Mainos

Kärkkäinen suututti Israelin

Suurlähettiläs Dan Ashbel arvostelee Magneettimediaa kovin sanoin. Suurlähettiläs Dan Ashbel arvostelee Magneettimediaa kovin sanoin.
Maiju Torvinen
Kotimaa  15.8.2013 | Tiina Juujärvi Muuta tekstin kokoa -+

Israelin Suomen-suurlähettiläs Dan Ashbel arvostelee kovin sanoin Magneettimediaa. Ashbel puhui asiasta viikonloppuna myös oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin (r.) kanssa Pietarsaaressa.

Magneettimedia on satoihintuhansiin koteihin jaettava ilmaisjakelulehti, jota julkaisee tavarataloketju Kärkkäinen Pohjois-Pohjanmaalla ja Lahdessa.

”Olen nähnyt joitakin kirjoituksia englanniksi, koska muutamat niistä on kopioitu suoraan mielipuolelta Yhdysvalloista. Ne ovat potaskaa ja lokakampanjaa. En tiedä miksi ja mitä ne edistävät”, Ashbel sanoo.

Hän kysyi viikonloppuna Henrikssonilta, onko Magneettimedialla oikeus julkaista juutalaisvastaisia kirjoituksia.

Oikeusministeri lupasi ottaa asiasta selvää.

”Juutalaisviha on sairaus. En voi ymmärtää, kuinka näin voi tehdä 2000-luvulla vapaassa maassa ja avoimessa yhteiskunnassa sen jälkeen, kun toisessa maailmansodassa murhattiin kuusi miljoonaa viatonta ihmistä, joiden ainoa rikos oli syntyä juutalaisiksi.”

Magneettimedian julkaisija Juha Kärkkäinen vastaa kritiikkiin kysymällä, pystyykö kukaan kertomaan hänelle yhdenkään asian lehden kirjoituksissa, joka ei pidä paikkaansa.

Lue lisää 15.08.2013 Kalevasta.

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/248 kommenttia

Vapaa puhe on vihapuhetta
21.8.2013 13:02

Kun tarkastelee Israelin mielipiteitä naapurimaitaan sekä palestiinalaisia kohtaan ei voi sanoa kuin että pata kattilaa soimaa.


Loputon konflikti siellä on
31.8.2013 18:51

Olisi luullut että aatun sairaat julmuudet olisivat tehneet juutalaisista suvaitsevampia, rauhaa rakentavaa kansaa mutta uutisvirran perusteella tilanne on kaikkea muuta. Vihaa kylvämällä ei rauhaa rakenneta - siihen tarvitaan kaikkien osapuolten kompromisseja.


Arbeit m f
17.8.2013 17:14

Eikö meillä olekaan sananvapautta, totuudenpuhumisoikeutta ym.


Sanoista se alkaa
18.8.2013 09:45

On meillä. Siihen kuuluu, että sinäkin voit käyttää noin mautonta ja sairasta nimimerkkiä.

Kun sananvapauden käyttäjä käyttää vapauttaan vastuuttomasti kiihottamiseen kansanryhmää vastaan, se joutuu siitä vastuuseen.


-TUNTEMATON-
17.8.2013 14:51

Tuntuu niin onnettomalta. Täällä kaikki heittelee nimettömänä ja munattomana kommenttia.... Pitäisi kaikkien kirjoittaa vain omalla nimellä (osoite perään) ja vain poikkeus tapauksessa ilman sitä... Kärkkäisellä ei sen tään lukenut aina TUNTEMATON... havettää meidän kaikkien puolesta......


Kimitö
17.8.2013 10:29

Sensuuri kävi... Kysyn vaan uudelleen että, miksi suomessa media saa harjoittaa tietyn lahkon jahtaamista?
Eräässä sarjakuvassa jopa yllytettiin kauheuksiin ja muutamat vain pahoitteli eikä syntynyt juuri mitään keskustelua.
Sitten kun yksi tavan kansalainen nostaa väärien henkilöiden tai ryhmän juttuja esiin, on koko kansakunta kuulemma sekaisin.
Puolustaisko kukaan oman maan kansalaisia? Hävettää suomalaisten puolesta.


kuusikuusi
16.8.2013 14:44

Kuusi miljoonaa, muistakaa kuusi miljoonaa.


Tuntematon
21.8.2013 13:01

Todisteita, muistakaa todisteita.


Öky
30.9.2013 14:13

6 milijoona mitä? Euroa vai Dollaria?


Totanoin
16.8.2013 00:58

...ei kannattais olla yhtä tyhmä kun minä että kirjoittaa tänne. Mies hakee julisuutta ja tämähän ruokkii sitä. Kukahan laittaa newerkärkkäri -facebookin alulle? ...eka iso peukku.


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
jj
(Rekisteröitynyt käyttäjä)
16.8.2013 00:39

Vaikka nuo kirjoitukset ovatkin typeriä niin kyllä ihmiset yleensä osaavat jättää ne omaan arvoonsa. Toinen asia on sitten ovatko juutalaiset oppineet mitään toisen maailmansodan koettelemuksistaan?


Sanoista se alkaa
16.8.2013 17:42

Todella sairasta ja tarkoitushakuista vähättelyä vielä kymmenien antisemitistisien vihakommenttien jälkeenkin.

Mitä juutalaisten olisi pitänyt oppia "koettelemuksistaan"? Pitäisikö ryöstöjen ja raiskausten uhrienkin oppia jotain "koettelemuksistaan"?


Tuntematon
16.8.2013 00:24

"Muistakaa, että Israel on Jumalan silmäterä. Se joka siunaa Israelia, saa Jumalan siunauksen. Se joka vihaa Israelia, saa..."

Mutta miettikääpä myös, että Jumalan Israel ei varmaankaan fyysisesti koostu näistä tämänpäivän fariseuksista, jotka Jeesus ajoi jo aikoinaan temppelistä ulos, muistatte miksi? Tai vääräuskoisista talmudisteista, sekoittuneista kasaarijuutalaisista, vaan luulisin puhtaista Israelin Juutalaisista jotka saavat vielä mahdollisuuden periä maan.
Raamattu on täynnänsä vertauskuvia, joten suoraan ei voi sanoa, mikä on tämä Iisrael ja ketkä sen perivät?


Tuntematon
15.8.2013 23:35

Minä olen ajanut autolla ympäri Israelia ja käynyt siellä monissa paikoissa. Missään ei ole koskaan kysytty uskontoa, olenko juutalainen.(en ole). Joka paikassa on oltu minulle ystävällisiä. Olisiko niin, että niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Ei ole kukaan kysynyt myöskään ammattia.

Kun olen lukenut noita kommenttia, on tullut mieleen, että moni taitaa olla kateellinen juutalaisille, Jonkka ovat lahjakkaita ja menestyviä. Onhan sieltä tullut esim nobelistejä paljon. Eivät
Israelilaiset vie palestiinalaisten maata, heillehän annettiin jo
Jordania, joka on paljon isompi kuin Israel. Palestiinalaiset ovat ilmoittaneet, että jos saavat oman maan, siellä ei saa asua yhtään juutalaista. Eikös se ole melkoista rotusortoa ja syrjintää. Huom,
Israelissa asuu arabeja.


sohvien peruna
16.8.2013 10:47

Eipä tuo "valittu kansa" ainakaan näytä urheilussa menestyvän..


Tuntematon
15.8.2013 22:45

Myrsky vesilasissa! LoL


Sanoista se alkaa
16.8.2013 07:06

Tarkoitushakuista vähättelyä kymmenien antisemitistisien vihakommenttien jälkeen.

Entä jos Magneettimedian julkaisemiin kirjoituksiin tai näihin kommentteihin vaihdetaan juutalaisten tilalle jokin toinen ihmisryhmä? Olisiko edelleenkin kyse vain myrskystä vesilasissa?

Antisemitistisiä kiihkoilijoita ei ole välttämättä lukumääräisesti kovin montaa. Kommenteista näkee selvästi, että muutama henkilö on kirjoittanut useita vihakommentteja. Tyyli, sananvalinta ja kielioppivirheet toistuvat. Se ei silti tarkoita, että vihanlietsonta pitäisi hyväksyä tai sitä saisi vähätellä.


paappa
15.8.2013 22:42

Mitä me asiakkaat rahoitetaan tukemalla vihapuheita? Kannattaa mietiskellä mihin kaikkeen moinen voi johtaa. Kärkkäisellä ei ole semmosta alea, jotta sinne menisin. Voiko kauppias, joka vast ikään velkasaneerauksen kautta yhteiskuntakelpoiseksi pyristelee lietsoa julkisvihaa? Häpeä j karkkainen.


Tuntematon
15.8.2013 22:19

Kärkkäisellä nyt on ainoa lehti jossa on pokkaa nostaa kissa pöydälle. Onko mitään kiinnostusta lukea BB-julkisten tekosia tai vauvojen syntymisiä ruotsissa jne. Pelkkiä kulissiuutisia kun ei haluta puuttua vakaviin asioihin.


järki puuttuu
15.8.2013 22:15

Kärkkäinen on ankara jäpikkä, mitähän tuumisi jos perustaisin nakkikopin ja postittelisin lähialueelle J.Kärkkäistä halveeraavia aviiseja, välissä hodaritarjouksia.
Tyyliin vaikkapa; lestaadiolaiskauppias on rasisti ja lisäksi huono liikemies joka pyrkii saamaan velkansa anteeksi.
Ja Juhapa ei voisi väittää että olisin väärässä....


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Kotimaa Down Up
Mainos
Pääuutiset
Mainos
stats-image
Takaisin ylös