Aloita uusi keskustelu

odottelu, jonottelu yksityisessä lääkärikeskuksessa???

Aloittaja: jonoja inhoava yli kaiken Terveys ja hyvinvointi 9.12.2011 16:30

Miten voi olla mahdollista, jotta asiakas joutuu jonottamaan numerolapun kanssa vahdaten omaa vuoroaan numerotaululla yksityisessä lääkärikeskuksessa???

Lisäksi, jos asiakas tuo kyseisen lääkärikeskuksen lääkärin määräämän näytteen kyseiseen lääkärikeskukseen, ni taas on jonotettava, jotta saa sen näytteen annettua asiakaspalvelussa olevalle.  Kyllä pitäisi löytyä keinot viedä labranäyte nopeasti ilman jonottelua odotteluaulassa.  Jos asiakas maksaa vaikkapa 60-80 euroa siitä hyvästä, jotta näyte tutkitaan, ni kyllä se täytyy pystyä joustavasti myös vastaanottamaan.

Lisäksi, kun aisakas menee yksityislääkärille ja maksaa siitä lystistä 80-100e, ni kyllä sinne on päästävä ilman aulassa jonottelua.  Mielestäni tuo kaikki on turhaa asiakkaan kyykyttämistä.

Minä olen sitä mieltä ,jotta jos jonotan, en maksa siitä ja jos en jonota vaan pääsen nopeasti siitä voin maksaa.....!!!!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytetään 1 - 13 / 13 viestiä

Totta puhut.  Odl oli toista verrattuna nykyiseen Terveystaloon.  Odl:ssa tunsi olevansa ihminen!!!  Nykyisessä terveystalossa pelkkä MAKSAJA!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Perustele Monopoli väitteesi. Onko Mehiläinen, Condia ja Terveystalo jo samaa firmaa? Oliko muita?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aivan turhaa kantaa yksityiselle rahojaan. Ei ne siellä tutki mistä oireet oikeasti johtuvat, lyövät vaan kouraan antibioottireseptin ja kassan kautta pois. Luulevat vissiin, että kaikki antibioottia haluaa syödä. No ruumiinavauksessa viimestään selviää kuolinsyy, kun eläissä ei tunnu ketään kiinnostavan. (Oireet tulee säännöllisen epäsäännöllisesti 2-3 kertaa vuodessa, jo neljän vuoden ajan. Antibioottia määrätään millon mihinki tautiin, tutkimatta tarkemmin, että mmistä kaikki johtuu.)

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

höpöä puhut. Ainoastaan jos viikonloppuna menee ilman ajanvarausta yksityiselle päivystävälle, niin asiakkaat palvellaan siinä järjestyksessä kuin he ovat ilmoittautuneet, tunnissa olen sunnuntaipäivänäkin sisälle päässyt.  Muulloin ajanvarauksella mennessä odotusaika on max 20 min. Silloinkin jo lääkäri pahoittelee aikojen myöhästelyä. Aika usein olen päässyt jo etuajassa jos olen ollut ilmoittautumassa paljon ennen aikaa. Jos tk.ssa odotat kaksi tuntia ja oyssissa puoli päivää, ei kukaan pahoittele, sehän kuuluu asiaan että sairaat odottaa.

Moititte lääkäreitä ahneiksi, mutta aika paljon ovat henkiä pelastaneet.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

Käytin aikaisemmin yksityisten asemien lääkäripalveluja. Enää en käytä, koska jonotusajat ovat vähintäänkin yhtä pitkiä kuin julkisella puolella.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaikki jonottelu yksityiselläkin sektorilla kertoo siitä tosiasiasta, että henkilökuntaa ei raskita palkata tarpeeksi, vaan näin säästetään. Hommaa pyöritetään mahdollisimman vähällä henkilömäärällä. Naurattaa, kun samat lääkärit, jotka OYS:ssa tarvitsevat monta hoitajaan takapuolen taakse pyörimään, jotta vastaanotto sujuisi, niin  hoitavat yks.puolella vastaanottonsa lähes yksin. Lääkärin lisäksi kyseisellä vastaanotoilla olen (siis siellä yksityisellä) nähnyt vain rahastavan henkilön. Mutta suomalainen on sellainen lammas, että se hyväksyy kaiken, jopa huonon palvelun. Kaikkiaan raivostuttaa nämä yhteiskunnan rahoilla koulutetut puolijumalat = lääkärit, jotka eivät suostu työskentelemään julkisella puolella, vaan pakenevat suurien rahojen toivossa joko kokonaan tai ainakin arki-illoiksi yksityisklinikoille. Joka ainut vastavalmistunut lääkäri pitäisi velvoittaa työskentelemään terveyskeskuksessa 5 vuotta valmistumisen jälkeen, näin keltanokkalääkärikin oppisi lääkärin ammatin menestyksekkään hoidon edellyttämän perussairauksien hoidon ja toiseksi tällä tavoin saataisiin estettyä ns. lääkäripula varsinkin syrjäisillä paikkakunnilla. Toinen hyvä keino estää lääkäripula on se, että koulutetaan lääkäreitä 30 % enemmän/vuosi, mutta jostain kumman syystä itse lääkärit ja erityisesti lääkäriliitto vastustavat jyrkästi koulutusmäärien lisäämistä. Miksiköhän? En tiedä toista niin ahnetta ammattikuntaa kuin lääkärit ovat, no meinasipas unohtua juristit.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hmm... missähän asemalla olet ollut. Ainakin siellä missä minä yleensä käyn, luukulle mennään suoraan ilmoittautumaan, ajat pitää paikkansa melkein minuutilleen, samoin labraan pääsee heti jos on tarvis, samoin röntgeniin. Lääkäri katsoo heti kuvat seuraavan potilaan jälkeen, tai labrakokeista soittaa kotiin ja antaa ohjeet tai kirjoittaa reseptin jonka saa hakea tiskiltä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitenpä menet muuallekaan, kun ei taida kaupungissa olla enää yhtä lääkärikeskusta enempää.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja sitten vielä nämä ulkomaalais taustaiset yksityiset lääkäritalot eivät maksa suurista voitoista veroa juuri yhtään Suomeen vaan pystyvät laillisesti kikkailemaan tulot veroparatiisi saarille.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ihan totta puhut aloittaja..kohta on ihan sama mennä vaikka yhteispäivystykseen.Tätä se tekee kun kilpailu häviää mm.Terveystalo osti Odl:n (palvelu heikkeni erittäin paljon,heti yt:t päälle..väkeä pois ja voitot pörssiyhtiölle,ihmisten pitäisi äänestää jaloilla ja olla menemättä noihin paikkoihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei se kansan jako parempiin ja huonompiin lopu ykstyiselläkään puolellakaan, päin vastoin. Siellä ne vasta onkin omat A ja B luokat. Tosirikkailla on lääkäreille suora kännykkänumero josta saa ajan vaikka varttitunnissa, keskiluokka on vain lypsykarjaa jota rahastetaan.  Parempi olisi ollut käyttää ja kanattaa julkisia terveyspalveluja, eikä alkaa leikkimään rikasta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Rahat maahanmuuttajien elättämiseen

Vasemmisto on erikoisen myönteinen mitä tulee maahanmuuttoon. Sitä he eivät voi kieltää ja eikä tarvitsekkaan. Näin joka... Lue lisää...
Unohdettu

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 8-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 338 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut