Mainos
Kaupallinen yhteistyö

Älä arvuuttele ajokuntoa

Toimitusjohtaja Petri Särkelä ja Promilless-mies luottavat ralli-Minin ärhäkkyyteen ja vetovoimaan. KUVA: Anni Jyrinki
PPY 6.1.2018 5:00
Anni Jyrinki

Keltainen Mini kurvaa parkkipaikalle. Promilless -mies sammuttaa Minin moottorin, oikaisee aurinkolasejaan ja suoristaa keltaisen ajohaalarinsa. Mini ja mies ovat olleet tuttu näky viimekesänä muun muassa rallitapahtumissa ja festareilla. Mistä kummasta tässä on kyse?

Inhimillinen ongelma alkusysäykseen

”Vietimme viikonloppua Rukalla muutama vuosi sitten, siellä heräsi kysymys, että miksi ei ole olemassa yksinkertaista, edullista ja tarkkaa promilletestiä. Sellaista, jolla ajokunto olisi nopea tarkistaa ja ei tarvitsisi arpoa asian kanssa”, Goodwiller -yrityksen liiketoimintajohtaja Petteri Närä kertoo.

Ja siitä se ajatus sitten lähti. Närä, yrityksen toimitusjohtaja Petri Särkelä ja tuotekehitysjohtaja Teemu Mäkiniemi tutustuivat toisiinsa yritystakomolla, ja Goodwiller sai alkunsa. Promilless -testi on tämän oululaisen start up-yrityksen ensimmäinen tuote ja lippulaiva.

”Promilless on tuonut markkinoille uuden ja luotettavan tavan veren alkoholipitoisuuden selvittämiseen. Älypaperiteknologiaan perustuva uusi innovaatio selvittää syljestä nopeasti, onko henkilö ajokunnossa. Testi on tarkoitettu jokaiselle vastuulliselle kuluttajalle”, Närä avaa testin toimintaa.

Moniulotteinen brändi

Promilless – testiin voi törmätä monissa eri yhteyksissä. Kauppojen kassoilla, messuilla, markettien juomaosastoilla, huoltoasemilla ja monessa muussa. Testin ympärille on luotu mielenkiintoinen ja hiottu brändi, joka näyttää kuluttajan silmään yksinkertaiselta ja hauskalta. Jokainen yksityiskohta on kuitenkin tarkkaan hiottu ja viimeisen asti pohdittu.

”Tutkimusten mukaan kaksi kolmasosaa suomalaisista on joskus törmännyt tilanteeseen, jossa ajokunto on mietityttänyt. Me emme halua saarnata juomisen vaaroista vaan haluamme kannustaa vastuullisuuteen, Särkelä painottaa.

”Promilless on työkalu, jonka brändi perustuu faktatietoon ja tarkkoihin tutkimuksiin. Toimintaperiaate on maailmanlaajuisestikin ainutlaatuinen, Suomessa kehitetty ja patentoitu. Älypaperiteknologian kehittelimme yhdessä VTT:n kanssa”

Keltaisen testipakkauksen ympärille on syntynyt some-kanavia, tv-mainoksia ja tietysti promilless-mies Mini-autoineen.

Närä kertoo brändin sisältävän siis kolme tärkeää osa-aluetta: varsinaisen testin, mainonnan ilmeen sekä sosiaalisen median.

”Viestimme on, että jos otat, niin testaa itsesi.”

”Alkoholi liittyy mielestämme mukaviin tilanteisiin. Emme todellakaan halua sitä demonisoida.”

Ensi vuonna maailmalle

Goodwiller on harjoittanut testin promootiota pitkäjänteisesti ja useissa eri kanavissa. Promilless -mies paitsi kurvailee autollaan tapahtumissa, hän myös esiintyy somessa ja tv-mainoksissa.

Kesällä 2017 Oulusta starttasi Promilless -rallikiertue, jossa brändin ilosanomaa jaettiin erilaisissa tapahtumissa ärhäkän keltaisen ralliauton luota.

Tarkka työ on herättänyt huomiota ja alkanut kantaa hedelmää. Promilless -testi on nyt myynnissä esimerkiksi kaikissa suurimmissa päivittäistavaraketjuissa ja monissa apteekeissa. Goodwiller on kasvanut kolmen miehen yrityksestä yhteensä kuuden hengen työpaikaksi.

”Henkilöstöllämme on pitkä ja monipuolinen kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta, tuotekehityksestä sekä biokemian tutkimuksesta. Tavoitteenamme on laajentua kansainvälisille markkinoille vuoden 2018 aikana”, Särkelä kaavailee.

Jos otat,
niin testaa
itsesi.”

MAINOS
Mainos
Mainos
Mainos

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Väyrysen voitto takaa meille uuden hallituksen

Näyttää Paavokin kiusaavan toimittajia. He ovat ihmeissään, kun Paavon pätevyys on päässyt heiltä unohtumaan jo kuudessa... Lue lisää...
Minusta

Jari ja sarjakuvat

Jari

18.1.

Naapurit

18.1.
Mainos
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image