Mainos

AirBaltic ryhtyy lentämään Oulusta Tallinnaan

AirBaltic ryhtyy lentämään Oulusta Tallinnaan. AirBaltic ryhtyy lentämään Oulusta Tallinnaan.
Pekka Ala-aho
Oulu  26.2.2010 | Pasi Klemettilä Muuta tekstin kokoa -+
Latvian kansallinen lentoyhtiö airBaltic alkaa lentää Oulusta Tallinnaan ensi toukokuun 11. päivästä lähtien. Oulusta yhtiö lentää tällä hetkellä Turkuun ja sitä kautta Riikaan.

Yhtiö avaa kesäkaudeksi kaikkiaan seitsemän uutta reittiä Suomesta ja kaksi Tallinnasta. Uusien reittien avaus on osa lentoyhtiön laajentumisstrategiaa Suomessa ja Virossa.

AirBalticin kaupallinen johtaja Tero Taskila kertoo, että Tallinnan-lennot lennetään aluksi Oulusta tiistaina, torstaina ja perjantaina.

"Lennot alkavat kolme kertaa viikossa, me pyrimme lisäämään vuoroja kysynnän mukaan. Tarkoituksena on, että kaikki reitit menisivät päivittäisiksi mahdollisimman pian", Taskila sanoo.

Lentoja voisi siis tulla myös viikonlopulle.

AirBalticin Tallinnan-lentojen hinnat Oulusta lähtevät liikkeelle 39 eurosta. Taskilan mukaan käytettävän lentokoneen koko riippuu kysynnästä. AirBaltic on lentänyt Ouluun sekä 50-paikkaisella Fokkerilla että 150-paikkaisella Boeingilla.

AirBalticin laajentuminen ei Taskilan mukaan pääty tähän.

"Oulusta ollaan katseltu Tukholmaa ja Tamperetta. Ja miksei Oulusta voisi lähteä Pohjois-Norjaankin. Siinä on paljon vaihtoehtoja vielä auki."

Lue lisää lauantain Kalevasta!

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/23 kommenttia

kake
02.03.2010 20:27

Itsu, oulusta pääsee helposti riian kautta dubaihin.


Tervetuloa Air Baltic
02.03.2010 14:27

Upeaa. Kuvaavaa on että saadaksemme pohjois-suomalaisille suoria lentoja täytyy yhtiön olla ulkolainen. Finnairia ei kiinnosta kuin oulu-helsinki välin rahastus ja helsinki-vantaan liikenteen kehittäminen.


jani
02.03.2010 12:56

Hieno juttu. Hyvä air baltic. Riikaa olen jo kokeillut. Hyvä yhtiö ja hieno kaupunki. Nyt sitten Tallinnaan. Yhtiön websivuilta saa muuten lento+hotelli paketteja edullisesti.


itsu
27.02.2010 17:34

Voisivat lentää johonkin lämpimään paikkaakin suoraan oulusta, kypsyttää tää ainainen lumi ja pakkanen.


Nimimerkki
27.02.2010 15:45

Tallinnalaiset pääsee lomaileen ouluun, ??


Nimimerkki
27.02.2010 10:47

Toivon mukaan air baltic laajentaa myos aasian suuntaan, pienta kilpauilua Finnairille.


Erkki Nimimerkki
27.02.2010 09:28

Mahtava juttu. On tätä odotettukin. Hienoa Air Baltic.


hästi
27.02.2010 03:06

Ihan siisti, toimivat ja hiljaiset koneet oli viime lennolla RIX-TMP. Ja nyt Ouluunkin pääsee Tallinnasta, yes.


St. Södertälje
26.02.2010 22:15

Jes! Nyt vielä Tukholma ja Köpis kaupan päälle, niin setä alkaa matkailla oikein olan takaa. Ja hinnoittelu sitten tosiaan kuntoon, ettei pidä maksella mitään VR-hintoja.


Toinen tarkkailija
26.02.2010 21:41

Hieno juttu, nyt pääsee suoraan ja vaivatta Tallinnaan. Tosin lentoaikatauluissa ei ole hurraamista...


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Jees
26.02.2010 21:26

Mainio juttu! Ei tarvitse autolla kättyyttää tai erikseen lento/junalippua ostaa ja vielä laivalippu päälle. Pohjois-Norja on todella kaunis ja ihailtava paikka!


Mie
26.02.2010 21:25

Wau!!! Hyvä juttu.


Liput äkkiä myyntiin
26.02.2010 21:21

Hyvä, hyvä! Nyt kunnon kilpailua Finskin monopolia vastaan!


Arska
26.02.2010 21:14

Tämä on hyvä ja halpa vaihtoehto jopa Oulu-Helsinki-välille. Tallinnasta pääsee lautalla halvalla Helsinkiin. Kilpailua VR:lle kerrankin. Hyvä hyvä!!


jussi
26.02.2010 21:04

Tätä on odotettu, toimisi muuallekin päin maailmaa tuo suora lento, olisi niin helppo lähteä vaikka viikonloppu reissulle johonkin lähelle ulkomaille, vielä kun mainontaa reilusti ja hinnat alas ja hotelli+lento paketteja niin kone on aina täysi.


Upiaa!
26.02.2010 20:53

Jee! Nyt meikäkin pääsee ulkomaille!


Nimimerkki
26.02.2010 20:52

täytyy vielä sen verran jatkaa, että Tallinnassa on todellakin tällä hetkellä edullista yöpyä..


Nimimerkki
26.02.2010 20:46

Hieno homma jos hinta kohdallaan niin varmasti on lähtijöitä


Pullosorsa
26.02.2010 20:39

On tätä jo odotettukin jokunen vuosi...!


Ander
26.02.2010 20:29

Hyvä juttu että Oulusta tulee suoria lentoja muuallekin kuin Hkiin. Tuota Tukholma yhteyttä kyllä kaipaisi.


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Oulu Down Up
Mainos
Mainos
stats-image
Takaisin ylös