Mainos

Juttutupa

1.5 milj km 5.8.2012 09:16 114 viestiä

Hallitus aikoo pudottaa verottoman kilometrikorvauksen 0.45€km kahteenkymmeneenviiteen senttiin. Korotetaanko vastaavasti työsuhdeautoedun omaavien verotusta? Kokoomuksen ja SDP:n selkeä poliittinen valinta. Mielenkiintoista nähdä kuinka moni reppuri lakkaa äänestämästä palvomaansa Kokoomusta.

Jaa


Vastaa viestiin

Näytetään 20 / 114 viestiä
1 | 2 | 3 | ... 6
rehellinen reppuri
9.8.2012 20:57

Kylläpä on niiiin tasotonta keskustelua asiasta josta eivät mitään näköjään ymmärrä.
Menkääpä itse ajamaan 8-tuntisen työpäivänne LISÄKSI 50-500km/pv,niin tiedätte sitten millaista "herkkua" se edustajan elämä oikeasti on.Kyllä siinä on oltava kunnollinen,turvallinen auto alla Suomen olosuhteissa.
Luulenpa että näistäkin kirjoittajista suurin osa on työttömiä,jotka eivät viitsi tehdä muuta kuin kadehtia typeriä asioita ja toisten elämää.
Mutta onhan se toisaalta niinkin että jos joudun luopumaan ko muutosten takia omasta autostani,myyn sen pois,maksan velkani ja otan firman työsuhdeauton ja sitten minulla onkin varaa reissata lomalla sillä ulkomaillakin :-):Nyt ei ole vara ajella ylimääräisiä jotta autoni kestäisi siihen asti että saan sen lainan maksettua.

Entinen reppuri
10.8.2012 12:45

Muistakaapa myös se että jos ajat 50-500 km pv siinä tulee verottomat päivärahat ja vuositasolla 10 000 euroa km korvauksista puhdasta tuloa. Kokemusta on, ei aina se auton vaihto uudempaan kannata. Niin ja sitten kun siirrytty työsuhdeautoon niin omat ajot kun vähäisempiä niin verottaja hyvittää siitäkin vielä. Lisäksi pohjois-europpaan autoilu on ilmaista kun työnantaja maksaa polttoaineet.

Vielä rehellisempi
10.8.2012 14:31

Itse olen niin monta kertaa ajanut jopa 800 km päivässä ja silti en ole kanssasi samaa mieltä. Ajan vuodessa n. 60 000 km joista 25 000 km työnantajan korvaamia ajoja. Minä ymmärrän asian niin, että kilometrikorvauksilla ei tarvitse kattaa kaikkea ajamaani eli niitä omia ajoja 35 000 km. Eli kaikista kustannuksista mitä autoon ja autoiluunii liittyy, täytyy pystyä kilometrikorvauksilla kattamaan 25/60 osaa, loput 35/60 osaa minun kuuluu luonnollisesti maksaa itse, palkastani. Työsuhdeautoa en ota, se ei ole verotuksen vuoksi ollenkaan kannattavaa. Laskepa itsekin vähän jos osaat.

Oikea suunta
8.8.2012 12:12

Tämäkin juttu tuli esiin toimittajan paljastuksena vaikka verottaja tiesi siitä. Maataloustuissa olisi paljon paljastettavaa kun veronmaksajien maksamilla autoilla ja löpöllä ajetaan ja lomia pidetään ja naapuri katsoo tilan perään ja saa tuplapalkkaa. Voisihan opettajakin ottaa palkkansa kokonaan verottomana kilometrikorvauksena. Mikä estää? Ei niitä veroja kukaan mielellään maksa mutta auta armias kun itse sairastuu niin vaaditaan maat ja kuut kuten eräs kokoomuksen julkkis jokaisessa juorulehdessä. Työnantaja voi ostaa ihan hyvin (tai liisata) auton ja antaa polttoaineeseen luottokortin. Palkka sitten palkkana ja verot niin kuin kuuluukin. Näitä veropinnareita on suomessa enemmän kuin kreikassa ja suomi on kohta samassa tilassa.

ugh
8.8.2012 11:04

Ammattiryhmä, jota tämä hieman koskee, on konsultit, joiden työnkuva ja liikkuminen on vaikeasti määriteltävää. Heillä saattaa olla kilometrikorvauksia huomattavasti enemmän kuin kuukausipalkka.

Lemmenlaakson liikemies
8.8.2012 09:21

Hox,Hox,kun vertailemme niiden ihmisten autokalustoa jotka todellakin ajavat kilometrikorvaksien varassa ei tarvitse ihmetellä onko korvaus liian pieni vai iso . Kilometrikorvausten laskeminen ei hetkauta ketään,vaan ihmisillä on mahdollista vaihtaa autonsa sellaiseen, jonka ylläpitokustannukset on pyritty rakentamaan minimiin. Unohdetaan juppivehkeet ja pudotaan puhtaalle pöydälle ja jatketaan duunia entiseen malliin on nimittäin aivan höpö-porinaa, että joku joutuu tämän takia ammatinvaihtoon tai lopettamaan koko työuransa..

Liikemies Leif
8.8.2012 11:10

Jos sinulla olisi todellista kokemusta reppurihommista et tuollaisia lapsellisuuksia päästelisi. Ajopeli pitää olla turvallinen ja luotettava, jotta yli 30000km/v on edes mahdollista toteuttaa. Teitä kuvittelijoita riittää. Luulette, että km-korvauksilla rikastuu. Ajan edelleen paljon, parhaimmillaan ajoin 40-70000km/v. Pidin omaa tiliä auton kuluista ja saaduista korvauksista. Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että km-korvauksilla ei rikastu. Ja jos se lasketaan hallituksen fantsuilemalle tasolle, on monella edessä töiden lopettaminen. Ajele sinä 0.25€:lla per km niin kauan kuin ukkonen iskee. Minä en suostu maksamaan työnantajalle siitä, että joudun tekemään sen töitä.

Hepokatti
8.8.2012 20:21

Km-korvauksenhan pitäisi kattaa vain auton käyttökustannukset, ei auton ostamista. Ja jos autoa vain työssään tarvitsee, niin miksi työnantaja ei sitä hommaa? Tiedän, että työntekijät haluavat ajaa työajonsa omalla autolla, koska sillä saa mukavat lisätienestit. Ja kai teille reppureille myös palkkakin maksetaan?

GANT
8.8.2012 21:09

Työnantajan "hommaamaa" autoa ei taas verottaja oikein niele. Työntekijän täytyy ottaa työsuhdeauto (leasing), josta työntekijä maksaa verotusarvon. Vero-% nousee ja auton hinta/kk on noin 300-400€ työntekijälle, eli silloinhan työntekijä taas kärsii.
Ja tottakai, jos auto on oikeasti työkalu (työajoja >30tkm/v), täytyy myös saada auton pääomastakin korvauksia. Eihän niitä autoja voi käydä poimimassa mistään metsästä. Tilanne on toinen silloin, kun ajetaan vähän ja auto on pääosin siviilikäyttöön hankittu.
Miten olisi HEPOKATTI, jos työnantajasi ilmoittaisi sinulle että tästälähin teet työt kotonasi ja omilla työkaluillasi ja korvaustahan sinulle ei näistä tietenkään kuulu? Niin ja jos kotisi on liian pieni/soveltumaton työhösi, niin ostat omaan piikkiin sopivan.

GANT
8.8.2012 21:26

Palkka maksetaan kerran kuukaudessa ja kulukorvaukset matkalaskua vastaan joka viikko. Palkalla ei ole mitään tekemistä edelleenkään kulukorvausten kanssa.

Rimppakinttu
7.8.2012 13:19

Nämä oman auton käyttäjät ovat siipeilijöitä ja kuormasta syöjiä. Maksattavat Mersunsa meillä veronmaksajilla. Valtiolta jäävät isot verotulot saamatta niin työnantajilta kuin työntekijöiltä tästä oman auton käytöstä. Työnantajien pitäisi hankkia työntekijöilleen työsuhdeautot, joista valtiolle tuloutettaisiin normaalit verot ja työntekijät maksaisivat autoedustaan veroa. Näin Suomi pelastuu.

ootko ikinä tehny töitä
7.8.2012 13:28

Kylläpä huomaa, että tapansa mukaan Rimppakinttu ei tiedä asiasta yhtään mitään.

Reissumies
7.8.2012 18:49

Huomaa, että olet ikäsi ottanut palkkasi verottomina ylisuurina kilometrikorvauksina.

potut venäjälle vientituella
7.8.2012 19:16

Joo ja on vaatimassa kitarisat näkyen muiden maksamia etuja. Ihan vaikuttaa kepulaiselta maataloustukiaiselta.

mies reissusta
7.8.2012 21:08

Ja sinut on aina ruokittu kotiin muiden maksamilla verorahoilla.

Tutki ennenkuin hutkit
8.8.2012 10:19

Rimppakinttu voi kokeilla myös itse sitä siipeilemistä. Katsotaan paljonko sitä yhteiskunta maksaa. Kyllä nämä kilometrit ovat verottajan silmäteriä ja niitä syynätään hyvin tarkkaan. Mietippä erästä kiinteistöalan firmaa mikä teki koiruuksia juuri niin, että laittoi enempi kilometrejä kuin olisi pystynyt päivässä ajamaan. Tollokin pystyy laskemaan, että ne kilometri määrät vuorokaudessa eivät olleet edes mahdollisia vaikka olisi kuski ollut.

Kalevi
8.8.2012 11:14

Kilometrikorvaukset eivät ole palkkatuloa, ne ovat kulukorvauksia.

qq
8.8.2012 13:43

Kuules kalevi! jos ajaa 100 kilometriä ja merkkaa auton käytöksi 1000 kilometriä se ei ole kulukorvausta vaan aivan jotain muuta

Nimimerkki
8.8.2012 14:01

Monet ajavat ylinopeutta. Poistetaanko siis puolet maanteistä?

Tapsa
8.8.2012 20:27

Samaa mieltä. Ajan työajot työnantajan autolla ja kilometrejä tulee 20 - 50/päivä. Työkaverilla samasta työstä omalla autolla 50 - 100 km/päivä.

Mainos
Bellebyyn Boika 20.05.2013 19:40
urpo 20.05.2013 19:08
urpo 20.05.2013 19:06
hoze 20.05.2013 18:55
Helmiina 20.05.2013 18:41
Mainos
Päivän tykätyimmät viestit
9
joo 19.05.2013 21:38
katoppa kun se ei yleensä ole mahdollista ennen kun alkaa kuukautiset normaalit ! Lue lisää »
9
Kukkahattutyttö 19.05.2013 21:42
Takapajulat ovat ihan muualla. Ajattele globaalisti. Krista käytti väärin saamaansa luottamusta Suomen edustajana. Lue lisää »
9
Tuntematon 19.05.2013 23:39
Ei edustanut Suomea, kun itseään ja omia tasa-arvomielipiteitään. Tästä tuli täysi fiasko. Ihan tyhmää ja ala-arvoista m... Lue lisää »
8
Tsemppiä vanhemmat! 19.05.2013 22:05
Viime sunnuntaina vietimme äitien päivää. Aloittajallakin on ainakin ollut äiti. Oliko hän laiskuri, yhteiskunnan rahoil... Lue lisää »
7
19.05.2013 19:48
Edes HIV ei tartu uimavedessä toiseen ihmiseen, niin miten ihmeessä ne loiset osais uida just koiran persiistä ihmisen p... Lue lisää »
7
Tuntematon 19.05.2013 20:46
kyllä siinä äkkiä vuosi mennee kun äippäloma, jos uus pulla jo uunissa kun duuniin palaa niin ei kovin ehi duunata. J... Lue lisää »
Mainos
Mainos
Takaisin ylös