Sol­diers of Odinin tilojen lähellä am­mut­tiin lau­kauk­sia kohti autoja Ke­mis­sä, neljä otettu kiinni

Kemin Koivuharjussa ammuttiin useita laukauksia lauantai-iltana noin kello 20.30. Laukaukset ammuttiin autosta.

-
Kuva: Silja Viitala

Kemin Koivuharjussa ammuttiin useita laukauksia lauantai-iltana noin kello 20.30, kertoo poliisi. Poliisin mukaan välikohtaus kytkeytyy Soldiers of Odineihin. Ampumiset tapahtuivat kerhon tilojen läheisyydessä.

Laukaukset ammuttiin autosta, ja ne oli kohdistettu alueelle pysäköityihin autoihin. Osa laukauksista kimposi autoista vieressä olevaan rakennukseen. Poliisin mukaan kukaan ei loukkaantunut välikohtauksessa.

Tapauksella oli silminnäkijöitä. Käytetyn aseen laadusta ei ole tietoa.

Poliisi pysäytti tuntomerkkeihin sopivan auton sunnuntain vastaisena yönä puolen yön jälkeen. Poliisi on ottanut kiinni neljä henkilöä rikoksista epäiltyinä. Tapausta tutkitaan tällä hetkellä vaaran aiheuttamisena, ampuma-aserikoksena sekä vahingontekona.

Soldiers of Odin on maahanmuuttokriittinen ryhmä, joka aloitti toimintansa Kemissä vuonna 2015. Perustamisvaiheessa ryhmä herätti keskustelua erityisesti katupartiotoiminnallaan.

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi.

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä