Suklaata säännöllisesti syövät saattavat pysyä keskimäärin kevyempinä kuin sitä harvoin nauttivat, ilmenee Yhdysvalloissa tehdystä vertailusta.
Selvitys pohjautui noin tuhannen terveen ihmisen tietoihin. Ikähaarukka ulottui 20:stä 85:een.
Tutkimuksen tekijöiden mukaan suklaata useammin syövien painoindeksi oli matalampi kuin sitä harvemmin nautiskelevien. Ikä, sukupuoli tai liikunta eivät vaikuttaneet asiaan.
Tutkijat ovat aiemminkin esittäneet, että etenkin tummalla suklaalla saattaa olla myönteisiä vaikutuksia terveyteen sen sisältämien flavonoidien ansiosta. Asiantuntijat varoittavat kuitenkin, että suklaan syömisessä on syytä pysyä kohtuudessa.
– Jos syöt suklaata, syö sitä jonkin sijasta sen sijaan, että lisäisit päivittäistä kalorimäärääsi, kehottaa ravitsemustieteilijä Eric Ding Harvardista.