Aloita uusi keskustelu

Auton akun ikä

Aloittaja: nykyautoon kun ei saa koskea Autot 11.2.2018 11:33
Näytetään 1 - 20 / 98 viestiä

Akut ovat niin halpoja,että ne kannattaa vaihtaa vaikka parin vuoden välein ainakin,jos on webasto.Akun lataaminen ja sisälle raahaaminen kuuluu menneeseen aikaan 1950-60 luvulle.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Entäs jos seisoopi auto pariviikkua pakkasessa - niin ja sitten panee pistokkeeseen ennen lähtöä - näin meillä ja mutta muutama viikko niin tupsahti tyhjäksi. Se seisontako lie teki olisko pitänyt raapasta pirttiin siks ajaksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Akun olisi voinut ottaa uunin pankolle lämpimään, tai vähintäänkin irrottaa kaapelit navoista. Vai tarkoititko, että koko auto pirttiin? Onnistuuhan sekin, kun vetää moottorisahalla seinään vähän isomman räppänän...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.
Mainos. Keskustelu jatkuu alapuolella.

nykyauton aivot kuluttavat virtaa kun auto seisoo..
kannattaisi laittaa akkuvahti ,mutta sekän ei toimi jos virtaa ei tule pistokkeesseen...
jonkun kannattaisi kehitellä jokin powerpankkisysteemi autonseisonta ajaksi joka lataa akkua myös sähköttämällä alueella ,auriko systeemi ja jokin muu rinnalle talveksi kun aurinko ei paista. virtaa ei aina tule siihen sähkörasiaan kun ne ovat säädetty, pakkas ja aikarajoitteet..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

,,,,,, jos huolehtii , että akussa on riittävästi vettä . Talvella kannattaa käyttää välillä akkulaturia . Latauksen jäänitteen tarkastus , mittauttaa aikaajoin . Itsellä toiminut 13 ; ta vuotta ja pelaa edelleen .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei tarvi enään sitä vettä kyttäillä. Ne on akut sen suhteen huoltovappaita. Lataus on 14,2 volttia auto käynnissä ja valot päällä. Ennen oli niitä mekaanisia säätimiä mutta eihän niitä ole kuin ehkä ennen 1978 autoissa. 15 voltin lataus on liikaa ja akku menee pilalle. Ja tosiaan se akun jäätyminen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mekaanisia lataussäätimiä oli ainakin vielä 1982 vuoden autoissa. Itselläni oli sellainen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Voin tehdä akun joka kestää 10 vuotta ja annan takuun mutta jos päästät pakkasella akun tyhjäksi niin se on loppu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siskotytön Toyotassa on alkuperäinen akku, joka toimii ja täräyttää auton käyntiin talvellakin oli käynnistyksen väli yksi yö tai kaksi viikkoa. Ikää akulla ja autolla on vasta 13 vuotta, joten ei aloittajalla ole vielä mitään kiirettä akkukaupoille. Tietenkin lokilämmitin on talvella sen tunnin verran päällä ennen käynnistämistä. Pitemmän ajan hautominen on aivan turhaa.
Kyllähän se näkyy noissa katsastajien vikatilastoissakin, että Toyota on parhaiten toimiva auto pohjolan oloissa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä tojota on hyvä akulle kun se tärähtää tulille ku avainta näyttää. Carinaan piti vaihtaa solenoidin kuparit 400000 kilometrin kohdalla ja olihan se peilillä ja sormikopelolla tunnin homma. Selkää sairastin viikon mutta tähän kysymykseen jos kotimaassa on 3 miljoonaa autoa ja akku uusitaan kerran viidessä vuodessa niin rahaa liikkuu aika paljon ja se menee mihin menee. Tosiaan voi meitä hölmöläisiä mutta joku rohkea perusta akkutehdas !

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mulla on autossa sininen calsium silver akku ja on ostettu 2007. Hei voisiko joku viisas laskea tappiot mitkä kansantaloudelle tuli kun Pakkasakku myytiin,,, työpaikat ja rahat jäi kotimaahan ennen sitä myyntiä. Kekkonen perusti tehtaita ja piti devalvaatiolla huolta kaikesta. Manu tuhosi kaiken mitä oli...nyt ihmetellään työttömien määrää...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun Salama tai Pakkasakku kesti oikein käytettynä 20 vuotta, niin eihän akun myyjille olisi juurikaan töitä. Akkujen valmistus ei kovin paljoa työllistä, mutta myynti ja asennus työllistää. Nyt kansantalouden pyörät pyörivät kiivaasti akkujenkin osalta, kun nykyakut kestävät enää vajaan neljäsosan aikaisemmasta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä se akkujen valmistus oli hyvä taloudelle ja viimeiseen päivään asti tehtiin ylitöitä.
Kun nyt ostat akun niin mihin menee rahat ? Sama homma kuin hehkulampuissa, ostat uuden lasketun ajan jälkeen...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sama asia, kuin hehkulamppuhuijaus ja suunniteltu vanhentuminen akuissakin. Kun kestoaika puolitetaan, menekki nousee 100%. Kun kestoaika lyhennetään neljännekseen, menekkiä saadaan lisää 400%.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun lukee ohjekirjat (akun ja auton ohjeistus akun käytöstä ja ne ns huollot ja miten vähennät akun turhaa rasitusta" nillä on jo iso merkitys ! Auton ajomatka vaikutaa olellisesti akun lataukseen !
Ei näisä tarvita mitää ihme tempuja ja asiallinen lohkolämmitimen käyttö (+5 asteesta alkaen ) ja saa sinne kone pellin alle kurkata sitä varten ohjekirjat on olemassa voi havaita jotain poikeavuuksia !

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Noin käytän lohkolämmitintä minäkin. Kaipa silläkin oma vaikutuksensa on?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ruohikkopalojen vaara on suuri Kainuun maakunnassa, seuraavissa Pohjois-Pohjanmaan kunnissa: Taivalkoski ja Kuusamo sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Salla, Kolari, Muonio, Kittilä, Sodankylä ja Pelkosenniemi.

Metsäpalovaroitus on voimassa maan etelä- ja keskiosassa, Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Taivalkosken ja Kuusamon kuntia sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Simo, Ranua, Posio, Kemi, Keminmaa, Tornio, Ylitornio, Tervola, Pello, Rovaniemi ja Kemijärvi. Ruohikkopalojen vaara on suuri Kainuun maakunnassa, seuraavissa Pohjois-Pohjanmaan kunnissa: Taivalkoski ja Kuusamo sekä seuraavissa Lapin kunnissa: Salla, Kolari, Muonio, Kittilä, Sodankylä ja Pelkosenniemi.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Mannerheim oli hieno mies

128 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Ulkopaikkakuntalaisten huomioita Oulusta

Mistäpäin Suomea kyseiset henkilöt ovat? Kallioparkki on toimiva muttei todellakaan ole toimivin saati tilavin. Otetaan ... Lue lisää...
BoB

Jari ja sarjakuvat

Jari

20.5.

Naapurit

21.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut