Oulu

Be­to­nie­le­ment­te­jä kuljettanut kuorma-auto osui siltaan – Kasarmintie suljettiin

Lukija otti kuvan Kasarmintieltä, joka on suljettuna. KUVA: Osku / Lukijan kuva
Oulu 7.2.2018 11:32
Kaleva

Betonielementtejä kuljettanut kuorma-auto osui rautatiesiltaan Kasarmintiellä Oulussa keskiviikkoaamuna.

Onnettomuus sattui kello 9.30 aikoihin. Kuljettaja ei loukkaantunut.

Kuorman siirto toiseeen autoon on meneillään. Kasarmintie on suljettuna liikenteeltä Tulliväylän alituksen kohdalla. 

Paikalla on liikenteenohjaus. Liikenneviraston tieliikennekeskus Oulu kertoo, ettei paikalle ole muodostunut ruuhkia.

MAINOS

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (39)

Jos polannetta oli 20 senttiä niin korkeus ei kasva, vaan pienenee, siis alimeno korkeus. Tuolla oli myös kommentti, että kovalla pakkasella maa routii ja nousee. Silloin nousee myös siltapilarit ,ja sen myötä yläkansi.
Mutta -70 luvulla olimme hiihtoloma matkalla Oulun kaupungin nuorisotyölautakunnan mukana menossa pohjoiseen, ja juutuimme Torniossa vanhaan rautatie alikulkutunneliin korkean kattokuorman vuoksi. Kuskin virhe, joka selvisi, kun renkaista laskettiin paineita ja renkaat menivät lyttyyn. Päästiin perruuttamalla pois, ja kiertotielle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei tässä kukaan eikä mikään mihinkään pilariin ole osunut, mistä tuollaista olet keksinyt?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ole pilariin osunut kun sillan alaosaan
minulla on kuva tapahtumasta,siitä näkyy elementin tekemät jäljet.
otin kuvan noin puoli tuntia tapahtuman jälkeen kun lähdin lenkille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ei missää lue niin, että et osu pilariin. Mitä tarkoittanetkaan? Eikö se ollut auto. Oliko teillä kirjoitusharjoittelua koulussa?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Yleinen henkinen tila on Suomessa erittäin negatiivinen , johtuen istuvasta pääministeristä !
Sama matalapaine on painanut myös rautatiesiltaa alaspäin ! Lasku hallitukselle !

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei saa pääministeriä, tai edes istuvaa hallitusta liittää millään tavalla tähän asiaan, sillä he eivät liity tähän asiaan mitenkään. Perustelen lopuksi miksi.
Mutta on se vaan ihmeellistä, kuinka työläiset ovat taasenkin mokailleet, pysähdyttäneet yhteiskunnan eteenpäinmenemisen ja seisauttaneet rekan, vaikka edellisestä poliittisesta mielenilmauksesta onkin aikaa vaikka kuinka paljon, eli liki viikko.
Pitäisiköhän Suomessa kieltää raskas liikenne kaikilta muilta, paitsi Ahola Transportilta?
Siellä kun on omistuspohjassa mukana sellaista sukua, joilla riittää viisautta kaikkeen. Muunmuassa lentäminen, johtaminen ja häkäauto ovat suvussa tuttuja.
No miksikö ei saa haukkua pääministeriä tai hallitusta?
No koska on monta sivistynyttä, joitten mielestä he eivät ole tehneet yhtään mitään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toivottavasti junaliikenteelle rakennettu silta ei vaurioitunut, sillä siinä tapauksessa vahingot nousisivat merkittävästi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ei tainnu siltaan osua,oli väärä lastaus
elementit oli kallellaan sivuseinää vasten
seinä petti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Erikoiskuljetuksissa yli 4,5m kokonaiskorkeus tarvitaan aina reittilupa, jonka Ely- keskus myöntää.
Yli 5m korkeissa kuljetuksissa pitää olla etuauto, joka mittaa ali ajettavat sillat sellaisella teleskooppisauvalla.
Erikoiskuljetuksia suorittavat kuljettajat ovat todella ammattitaitoisia kuljettajia, mutta heillekin saattaa sattua virheitä, kuten tässäkin tapauksessa on käynyt. Kuljettaja on aina vastuussa kuormastaan ja siitä että se mahtuu siltojen alitse, kuljettajalla on myös aika iso omavastuu yläpuolisen esteeseen ajettaessa tämä on peräti 25% korvattavan vahingon suuruudesta, jonka vakuutusyhtiö aina tapauskohtaisesti selvittää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Se on 4,4m. Kaikki tämän korkeuden ylittävät kuljetukset ovat erikoiskuljetuksia ja vaativat maksullisen luvan, jonka ELY:n lupaviranomaiset myöntävät, katuverkolla tienpitäjän suostumus. Tässä tapauksessa luvaton kuljetus.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tarvitaanko lupa lipputangon kuljettamiseen henkilöauton peräkärryssä? Tanko ylitti takalaidan 6,2 metrillä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Viime aikaiset pakkaset ovat aiheuttaneet maannousua routimalla tienpohjaa. Arvioisin että tuossakin sillan alta kulkevassa maapohjassa on ollut n. 10-15 cm nousu. Kun korkeus näyttöihin ei ole otettu roudan aiheuttamia geodeettisiä pinnan muodostuksia. Rautatiesiltakin lämpötilojen mukaan elää useita senttimetrejä. Pakkasten jälkeen lauhtuva sää aiheuttaa elämistä siltarakenteissa. Rautatiekiskot voi mutkistua kovilla helteillä. Oulun ja Rovaniemen välinen rataosuus voi kasvaa helteillä pitkäksi, joten kannattaa varautua helteillä matkustelussa pitempiin matkaväleihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nykyään kun kiskot hitsataan toisiinsa, niin Kemijärvellä kerätään joka kesä kilometritolkulla kiskoa rullalle :-)

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (39)

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Metsäpalovaroitus on voimassa maan etelä- ja keskiosassa, Kainuun maakunnassa, Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Kuusamon kuntaa sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Ranua, Posio, Kemi, Keminmaa, Tornio, Ylitornio, Tervola, Pello, Rovaniemi ja Kemijärvi. Ruohikkopalojen vaara on suuri Keski-Lapissa, Kuusamon kunnassa sekä Sallan kunnassa.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Mannerheim oli hieno mies

172 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Antti Rinteen aika

Näinhän se on, että porvarihallitus ei saa leikata mitään. Leikkaamisen yksinoikeus kuuluu vasemmistolaiselle hallitukse... Lue lisää...
Näinhän se on..

Jari ja sarjakuvat

Jari

20.5.

Naapurit

22.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image