Tulosten mukaan beksaroteeni alensi Alzheimerin taudin hiirimalleissa aivojen liukoisia beta-amyloiditasoja ja amyloidiplakkien määrää nopeasti.
Helsingin Sanomien haastatteleman Itä-Suomen yliopiston akatemiatutkijan Mikko Hiltusen mukaan tulokset ovat erittäin lupaavia.
"Ne osoittavat, että liukoisen beta-amyloidin väheneminen parantaa muistia ja toimintakykyä."
Kyseinen lääke on jo olemassa. Se on tarkoitettu T-solulymfooman pitkälle edenneen vaiheen hoitoon. Hiltusen mukaan lääke voi hyvinkin osoittautua myöhemmin käyttökelpoiseksi myös ihmisillä.
Tutkimus tehtiin Case Western -yliopistossa. Tutkimuksen julkaisi Science.

Kommentoi
minä syön grill öljyä jokapäivä,joka on vielä parempi kun omega3.
Kun ihmisen elimistö sairastuu, voidaan ruokavaliolla ja ruokavalion muutoksella varmasti helpottaa oireita. Mutta sairauden hoitamisen kanssa tulee olla tarkkana ja noudattaa lääkäriltä saamiaan hoito-ohjeita. Hienoa että tällainen läpimurto on saatu aikaan. Toivottavasti tutkimus hyödyttää myös muita tutkimuksia..
Syokaa vaan luomua niin maksatte samasta tavarasta isomman hinnan ja kuormitatte luontoa enemman. Mitaan hyotya siita ette saa.
Voi voi Miksu, ei ole luomuruoka pelastava tekijä tässäkään sairaudessa.
Omega3 kalaöljyä ja reilusti. N. 5-10g/päivä. Googleen: Barry Sears omega3, herra on lääkäri ja USA:n uintijoukkueen ravintovalmentaja. Jopa 10 grammaa Omega3 kalaöljyä on tepsinyt alzheimeriin hämmästyttävän hyvin. Henkilö joka ei tuntenut enää puolisoaan alkoi muistamaan hänet.
Miksulle: Olen syönyt luomuruokia jo kaksi vuotta ja muistini vain huononee. Minulla lienee tyypilliset muistisairauden oireet ja olen huolestunut. Kerro Miksu mitä luomua pitää syödä. Aloitan heti.
Synteettinen lääkintä ei ole ikinä mikään läpimurto. Menkää sinne luomukauppaan niin parannutte.