Aloita uusi keskustelu

Kristilliset arvot ja tasa-arvoinen avioliittolaki

Aloittaja: Madam i'm Adam Uskonto 24.7.2015 21:39

Kovasti kummastuttaa, että tasa-arvoista avioliittolakia vimmatusti vastustetaan kirkon ja raamatun opetusten perusteella. Jos sivutetaan se olennainen seikka, että kyse on laista joka koskee myös muita kuin kristittyjä, niin silti tämä erilaisten tuomitseminen ja syrjiminen tuntuu kristillisten arvojen vastaiselta.

Perinteisesti kirkko on ollut heikkojen ja syrjittyjen puolustaja. Raamatussa esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvuissa 5-7, eli Vuorisaarnassa, korostetaan armoa, suvaitsevaisuutta ja lähimmäisenrakkautta. Kehotetaan nuhteettomaan elämään, mutta varoitetaan tuomitsemasta muita. Kehotetaan rakastamaan jopa vihamiestä kuin lähimmäistä ja kääntämään se toinenkin poski.

Matt. 7.12: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat."

Eikö ole aika itsekästä evätä tasa-arvoinen avioliittolaki, ja turhamaista jos kuvittelee avioliiton menettävän pyhyytensä, jos jonkun erilaisen erilainen suhde saa myös laillisen aseman avioliittona?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 20 / 647 viestiä

On erikoista että kristinuskoa syytetään miesten välisen rakkauden tuomitsemisesta, vaikka juuri evankeliumi on jo kaksi tuhatta vuotta opettanut miehiä rakastamaan toisiaan ja myös ilmaisemaan tunteensa toisilleen avoimesti sanoilla. Johanneksen evankeliumin 21 luvussa Jeesus mm. kysyy Pietarilta kolmesti rakastatko sinä minua. Ja saman evankeliumin 17 luku kuvaa alkukristittyjen syvää yhteenkuuluvuutta toisiaan kohtaan. Uudessa testamentissa kristityt tervehtivät toisiaan poskisuudelmilla ja apostoli Paavali kutsuu yhtä oppipoikaansa "omaksi sydämekseen" jne.

Miesten välisen rakauden tuomitseminen tulee toisin sanoen jostakin aivan muualta kuin Raamatusta. Kristillisestä näkökulmasta kysymys kuuluukin että lisäävätkö miesten yhdynnät todellista rakkautta? Epäilen. On näyttöä myös siitä että "alistuvia" miehiä aletaan halveksia ja kiusata homopiireissä ja että monet homomiehet kieltäytyvät siksi tästä roolista.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rakkautta ei Raamattu kiellä mutta kieltää miehen makaamasta miehen kanssa kuin naisen samoin naisen makaamasta naisen kanssa kuin miehen
Rakkauden nimissä lucifer on tunkenut kristilliseen kirkkoon ajamaan alas moraalin nyt jo eletään kuin Sodomossa ja Comorossa rakkauden nimissä tehtyä moraalitonta seksiä tunkee joka paikasta ulos

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eli mies saa maata miehen kanssa kunhan tekee sen vain sillä tavalla, että naisen kanssa sama olisi mahdotonta?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lueppas Jesse tarkemmin se isokirja. Kyllä siellä tuollaiset miesten väliset suhteet tuomitaan melko ankarasti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Tiedän että Raamattu ei hyväksy homoseksiä. Viittasinkin siihen yleiseen harhaluuloon jonka mukaan Raamattu on se joka estää ihmisiä rakastamasta toisiaan. Esimerkiksi Tom of Finlandia pidetään juuri nyt suurena sankarina ja rakastamaan vapauttajana, mutta jätetään kertomatta se tosiasia että monia tunnettuja maskuliineja homoja on toiminut lähihistoriassa varsin epäilyttävissä projekteissa. William Shirerin kaksiosaisen teoksen "Kolmannen valtakunnan nousu ja tuho" mukaan natsiliikkeen alkuajan jäsenet olivat miltei yksinomaan homoja. Militantti homoseksuaali kapteeni Ernst Röhm oli alkavan natsiliikkeen merkittävin johtaja. Kirjan mukaan varhaiset natsit ihailivat antiikin soturien välistä homoerotiikkaa ja olivat juutalaisvastaisia. Natsien myöhempi homokielteisyys johtuikin alistuvien naismaisten homojen vieroksunnasta. Vastaavia myöhempien aikojen äärioikeistolaisia homoja ovat olleet uusnatsijohtaja Michael Kuhne sekä edesmenneet poliitikot Pim Fortyin ja Jörg Haider.

Kirkkoon homoagendaa ajavat henkilöt ovat röyhkeitä aktivisteja eivätkä mitään kristittyjä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On ihmeellistä, että ns homolakeja kannattavat eivät ymmärrä, mistä on kysymys. Jos tunnustetaan, että Jumala on ja että Raamattu on Hänen tahtonsa mukaan kirjoitettu, niin kuin on jos Hän on kaikkivaltias, silloin moraaliohjeet tulee ottaa Raamatusta. Raamatun mukaan Jumala on sama ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Ei kirkossa voida vihkiä homoja keskenään, koska se on Sanan vastaista (muu yhteiskunta voi sen tehdä, mutta vetää kirouksen päälleen). Tämä on luovuttamaton periaate, eikä siitä voida neuvotella, viekää vaikka vankilaan. Jos tämä luter.kirkko sen tekee, on perustettava uusi ja puhdas kirkko, jossa voi elää. Filosofiaa varten ei tarvita kirkkoa, eikä filosofia opeta Raamattua, vaan humanismia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tällä hetkelläkö kirkko siis vielä on puhdas kirkko, joka opettaa täysin Raamatun ohjeiden mukaan? Vaikka siis naiset voivat olla pappeja ja eronneet voivat mennä uudelleen avioon? Ettet vain noukkisi rusinoita pullasta?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämäpä se on juuri noiden uskovaisten ongelma; perustellaan asioita sellaisilla asioilla jotka lähemmällä tarkastelulla kääntyvät heitä vastaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kuulostaapi siltä, että te pojat olette yhdessä istuneet iltaa ja aukoneet muuta kuin raamattua pohtiessanne tätä rakkauden asiaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Glopaali kaiken salliva portto uskonto mädättää nyt koko maailman kansaa rivehinsä jossa todellinen kirstinusko hyljätään ja kirkot tyhjenee
Kaikki tämä tapahtuu lopunaikojen edellä Raamatun mukaan

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minä uskon Taivaan isään hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen jne
en halua olla missään tekemisissä glopaalin portto uskonnon kanssa joka vie kadotukseen

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onko helvetin olemassaolosta kuolema jälkeen mitään todisteita?
Ristinuskon mukaa kymmeniä tuhansia vuosia ennen Jeesusta eläneet miljardit ihmiset joutuvat automaattisesti sinne helvettiin, kun ne eivät ole uskoneet Jeesukseen.
Muuten todellisuudessa monelle miljardille ihmiselle elämä täällä maailmassa on ja on ollut kyllä täyttä "helvettiä".

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Saako työpaikalta lähteä kun työt tehty?

72 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Suomen etu olisi Natoon liittyminen

Nato-jäsenyyden vastustajat väittävät usein, että jäsenyys pakottaisi Suomen nostamaan puolustusbudjettiaan. Tämä väite ... Lue lisää...
Iso Myy

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.9.

Naapurit

23.9.
Mainos
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 379 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut