Kotimaa

Mainos

Junat Oulusta Kemiin korvattiin sunnuntaina busseilla - raiteiltaan suistunutta veturia nostettiin iltaan asti

Junan nostamisen ja radan mahdollisten vaurioiden tarkistaminen vie iltaan asti. KUVA: Jesse Jyrälä / Lukijan kuva
Kotimaa 10.9.2017 6:03 | Päivitetty 10.9.2017 18:29
STT, Kaleva

Sunnuntain junaliikenne Oulusta Kemiin korvattiin osin linja-autoilla sähköveturin raiteilta suistumisen takia. Sähköveturi suistui kiskoilta Oulun keskustan pohjoispuolella noin kello viideltä aamulla.

Liikennepäällikkö Jari Lindström Liikenneviraston ratahallintakeskuksesta kertoo, että veturi suistui jostain syystä kiskoilta vaihteen kohdalla. Veturia oltiin vaihtamassa, joten sillä ei ollut vaunuja perässään.

Veturi esti junaliikenteen Oulusta pohjoisen suuntaan. Junat pääsivät liikkumaan Oulusta etelän suuntaan.

Tapaus haittasi junaliikennettä noin kello 18:aan asti.

– Kaikki pohjoisen suunnan junaliikenne kulkee sen vaihteen kautta. Veturin nostamisen jälkeen täytyy vaihde tarkastaa ja varmaan jonkin näköistä huoltoa tehdä, Lindström kertoo.

Lindströmin mukaan veturissa tuskin on suurempia vaurioita. Kiskolta suistuminen tapahtui hyvin hitaassa vauhdissa. Kuljettaja ei loukkaantunut.

MAINOS
Mainos

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (34)

Johtuiko IC28 peruuntuminen Oulun tapahtumasta? Kokkolan asemalla tuli ilmoitus asiasta klo 20.00 kun junan olisi pitänyt lähteä 19.53. Netissä ei vielä puolta tuntia ennen junan aiottua lähtöä ollut infoa perutusta junavuorosta. Kiukkuisia ja turhaantuneita ihmisiä asemalla. Korvaavan junan ilmoitettiin lähtevän 21.50 😆😆

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aikoihin eletty, näky olevan havaatorin pojat nostamassa. Missä VR:än oma raivausryhmä? Oisko siirretty Hesaan sekin.....

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Todella kummallista, että etelään päin menevä liikenne toimii, mutta ei pohjoiseen päin? Samanlaiset raiteet, eikö niitä pitkin normaalisti pääse molempiin suuntiin?!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

niin minäkin oon ajatellut. kiskojahan on kaksi. yksi kumpaankin suuntaan...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hinaus hartikainen paikalle Olis jo veturi raiteilla 45 min jälkeen kun saapuu paikalle

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nokkalan kohdalla Rautasillan jälkeen taitaa olla tämä paikka. Tahtoo tarvita vaihde jne huoltoa sen jälkeen kun tuollainen SR1 84tn tipahtaa kiskoilta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt on paikallisella Livin turvalaiteasiantuntijan ennakkosuunnittelu, paikanpäällä valvonta ja ammattiosaamisen hoitamatta. Valvonta ja näin laajojen turvalaitemuutosten ennakko suunnitelmien tekeminen kuuluu Livin paikalliselle turvalaiteasiantuntijalle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vaihteen on täytynyt olla jotenkin väärin, kun hitaasti ajaen veturi meni raiteelta pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuplaraide Rovaniemelle asti ei menisi tukkoon yhden veturin putoamisen vuoksi. Samalla saataisiin tehoja päästöttömään sähköiseen liikenteeseen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Päästötön? Sähkö tulee siis pistorasiasta? Sähköllä likkuminen voi aiheuttaa paljon pahemmat päät mitä dieselveturit. Pakallisesti päästöjä ei ole, mutta päästöt tuotetaan jossain..mm. vihreällä ydinvoimalla Sosvyi Borissa

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No, jospa maksettais venäläisille tuplasti, että lupaavat sähkön olevan tuulivoimaloista?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulun aseman alueella käännetään vaihteet käsin ( turvalaiteet ja kauko-ohjaus eivät toimi) 10,09,2017 klo 00,00 alkaen. Tämä johtuu silata työmaasta, jonka yhteydessä tehdään sähköisten turvalaiteiden uusimista ja kaapelointien siirtoa.
Kesto noin neljä viikoa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko Oulun rautatie-aseman järjestelmät/järjestelmien hoitajat ns.kunnossa? Eihän ole pitkä aika, kun Taka-lyötyn kohdalla vaunuja putos raiteilta ja siinähän tais olla syy ihmisen tekemä virhe rata-vaihteiden suhteen ja hintaa tuli "joitain euroja" radankorjauksista, jne. kaluston kunnostamisesta. Kyllä jotain hallitsematonta nyt on Oulun aseman järjestelyissä/henkilöstön osaamisessa, kun taas tapahtui ulos-ajo.. Veturin nosto takaisin radalla ei ole ihan pikku-juttu, kustannuksia tulee aikalailla ja entäs muut kulut ja tulon menetykset VR:lle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (34)
Mainos
Mainos
Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Venäjän armeijan vahvuus

109 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

En etsi isää lapsilleni...

Miehen kannattaa harkita kaksi kertaa ennen kuin laittaa pyykkinsä samaan koppaan kuin yh.äiti ja hänen lapsensa.Aivan v... Lue lisää...
Kannattaa varoa-maks...

Jari ja sarjakuvat

Jari

24.9.

Naapurit

26.9.
Mainos
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 379 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image