Oulu

Mainos

Len­to­ken­tän­tien suunnitelmat tulevat nähtäville – kes­ki­kai­teel­li­nen nelikaistatie ta­so­liit­ty­mi­neen

Kehittämisratkaisuksi esitetään keskikaiteellista nelikaistatietä tasoliittymineen. Arkistokuva. KUVA: Jukka-Pekka Moilanen
Oulu 15.11.2017 7:13
Kaleva

Pohjois-Pohjanmaan ely-keskus, Oulun kaupunki ja Kempeleen kunta ovat yhteistyössä tehneet Lentokentäntien kehittämisselvityksen välille Pohjantie–Hailuodontie.
Oulun yhdyskuntalautakunta päätti tiistaina asettaa suunnitelman nähtäville 30 päivän ajaksi.

Kehittämisratkaisuksi esitetään keskikaiteellista nelikaistatietä tasoliittymineen.

Tietä ja sen siltoja levennettäisiin 4,4 kilometrin matkalla, ja Hailuodontien risteykseen tulisi turbo-kiertoliittymä sekä Vihiluodon liittymään liikennevalo-ohjattu nelihaaraliittymä. 

MAINOS
Mainos

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Oritkarin/Nuottasaaren kieppeiltä tieyhteys Oulunlahden yli olisi myös hieno. Ei tarvitsisi Lentokentäntielle tehdä mitään muutoksia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tietullit on halvempi ja pitkäikäisempi ratkaisu. Oppii väki menemään töihin ruuhka-aikojen ulkopuolella, jos vaikka 20€ suuntaansa hintaa pistää klo 7-9 ja 15-17. Sitten, kun on kassassa tarpeeksi tuottoja, voidaan miettiä muita ratkaisuja. Se, että muutaman pilkuntarkasti työaikoja seuraavan firman työntekijät jumittavat ruuhkissa on näiden firmojen typeryyttä ja korjattava ei yhteiskunnan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun oikea syy on infernaalinen rekkaralli Hailuodon pengertietä varten. Eikö mistää löydy rotia insinöörien kusetukselle omien halludinaatioiden toteuttamiseksi!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuotapa en tullut ajatelleeksikkaan, eli viisaampaa olisi tehdä kuorma-autoille oma rallipolku Hailuotoon tehtävän pergertien rakentamisen ajaksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Koko Kaakkurin risteysalue, siis ns. Oulunportin ympäristö, mukaanlukien moottoritien, Lentokentäntien ja Limingantien liittymäalue pitäisi suunnitella uudestaan ja rakentaa käyttäen lukuisia eritasoliittymiä yhdeksi isoksi liittymäkokonaisuudeksi. Kieltämättä välissä oleva rautatie tekee toteutuksen haastelliseksi, mutta ei rautatie ole mikään mahdoton haitta ole. Nyt olisi vielä tilaa ennen kuin liittymien ympäristö rakennetaan täyteen. Ilman täysin uutta massiivista kokonaisratkaisua alueen liikenne tulee pysymään ongelmallisena.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Liikennevalot kokonaan pois väliltä Lentoasema-Kaakkurin ostoskeskus. Miettikääpä, että miten silloin toteutetaan kaistat ja rampit. Jos ei avaudu niin google mapsista löytyy esimerkki vaikkapa jostain jonkun kaupungin kartasta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Turbo -kiertoliittymän sijasta suosittelisin Mekaaninen Ahdin -kiertoliittymää. Se toimii paremmin alhaisilla nopeuksilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä siihen Vihiluodontien liittymään tarvitaan eritasoliittymä. Alikulkukäytävällä ja lyhyillä rapeilla ei se vie liikaa tilaa.
Liikennevalot siinä pilaisi kyllä koko tieosuuden välityskyvyn. Liikenneympyräkin olisi parempi vaihtoehto.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei mitään turbohyrbölittymiä, joissa tollompi menee sekaisin ja fiksumpi kiertää sen kaukaa.

Lentokentäntielle pitäisi rakentaa eritasoliittymät Limingantien ja Hailuodontien liittymiin ja Oulunsalon keskustaan, väliaikaisratkaisuna mieluummin liikennevalot.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Miten opetettaisiin oulunsalolaiset ajamaan köröttelemättä? Ajaisivat siis nopeusrajoituksen mukaisesti eikä alinopeutta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Alinopeutta, mikä se sellainen on?
Suurin sallittu ajonopeus, on ihan eriasia kuin suositeltu ajonopeus. Niillä on eri liikennemerkitkin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja Kuusamontiellä kärvistellään oikeissa ruuhkissa, kun tien leventäminen jäi kesken entisen Oulun kaupungin rajalle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sitä ei jääliläisen näe kuin omat hoodit. Lentokentäntiellä on katkeamaton autojono aamua iltaa...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ajelen lentokentäntiellä iltaisin ja joskus viikonloppuaamuisin. Ei näy jonoja, ja liikenne on muutenkin hiljaista. Kai niitä muutamia jonotunteja varten sitten kannattaa leventää tietä...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sitä kun joutuu kunnon ihminen käymään töissä. Silloin on ruuhkaa. Toista se on sunnuntaiajeleskijat joilla ei työkiireet painele. Aamulla kun klo 10 sieltä heräillään niin me ollaan jo töisä...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei nelikaistatie
vaan 2+2 kaistainen tie,
Vai tuleeko 4+4 kaistaa
Etelässä kyllä on jo kolme-kaistaisia moottoriteitäkin

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos
Mainos

Uutisvirta

Mainos

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli on huono Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa sekä Etelä-Lapissa lumisateen vuoksi.

Jari ja sarjakuvat

Jari

18.11.

Naapurit

18.11.

Fingerpori

18.11.
Mainos
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image