Mainos

Juttutupa

make 8.3.2012 18:42 30 viestiä

Luin tuossa aikanaan jonkun tutkimuksen, jossa todettiin, että duunariporukka ajaa keskitasoa paremmilla autoilla. Johtuneeko tuo siitä, että heillä on paremmat palkat vai siitä, että heillä on huonompi itsetunto. Kyllä täytyy sanoa, kun katselee tuota meidänkin taloyhtiön autokantaa, että tutkimus pitää aikalailla paikkansa. Työmiehet ajelevat Audeilla, Mersuilla, Saabeilla ja Volvoilla. Kun me yliopistotason miehet ajelemme vanhoilla Pösöillä 20 v, Sitikoilla, Renuilla ym.. Ei se meitä häiritse ja ollaan iloisia poikien puolesta.

Jaa

Vastaa viestiin

Näytetään 20 / 30 viestiä
1 | 2
auto on pakollinen
13.3.2012 22:33

Autot on aina hienoja, kuskeista ei aina voi sanoa samaa.

Kuuno
13.3.2012 17:34

Hyvä Make Jokainen tavallinen ihminen on itse ostanut sen autonsa ja aivan sama onko se pankin auto, tai maksettu heti rahalla. Joka tapauksessa se auto on ja tulee omaksi kumminkin. Ei kannata kenenkään kadehtia hyviä autoja ja niiden omistajia. Ainakaan tavallisen työllään hankitun omaisuuden, kuten auton. Rosvo- optioherrat on asia erikseen, kuten tässä tuli ilmi valtionyhtiöstämme vasta ja sen kahmijoista.

Olen aikoinani kirjoittanut Kalevaan, että kansanedustajamme pitävät korkealla autoverolla huolen, että kansalaiset ajavat vanhoilla saastuttavilla, pensasyöppöinä ja turvattomilla autoilla. Edustajamme ovat olleet koko ajan meidän äänestävien kansalaisten asialla, kuten nytkin polttoaineen hinnassa. Viina ja tupakka, sekä kaikki roskaruoka kalliimaksi ja pensan hinta vähintään muutamia kymmeniä senttejä alemmas ja heti.

Tämä on varmasti faktaa!

aikansa vanhoilla ajanut
13.3.2012 17:03

Ostin vähän aikaa sitten tuliterän auton, se maksoi varusteineen 36 000 euroa. Annoin vanhan vaihdossa ja maksoin välirahaa 14000 euroa. Välirahan maksoin käteisellä. Olen duunari. Asuntolainaa ei juurikaan enää ole, joten mistään tuon auton hankinta ei ollut pois. Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, en ostanut autoa näyttääkseni naapurilleni, vaan ostin auton itselleni.

Antaisin miettimisen aihetta niille, jotka mäkättävät uusien autojen ostamisesta. Mistä ne vanhat/käytetyt autot tulisivat, jos kukaan ei ostaisi uusia?

Akateeminen, nainen
13.3.2012 12:27

Olenko ainoa, jonka auton hankinta perustuu tarpeeseen? Paljon kilometrejä, runsaasti ajoa aamuvarhaisella ja yöllä sekä tilipussin suuruus kiinni autonkin toimintavarmuudesta pistää ostamaan kalliin ja ennenkaikkea luotettavan auton. Kun ei ole tarvetta autolle voi olla vaikka kokonaan ilman. Ikinä en lähtisi vanhalla pösöllä yöksi maantielle tai ostaisi mersua talliin seisomaan, vaikka naapuri olisi mitä mieltä.

Patonki
13.3.2012 18:19

Koskaan ei ole pösö jättnyt tien päälle, mutta olen monta audilaista joutunut hakemaan kun on auto jäänyt tienposkeen.

Kuuno
13.3.2012 18:47

Akateemiselle naiselle! Olet aivan oikeassa, koska sanot ostaneesi turvallisen ja vähän saastuttavan auton. Miksi äänestämämme kansanedustajat ovat ja edelleen pitävät uuden auton autoveron varmasti maailman ta i melkein kallimpana. Saksassakin ovat uudet autot paljon halvempia ( Auto- Bild) lehti, jossa oli esimerkki.

On se vaan kumma, että miksi me emme saa ajaa turvallisemilla, vähemmän saastuttavilla ja polttoaineen kulutukseltaan pienemmillä autoilla? Liekö bensiinin kulutuksen lasku ( verotuotto), vai mikä on syynä tähän? Tässä on jälleen esimerkki siitä, että meidän äänestämämme ja valitsemamme kansanedustajamme eivät ole meidän kansalaisten asialla!

On varmasti faktaa!

Lauri
12.3.2012 19:19

Keskiverto palkansaaja jos alkaa pröystäilemään auton kanssa niin se käy muun elintason päälle. Jos vaikka olisikin vähän "ylimääräistä rahaa", niin kyllä osoittaa henkistä köyhyyttä jos sille ei muuta keksi tehdä kuin ostaa uusi auto. Koskien ainakin kaupunki- ihmisiä jotka ajavat vain muutaman kilometrin päivässä.

julkimo
12.3.2012 18:47

Aloittajalla on varaa maksaa niitä korjauskuluja pösöstä. Duunarilla ei. Työmiehen on mentävä joka päivä sinne duuniin, mutta yliopistomies voi pitää etäpäivän kotona ja silloin ei pösö kulu eikä sen ole pakko edes lähteä käyntiin. Mutta eiköhän vähennetä sitä auton käyttöä, kunhan kevät koittaa. Otetaan se vanha jopo kellarista ja sillä hyristellaan ne työmatkat(kuitenkin verotuksessa saa laittaa oman auton käyttökuluja/matkavähennyksiä, vaikka fillarilla kulkee viisikuukautta)Mutta kuinka kauan sitä ei tiedä itse ukko jumalakaan.

VEIJO TIETÄÄ
12.3.2012 17:47

Se on kuule Make tosi nolon näköistä, kun aikuinen mies ajelee vanhalla lintalla. Myötähäpeä valtaa mielen jos semmosen reppanan näkee...

Jomppe
12.3.2012 18:09

On hienoa ajaa sellaisella kulkineella kuin itse haluaa, rahattomat velkaautoilijat saavat sen ansaitsemansa myötähäpeän, ehkä joskus. Ihmisellä on paljon muutakin kuin auto hankittavana, jostain kumman syystä sitä katsotaan usein ensimmäisenä. Joskus aikoinaan jupit kulkivat hienoilla autoilla, kaikki oli velkakuplaa ja suuri krapula siitä tulikin, tosin se jakautui kaikkien maksettavaksi, kiitos eduskunnan.

Ads by google, kommentit jatkuvat alla
arska
12.3.2012 17:27

huoh.. olen lvi "duunari" ja liksa on melkein 6000e kuussa..

Patonki
13.3.2012 18:21

Kotikonttorilla teen töitä ja ajelen pösöllä. Sama palkka ja nelipäiväinen työviikko.

Koillismaan tyttö
12.3.2012 17:03

Minulla on vain punainen Tunturi Aurora, mitähän siitä voisi päätellä yhteiskunta-asemastani?

Työläinen Saabilla
12.3.2012 16:47

Niin no, sitä se yliopisto teettää, ikuisia opiskelijoita, koita valmistua ja mennä töihin, niin ei pidä vanhoja ranskalaisia rempata.

dolari
12.3.2012 16:03

Eikö se vanha sananlaku kuulu näin, että köyhällä ei ole varaa ostaa hunoa laatua!?

Kebaq
12.3.2012 15:31

No tämänhän jokainen voi helposti itse todeta - käykäähän katsomassa vaikkapa tuolla Stora Enson työntekijöiden parkkipaikalla, että minkälaista kalustoa sieltä oikein löytyykään - tulette yllättymään, jos luulette että siellä on punainen Lada yleisin merkki niin kuin oli vielä 70-luvulla....

dfv
12.3.2012 14:50

Saabilla ei enää kannata retostella,museo auto.

Lukija
12.3.2012 14:48

Eihän siitä ole monta viikkoa, kun oli tehty tutkimus, jossa kansalaiset oli jaettu kymmeneen tuloluokkaan ja ylimmän tuloluokan suosituin automalli oli Skoda Octavia :)

rätkä se olla pittää!!!
12.3.2012 14:27

mää kyllä mieluummin pistän fyrkkani viinaan ja naisiin... loput onkin turhuutta! ;O

66v AUDIMUORI KROKOTIILINNAHASSA
12.3.2012 13:03

Olen nainen ja ajelen uudella audi a 7:lla ja kauppakassina on bmw3 :)

Mainos
Roverauta 30.10.2014 16:46