
Takaisin ylös