Mainos

Juttutupa

Limingan mies 11.03.2012 11:13 28 viestiä

Tämä on hyvä ehdotus,ihminen on ohittanut uhmaiän ja suhtautuu vakavasti riskeihin.Lisäksi autokoulu opetusta kolminkertainen määrä nykyiseen verrattuna

Jaa


Vastaa viestiin

Näytetään 20 / 28 viestiä
1 | 2
bertta
13.3.2012 09:19

18 on kyllä aika alhainen ikä ajokorttiin itse nostaisin sen 20 samoin kun alkoholinmyynninkin

Mie vaan
13.3.2012 10:03

Molemmat rajat pitäsi olla 16 vuotta.

Suicidal
13.3.2012 02:20

En kannata. Ajokortin puuttuminen vaikeuttaisi työn tekemistä tai estäisi sen kokonaan monella alalla. Lisäksi alle 25-vuotiaillakin voi olla lapsia, joita täytyy kuskata päiväkotiin tai harrastuksiin ja muitakin sellaisia menoja, joissa auto on välttämätön. Ehdotus vaikeuttaisi toteutuessaan niin paljon ihmisten elämää, että ehdotuksen asteelle.se onneksi tulee jäämäänkin.

AirMan
12.3.2012 19:16

Ajokortin voisi ottaa vaikka kaikilta yksityisautoilijoilta pois, jos julkinen liikenne toimisi edes välttävästi.

jojo
12.3.2012 18:49

Vähemmän aloituksia, enemmän asiaa

Comment
12.3.2012 17:13

En kannata, mutta jonkunlaisen media-ajokortin suorittamisen voisi vaatia, ennenkuin Juttutupaan saa tehdä aloituksia.

vanhukset pois auton ratista
12.3.2012 13:05

Joopa joo. Yläikäraja sitten 60 v.

Yötön
12.3.2012 09:17

Mahtavaa!!! Ei tarvi huolehtia duuniin lähtemisestäkään ku vasta 25v. Raksahommiin ja sinne risusavottaan ku ei kävellen pääse.

Rajoitettu
11.3.2012 23:09

Ainakin alle 25 vuotieille kuljettajille rajoitettu ajo oikeus joka sallii ajamisen vain kello 06.00 - 22.00 välisenä aikana .

drge
12.3.2012 12:36

Jippii, ei enää kolmivuorotyötä, valtio maksaa mulle ajamisoikeudettomuuskorvausta 300 prosenttisesti menetetyistä työtunneista, Jee!

Ads by google, kommentit jatkuvat alla
Ei tarvi enään harjoitella
11.3.2012 22:10

Hyvin pärjää liikenteessä, kun on aikoinaa ajanut tarpeeksi takaveoisella

oulun mies
11.3.2012 21:05

Joo ja ajokortti pois yli 50 vuotialita ko meinaa risteyksessä tulla monesti vaaratilanne kun ei katota sivuille.

!!!!
11.3.2012 23:02

Joopa joo.Eli eläkkeelle kaikki 50:set.

hip
12.3.2012 07:36

Mite ne yli viisikymmpiset sitten liikkuisi ? On paljon ammatteja jossa auto on välttämäön työkalu .
Ei autonajo ole ijästä kiinni vaan asenteesta, kaikissa ikärymissä on hyviäkuskeja ja myös heikompia suhaterita.

mk
12.3.2012 13:06

Sillä samalla millä alle 25-vuotiaatkin liikkuisivat. Eli kävellen, pyörällä, linja-autolla, taksilla, konttaamalla, juoksemalla jne.

jsdrhs
13.3.2012 08:29

Mun puolestani vaikka kierimällä ylämäkeen kunhan olisivat pois auton ratin takaa.

Pannarimies
11.3.2012 16:49

Ikärajat ovat hyvät, mutta auton ajokortin edellytykseksi voisi laittaa muutaman kesän moottoripyörällä, että silmät avautuvat ennen kuin lähdetään ajamaan laitteita, joilla voi saada vahinkoa aikaan myös muille.

just just
12.3.2012 14:22

Tuota nykyään ei saa enää sitä A:ta siihen korttiin. Pitää ajaa erikseen moottoripyöräkortti ja on pitänyt jo vuosikausia. Että käypäs itse päivittään omat taitosi.

Pannarimies
12.3.2012 15:53

Tiedän ettei B:n kylkiäisenä enää saa ilmaiseksi A:ta ja se on hyvä asia. Ehdotukseni olikin päinvastainen porrastus, jossa B:n saamisen ehtona olisi edes jonkin verran kokemusta A-luokasta silmien avaamiseksi.
Omia taitojani päivitän säännöllisesti ajokoulutuksin ja rataharjoittelulla. Nähdään EAK:ssa tai Kemorassa, eikö niin?

KKKK
11.3.2012 15:15

Hmm , omasta kokemuksesta se kortti pitäis ottaa pois myös yli 65 vuotiailta asenne ja näkemisongelmien takia. Aloitus on järjetön esimerkiksi työelämään astumisen nopeuden takia , vai haluatko että kotona maataan 25 ikä vuoteen saakka... Ammattikorttejahan on teidän ikäluokalle jaettu 16-vuotiaina, mutta nykynuorilta haluaisit kortit pois?

Mainos
Institutisti 21.04.2014 00:07