Digi

Mainos

Digitaalinen menu nopeuttaa palvelua ravintoloissa

Digi 27.11.2011 11:53 | päivitetty 28.2.2012 6:02
STT

Paperiset ruokalistat voivat ravintoloissa olla pian historiaa. Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun tutkimusyksikkö Centria on kehittänyt digitaalisen menun, joka nopeuttaa palvelua ravintoloissa.

Asiakas tilaa juomat ja ruoat itse sähköiseltä ruokalistalta tablettitietokoneen avulla. Sen jälkeen tarjoilija varmistaa tilauksen. Tiedot välittyvät saman tien keittiön ja kassan kosketusnäytöille.

Tarjoilija saa tiedot annosten valmistumisesta nopeasti omalle näytölleen, eivätkä ruoat seiso odottamassa keittiössä.

—? Digitaalinen menu tehostaa toimintaa ravintolassa. Tarjoilijan ei tarvitse seistä pöydän vieressä odottamassa tilausta, sillä kaikki tiedot ruokien sisältämistä raaka-aineista, kaloreista ja hinnoista ovat listassa, kertoo matkailun koulutusohjelmajohtaja Sirpa Soukka Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulusta.

Soukan mukaan hinta ei muodostu esteeksi sähköisen menun käytölle. Esimerkiksi 100-paikkaiseen ravintolaan menuja tarvitaan parikymmentä kappaletta.

Digitaalinen menu otetaan näillä näkymin käyttöön joissakin ravintoloissa jo ensi vuonna.

MAINOS
Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
Mainos
Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Rahat maahanmuuttajien elättämiseen

144 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Vanhuksen surullinen loppu - ruokaa tuotiin kotiin

Ei ole kauankaan, kun vanhusten asiosta vastaava nainen televisiossa maalaili visioita, kuinka kotona asuvista vanhuksis... Lue lisää...
Sokeaa toimintaa.

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 8-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 338 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut

stats-image