Mainos

Sairaus vie varhain eläkkeelle

Kotimaa  14.4.2013 | Markku Rättilä Muuta tekstin kokoa -+

Mitä sairaampi maakunta, sitä varhemmin työntekijät jäävät eläkkeelle. Pohjois-Pohjanmaalla jäädään eläkkeelle selvästi nuorempana kuin maassa keskimäärin.

Siinä missä Ahvenanmaalla miesten keskimääräinen eläköitymisikä on 61,8 vuotta ja naisten 64,1 vuotta, Pohjois-Pohjanmaan miehet jäävät eläkkeelle vastaavasti 58,3- ja naiset 58,4-vuotiaina.

Myös Kainuussa, Lapissa ja Keski-Pohjanmaalla jäädään varhain eläkkeelle.
Asia ilmenee työeläkevakuuttaja Ilmarisen omia asiakkaitaan koskevasta selvityksestä.

Lue lisää 14.04.2013 Kalevasta.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

15/15 kommenttia

Tuntematon
14.04.2013 15:33

Niinpä, sairaus vie eläkkeelle ,mutta vakuutus yhtiöt ovat eri mieltä,43 vuotta työelämässä,67 vuodesta alkaen raskaassa metallitöissä,useita leikkauksia tehty,mm jalat,olkapää,selkä ja viimeksi syöpä,2012,mutta pitäisi vaan jatkaa??


takusten takana
14.04.2013 15:07

taitaa rasittaa se sukusiitos vieläkin..;)


Tuntematon
14.04.2013 13:59

Kommentoijien mielestä kaikki on viime aikoina mennyt ihan täysin väärin, mutta tilastojen mukaan ihmiset Suomessa ovat terveempiä ja elävät pidempään kuin koskaan. Lol.


Timo Tervonen
14.04.2013 13:44

Nimimerkki Tarkastaja,taitaa olla kateellinen!


Ilonpilaaja.
14.04.2013 12:47

Terveydenhuollossa on paljon töissä eläkeläisiä. Eläkeläiset hoitajat eivät valita kolotuksiaan. Terveydenhuolto hyvin halukkaasti rekrytoi eläkeläisiä. ihmettelen miksi nuoret hoitajat eivät kelpaa tekemään töitä vaan mieluimmin palkataan harmaa hapsinen yli 63 vuotias eläkeläinen töihin. Eläkeläisiä palkattaessa toimii hyvä sisar järjestelmä. Terveyskeskuksissa alkaa kohta kesälomat ja silloin on paljon töissä eläkeläisiä.


Tarkastaja
14.04.2013 10:18

Pohjois-Suomen varhainen eläköityminen johtuu suurelta osin siitä, että maatalousväestön osuus on suhteellisen suuri muuhun väestöön verrattuna ja he jäävät luopumiseläkkeelle jo 55 vuotiaina ja jatkavat tilan töissä nuorta polvea autellen! Tuohon maatalouseläkeikään ei näköjään uskalleta koskea ja nostaa sitä muiden tasole! Valtion verovaroista nuo eläkkeet toiset veronmksajat maksavat!


Tuntematon
14.04.2013 11:28

Ole hyvä ja kokeile edes viikko olla maatilantöissä, silloin jo pääset tietoon mitä se oikea työnteko on. Olen kasvanut maatilalla ja en tekis päivääkään niitä töitä. Kouluja käyneillä ei ole tietoa mitä se oikea työnteko on ja siitä miten kaun pysyy tervennä maatilalla.


Kristian
14.04.2013 09:48

Nykyisen hallituksen myötä me todella sairaat emme pääse leikkauksiin tai korjaaviin toimenpiteisiin koska yhteiskunnalla ei ole rahaa siihen,mutta me emme pääse myöskään lopulliselle eläkkeelle vaan meitä pomputellaan vuoden eläkkeillä eteenpäin ja odotetaan että luonto hoitaisi meidät pois. Monella on parantumattomia ja korjaamattomia vikoja rangassa, on nivelrikkoja ja moni sairauksia joidenka vuoksi sairaanhoitopiiri ei edes yritä korjata esim lonkan nivelrikkoa koska lääkärin sanojen mukaan,et tulisi työkuntoiseksi kuitenkaan! Vahvat morfiinit,vahvat unilääkkeet,lihasrelaksantit, tulehduskipulääkkeet, suolentoimintaa edistävät ym ym ym pitävät meitä tässä ajassa,ainakin toistaiseksi,ilman että yhteiskunta meitä hyväksyisi.


Tuntematon
14.04.2013 09:44

Voisikohan ero Ahvenanmaan ja pohjoisen välillä johtua siitä että pohjoisessa tehdään paljon enemmän ruumiillisesti raskaampia töitä ??


raju henry
(Rekisteröitynyt käyttäjä)
14.04.2013 09:40

Hoitovirhe 35v


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Peku
(Rekisteröitynyt käyttäjä)
14.04.2013 09:38

Työelämä on mennyt sen verran sterassaavaksi näillä raukoilla pohjolan rajoilla joten
ei ole ihme että työläinen sairastuu jossain vaiheessa johonkin tautiin,pimeys ja kylmyys varsinkin
ulkona työskenteleville kuten minulla joka joutuu tekemään töitä 30 asteen pakkasessa ilman minkäänlaisia
pakkasrajoja kohta 35 vuoden työrupeaman jälkeen alkaa olla ainakin minulla purkissa ja jään mielelläni
takavasemmalle jos annetaan siihen mahdollisuus !


just joo
14.04.2013 14:03

Itse olisin ikionnellinen, jos pääsisin töihin pitkästä aikaa ja joku valittaja pääsisi lepäilemään peruspäivärahalla. Olen myös ahkera.


Timo Tervonen
14.04.2013 09:06

Kyllä on mukavaa kun PÄÄSI eläkkeelle n53-vuotiaana!

ps tehkää työssä käyvät paljon ja pitkää työpäivää,että eläke-eurot riittävät meille!!!


xxx
14.04.2013 08:55

En ihmettele tässä "paremminvointiyhteiskunnassa".


BernhardEinstein
14.04.2013 08:45

Empiirisen tutkimukseni mukaan kyseessä on Filosofiaan ja Kapeaanperimään liittyvä Pfenomiiniö, joka Eskaloituu syrjäseuduilla. Eli sukurutsahtava elämänoppi.


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Kotimaa Down Up
Mainos
Pääuutiset
Mainos
stats-image
Takaisin ylös