Mainos

Ex-lestadiolaisvaikuttajan tuomio halutaan KKO:hon

Entisen lestadiolaisvaikuttajan saamaan hyväksikäyttötuomioon haetaan valituslupaa korkeimmalta oikeudelta (KKO). Entisen lestadiolaisvaikuttajan saamaan hyväksikäyttötuomioon haetaan valituslupaa korkeimmalta oikeudelta (KKO).
Jarmo Kontiainen
Kotimaa  4.4.2012 | Susanna Kemppainen Muuta tekstin kokoa -+

Entisen lestadiolaisvaikuttajan saamaan hyväksikäyttötuomioon haetaan valituslupaa korkeimmalta oikeudelta (KKO).

Helsingin hovioikeus korotti tammikuussa keski-ikäisen miehen Espoon käräjäoikeudelta keväällä 2011 törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä saaman neljän vuoden vankeustuomion viideksi vuodeksi.

Sekä jutun syyttäjä, tuomittu että asianomistaja haluavat saattaa vyyhden korkeimman oikeuden puntaroitavaksi ja he hakevat juttuun valituslupaa.

Keski-ikäinen  mies on aiemmin toiminut suuren rauhanyhdistyksen johtokunnan puheenjohtajana Etelä-Suomessa. Hänet valittiin myös merkittävään luottamustoimeen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen.

Lue lisää torstain Kalevasta!

Lähetä kuva, video tai juttuvinkki viestinä puhelimellasi numeroon 13222 tai käytä lomaketta.

Mainos

Kommentit

20/34 kommenttia

t.ll
6.4.2012 00:37

Keskimäräistä ehyvemmät perheet. Ei juuri alkoholi ongelmia.
Mut to tuomia liian lyhyt, surutta vähintään puolet lissää.


sepiko
5.4.2012 20:48

Miksi nimeä ei julkaista. ´Jos tapat, nimi on kissan kokosilla kirjaimilla lehes. Jos olet kuuluisa jääkiekkoilija, kuvakin julkaistaan. Nimi ja kuva julki.


SRK:n vuosikokousedustaja useana vuonna
5.4.2012 15:29

Kommentti tähän:
"Fakta1
4.4.2012 21:52
2. Tilintarkastajaksi v.2009. Ei ehtinyt tehdä sitä. Varalle valittu hoitanut homman."

Kyseinen henkilö on ollut SRK:n tilintakastajana usean vuoden ajan. Olen ollut häntä siihen tehtävään valitsemassa kaksi kertaa. Tunnen kyseisen henkilön jo vuosikymmenien takaa. Suuri yllätys oli minulle hänen "hämärät puuhansa". Mutta näköjään ulkokuori pettää, myös "Jumalan valtakunnassa".


Zeus
5.4.2012 13:10

Jumala on mielikuvitusolento eikä näin ollen oikeustoimikelpoinen! Pedofiilit pitää saada linnaan riittävän pitkäksi aikaa riippumatta siitä ovatko he lestadiolaisia, luterilaisia, hinduja, muslimeita tai mitä tahansa!!!


marriott
5.4.2012 05:06

kiitos Kalevalle, kun rohkeasti otatte esille vakavia asioita, näistä ei voi kirjoittaa tarpeeksi. Yksikin tällainen tapaus on aina liikaa.


No joo...
4.4.2012 22:35

Nimisuojan nämä nyt ainakin saavat jos ei muuta. Vaikka turvallisuus kyllä vaatisi aivan muuta. Lapset ei uhreina varmaankaan voi olla samassa perheessä enää, tietenkään. Vai? Ja tottakai heidän nimensä vaihtui. Vai?


Ja taas
4.4.2012 22:12

On se kumma, että Kaleva jaksa jauhaa näitä lestajuttuja. Tästäkään jutusta eivät muut lehdet kirjoita mitään, mutta kyllä Kaleva. Ei edes Kotimaa 24 näytä tällä kertaa reagoivan, vaikka muuten on aina lestadiolaisten kimpussa kuten Kalavakin. Hyi!


blasphemy
5.4.2012 07:19

Miksi tästä jutusta olisi pitänyt olla hiljaa??? Pedofiili se on tuoki syytetty vaikka rauhanyhdistykseen kuuluukin. Todella hyvä homma että kaleva tuo näitä juttuja julkisuuteen eikä rupea lahkolaisten tavoin peittelemään totuutta.


TOSI KUMMA
5.4.2012 10:23

Pitäisikö asiasta olla hiljaa ja vaieta, kun on Lesta ? Asia pitää tuoda julki ja varsinkin jos on tuollaisessa johtavassa asemassa, jolla on vaikutusta nuoriin, hän on esikuva nuoremmille


Epäilevä tuomas
4.4.2012 20:52

1. "Keski-ikäinen mies on aiemmin toiminut suuren rauhanyhdistyksen johtokunnan puheenjohtajana Etelä-Suomessa."
Selvä, siis ei toimi enää.

2. "Hänet valittiin myös merkittävään luottamustoimeen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen."
Siis toimii edelleenkin srk:n keskusyhdistyksessä?


Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Fakta1
4.4.2012 21:52

2. Tilintarkastajaksi v.2009. Ei ehtinyt tehdä sitä. Varalle valittu hoitanut homman.


Linja pitää
4.4.2012 20:22

Jos linja pitää korkeimmasskin niin saa kuusi vuotta vankeutta . Hyväsi käytöistä onkin tullut aivan liian lepsuja tuomioita viime aikoina .


Ymm
5.4.2012 06:23

Viime aikoinna? Ne on olleet aina lebsuja ja tulee olemaankin koska tuomareilla ja lainsäätäjillä on omat lehemät ojassa. Se on ainut järkevä selitys.


Kike
4.4.2012 20:16

Olisiko syytä lisätä uutiseen huomio, kuinka hienosti SRK toimi hyllyttäessään tällaisen rikollisen luottamustehtävistä?


näin se menee ja mennä pitää
4.4.2012 19:28

Jumala armahtaa katuvan, laki ja tuomioistuin EI. Katumatonta ei armahda kumpikaan.


hei haloo
4.4.2012 19:15

Miksihän kyseessä on EX-vaikuttaja? Juuri siksi, että hänet on hyllytetty välittömästi kun tämä järkyttävä tapaus on tullut ilmi. Lestadiolainen oppi ei ole ikinä hyväksynyt tai tule hyväksymään pedofiliaa. Yksittäisiä sairaita ihimisiä on valitettavasti niin uskovissa kuin pakanoissakin, jotka salassa toimien voivat tehdä jopa näin järkyttäviä juttuja.


minimerkki
4.4.2012 19:06

"Hänet valittiin myös merkittävään luottamustoimeen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen."

Milloin? Entä insestin jälkeen? Kiitos anti-VL-Kalevan toimituksen, uutisenne on erittäin rakentavia ja totuuteen johdattelevia. Moderointinne tietysti tämänkin viestin imaisee bittiroskikseen, mutta so what, härnäänpä teitä siitä huolimatta.
Aiemman epäasiallisen VL-uutisoinnin seurauksena moni liikkeen jäsen lopetti anti-VL-Kalevan tilauksen (näin olen kuullut). Ymmärrän hyvin, olisi melko ristiriitaista rahoittaa tällaista uutisointia liikkeen sisältä. Ilmeisesti lehti nyt sitten haluaa kostaa näille veljille ja sisarille oikein olan takaa nostamalla ihan ykkösotsikoihin negatiiviset liikkeeseen kohdistuvat jutut. En tarkoita, etteikö asioista voisi ja pitääkin keskustella, mutta liikkeen jäsenistöön ja liikkeeseen kuuluu aivan varmasti 99,9% enemmän hyviä kuin näitä uutisoituja pahoja asioita. Hyvistä asioista ei kuitenkaan koskaan nosteta mitään esille. Miksi?


Ei vl
4.4.2012 19:42

"Hyvistä asioista ei kuitenkaan koskaan nosteta mitään esille...i?"

Kuten esim??


osui ja upposi
4.4.2012 19:59

Juuri niin. Vain pahat asiat uutisoidaan ja niistä "tiedetään", hyvät eivät. Moni muukin kysyy ihan samaa: Kuten esim?


vl mies
4.4.2012 22:32

tuu vaikka joskus seuroihin muuten vain tai tutustu ihan muuten vain vl-ihmisiin niin kyllä jonkun käsityksen saat luultavasti niin voit itse vastata tuohon kysymykseen (ihan hyvässä mielessä tarkoitan enkä tosiaan ole tuputtamassa kellekkään mitään uskontoa)


Mainos
Mainos
Mainos
Uusimmat » | Kotimaa Down Up
Mainos
Pääuutiset
Mainos
stats-image
Takaisin ylös